HerasMed (930 x 122 px)

autostrada

DE CE NU NE MAI MIRĂ ÎNTÂRZIEREA AUTOSTRĂZII SIBIU – PITEŞTI: COMISIA DE EVALUARE A AVUT 4 LUNI DE VACANŢĂ

Asociaţia Pro Infrastructură, cea mai importantă organizație nonprofit din România care monitorizează proiectele majore de infrastructură de transport (rutieră, feroviară, metrou și aviație), arată, cu documente, că între septembrie 2019 și ianuarie 2020, comisia de evaluare pentru lotul 5 al Autostrăzii Sibiu-Pitești nu a avut nicio şedinţă.

Citiți și: Argeș/Șocant: Merge pe contrasens pe Autostrada A1. Ce s-a întâmplat până la urmă

„Un membru al comunității noastre ne-a transmis un extras foarte sugestiv din raportul licitației pornită în 11.07.2017 pentru lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Detaliile ne-au lăsat fără cuvinte: comisia de evaluare a fost în „concediu” 4 luni între două ședințe consecutive, iar termenele au fost amânate de nenumărate ori chiar dacă în acele intervale de timp contestațiile nu încurcau procedura.

Să analizăm. În octombrie 2017 au fost depuse 8 oferte și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a numit echipa care se va ocupa de evaluarea lor: Ionuț Mașala, Andrei Filipescu, Emil Rusoiu, Simona Cojocariu, Andrei Tudor, George Banos, Costin Mutu, Alexandru Angheli, Nicoleta Davidescu și alți membri de rezervă.

Citiți și: De vineri, încă 36 km deschiși pe Autostradă. Se promit alți 21 săptămâna viitoare!

De atunci și până la desemnarea câștigătorului în martie 2020 au trecut nu mai puțin de 29 de luni (aproape 2 ani și jumătate), timp în care comisia s-a întâlnit de doar 24 de ori. Între septembrie 2019 și ianuarie 2020 (peste 4 luni) n-a fost nicio ședință. Spre comparație, o altă echipă s-a reunit de 21 de ori, evaluând 12 oferte și dând câștigătorul pentru Centura Timișoara Sud în aproximativ 5 luni”, scrie Asociaţia Pro Infrastructură pe pagina sa de Facebook.

De ce nu ne mai miră întârzierea autostrăzii Sibiu – Piteşti

Potrivit sursei citate, în 2018, doi ofertanți au fost descalificați, contestațiile lor fiind respinse rapid fără a întârzia licitația. Un alt constructor a avut aceeași soartă la începutul lui 2019, retrăgându-și repede dosarul.

„Singura perioadă în care procedura a fost blocată în instanțe a fost martie-august 2019, când o asociere chinezo-română a depus 4 contestații, ultima fiind respinsă definitiv.

Deși aceeași asociere a apelat la o acțiune excepțională la ÎCCJ (am scris despre asta aici: https://bit.ly/2W4QW1j), cei din comisie aveau toată libertatea să respecte decizia definitivă de la CAB din august 2019 și să anunțe câștigătorul. Însă ce au făcut? Și-au luat peste 4 luni de vacanță!

Cu persoane competente și muncitoare suntem convinși că astăzi ne puteam bucura de lucrări în forță pe Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu-Pitești, așa cum este cazul pe tronsonul 1 dinspre Sibiu (ambele licitații fiind lansate concomitent)”, mai scrie Asociaţia Pro Infrastructură.

Asociația cere conducerii CNAIR să ia măsuri împotriva celor responsabili de acest eșec răsunător, care a amânat cu cel puțin un an inaugurarea tronsonului de 30 de kilometri Curtea de Argeș – Pitești.

(Foto: Facebook Asociaţia Pro Infrastructură)

[555x222px]Joia-_pentru-copii_epitesti
HerasMed (570 x 90 px)