New Profesional Consult 930 x 122

amenzi de viteza

Ce trebuie să știi despre abaterea radarului. Adevărul din spatele amenzilor de viteză

Ce trebuie să știi despre abaterea radarului. Adevărul din spatele amenzilor de viteză Dispozitivele de măsurare, inclusiv radarele Poliției Române, au o marjă de eroare prestabilită. Aceasta influențează viteza înregistrată.

Citiți și: Argeș. Șofer prins cu viteză amețitoare! 100km/h peste limită

Aceasta este o diferență între viteza reală și cea înregistrată de radar.

De exemplu, un vehicul care circulă cu 100 km/h poate fi detectat cu o viteză ușor diferită.

Citiți și: Argeș. S-a dat ”șmecher”  la volan și a depășit limita de viteză cu peste 100 km/h

În funcție de tipul radarului, eroarea tolerată poate varia.

Aparatele radar staționare au o marjă de +/- 3 km/h pentru viteze sub 100 km/h. Pentru viteze mai mari, marja este de +/- 3%, notează ProMotor.ro.

În regim de deplasare, abaterea este de +/- 4 km/h pentru viteze sub 100 km/h și de +/- 4% pentru cele mai mari, conform aceleiași surse.

Ce trebuie să știi despre abaterea radarului. Adevărul din spatele amenzilor de viteză

Legea prevede că polițiștii nu pot ajusta manual valorile înregistrate de radar. Ei sunt obligați să aplice sancțiunea pe baza celei mai mari viteze înregistrate.

Dacă un șofer este surprins cu viteze diferite în decurs de câteva secunde, agentul ia în considerare cea mai ridicată valoare.

Pentru a preveni contestațiile, radarele sunt calibrate anual, iar viteza indicată este ajustată cu 3 km/h în minus.

În ciuda acestei ajustări, un șofer care circulă cu 101 km/h, de exemplu, ar putea fi în realitate la 104 km/h.

Chiar și așa, cei care se consideră nedreptățiți pot contesta amenda în instanță.

New Profesional Consult-555×222
eurial 570×90