930×122 POSADA 5

uzina dacia

Exclusiv! Neliniște la Dacia! Se vorbește despre un nou patron!

Neliniște la Dacia! Se vorbește despre un nou patron!

Citiți și: Exclusiv. Negocieri de ultim moment la Dacia! Ce se întâmplă cu salariile

La Uzina Dacia nu e „pace”!

OAMENII SUNT ÎNFRICOȘAȚI

O mare parte a angajaților este de-a dreptul speriată că vor fi active importante ale Uzinei care vor fi înstrăinate, iar faptul că Uzina Ford de la Craiova a fost vândută rapid către turci îi neliniștește profund pe angajații care se tem că se va întâmpla la fel.

Citiți și: Oficial. Când va avea loc mitingul masiv de la Uzina Dacia!

Mai ales că Renault a anunțat că va împărți compania în două – o parte care se va axa pe motoare electrice (și care ar reprezenta viitorul companiei), și o parte care se va axa pe mașini cu motoare termice (inclusiv la Dacia, ceea ce ar reprezenta trecutul).

L-am contactat pe liderul Sindicatului Automobile Dacia, Viorel Ungureanu (foto), pentru a ne da detalii cu privire la situația de la Uzină.

INTERVIU ACORDAT ÎN EXCLUSIVITATE – CU PUȚIN TIMP ÎN URMĂ (ora 10.00, 31 august 2022)

Nu avem nicio certitudine acum, deciziile se vor lua în septembrie.

Nu știm încă cine vor fi parteneri sau asociați. Renault este în stadiul de analiză, nu este nicio decizie luată până în acest moment. S-ar putea undeva în jurul datei de 15 septembrie să știm mai multe lucruri.

Oamenii din Uzină poate asociază ce se întâmplă cu reorganizarea de la Dacia cu ce s-a întâmplat la Ford Craiova. Oficialii de la Renault ne-au transmis că, și dacă vor fi găsiți asociați, Renault va rămâne majoritară.

Dar încă se analizează!„, ne-a declarat în exclusivitate liderul sindical Viorel Ungureanu.

CONTEXT

În primăvara acestui an, grupul Renault a anunțat crearea unor divizii separate pentru mașini cu motoare electrice și termice. Acum, chinezii de la Geely și un grup petrolier nespecificat par gata să preia acțiuni la divizia, anunță Economica.net.

Conform francezilor, activitățile din afara Franței din domeniul motoarelor şi transmisiilor termice şi hibride, reunite într-o divizie separată – „Horse” – vor include uzinele mecanice din Spania, Portugalia, Turcia, România, Brazilia, Chile și Argentina, centrele de inginerie din Spania, România, Turcia și Brazilia, precum și funcțiile suport legate de aceste activități.

Ei bine, acum, se pare că Renault a găsit deja două companii interesate să preia acțiuni la divizia „Horse”. Surse apropiate producătorului francez de automobile susțin că Geely Automobile Holdings din China și un grup petrolier al cărui nume nu a fost dezvăluit sunt în discuții pentru a prelua pachete de acțiuni la aceasta.

Conform Reuters, francezii de la Renault Renault ar rămâne cu un pachet de 40% din unitatea de motoare pe combustibili fosili, în timp ce Geely ar prelua un pachet tot de 40%, iar compania petrolieră restul de 20%, conform Economica.net.

RAW FOTO 555 X 222

Comentarii

4 comentarii

  • Vlad spune:

    Super, daca vine Geely poate asambleaza Volvo, Polstar sau Mercedes la Mioveni, ca sunt bagati in toate.

  • Remus spune:

    Extraordinar ! zic ca Inginerii și Proiectanții aceia de la Fabrique și Centrul de Inginerie de la TITU , să participe la ,,negocieri ,, întâlnirea cu ,Orezarii și să Propună , trecerea la fabricarea de : mopede , ATV uri , Bugyy , ptr ca , incepand cu anul 2012 , oricum Ei ,au trecut la Producția de ,,Tricicluri Triciclete in 3 pistoane și o multitudine de Cp , Kw . Acum măcar au Opurtunitatea de a colabora cu niște Firme consacrate : Linhai , CF Moto , GEELY și cu experiența , celor din Muscel ,care se ocupă cu Trancaruri ( ARO , buggy ) scot un Nou
    Model , la care pot adapta cu Succes motorul de 1000EcoG ,astfel încât să apară , pe lângă RICH Motors și Muscel , Zimbru Carpaților by AG !

  • Daniel spune:

    Ce tot va văitați atât cei de la Dacia că vor apărea schimbări de acționariat? Ați auzit de adaptare, de reconversie profesională? Am lucrat 14 ani acolo si am plecat cu fruntea sus de la uzină. Nu am murit, am inceput sa lucrez pe cont propriu, folosindu mă de bagajul de cunoștințe, având curajul de a merge mai departe. Succes!

  • Gicu spune:

    Am scăpat de ei, le-am luat 13 salarii compensatorii, și m-am pensionat la cerere. Au restructurat postul și urma sa ma formeze pt altul apoi, sa ma pensioneze peste un an cu doar 3 salarii. Pensia e mai are decât salariul, pierdeam timpul.

570 X 90 CAPRA 3