930X122 MAIA

Analogue

Exclusiv. Alin Călinescu despre Festivalul Analogue: „Se așteptau să fie un fiasco!”

Interviu EXCLUSIV. Alin Călinescu despre Festivalul Analogue: „Se așteptau să fie un fiasco!”

Citiți și: The Mono Jacks pe scenă, la Analogue Festival

A adunat nu mai puțin de 30.000 de persoane, a adus pe scenă artiști de top, naționali și internaționali și a creat experiențe unice în regiunea noastră. Analogue a fost un real succes de la prima ediție, în ciuda vremii capricioase și a scepticismului unora. Mioveniul și, implicit, Argeșul, au avut de câștigat în 3 zile de festival notorietate, apreciere, invidie (de ce nu) și lista poate continua.

Citiți și: Analogue Festival, Mioveni: La maxim cu Bruja pe scenă!

Nu mai vorbim despre aportul financiar adus orașelor Mioveni și Pitești, numeroși festivalieri alegând să rămână în unitățile de cazare de aici sau din împrejurimi, să meargă la localuri, să viziteze sau să folosească mijloacele de transport public în comun.

Din orice punct de vedere am vorbi, Analogue a fost un succes și a dovedit că, în Mioveni, se poate, pe lângă toate realizările de până acum, și așa ceva!

Însă, în spatele reușitei au stat zeci, sute de oameni, foarte multe ore de muncă, adevărate desfășurări de forțe.

Și totul a pornit de la dorința tânărului manager al Centrului Cultural Mioveni, Alin Călinescu.

ePitești a luat legătura cu cel care a pus bazele a ceea ce se preconizează a fi, în următorii ani, unul dintre cele mai de anvergură festivaluri din România.

Iată ce am reușit să aflăm de la Alin Călinescu:

„Probabil că se așteptau să fie un fiasco!”

ePitești: Cu toții am văzut ce era de văzut, și anume că festivalul a fost un succes, dar vă rog să îmi spuneți cât de greu a fost să îl organizați, câte ore de muncă sunt în spatele unui astfel de eveniment?

Alin Călinescu (foto), manager Centrul Cultural Mioveni: Toată lumea spunea că este imposibil ca în județul Argeș să se organizeze ceva de nivelul și anvergura Analogue.

Probabil că s-au așteptat, marea majoritate a oamenilor, să fie un fiasco, mă gândesc. Pentru că altfel, reacțiile ulterioare: „Wow!”, „Spectaculos!”, „Nu credeam!”, cam așa se traduc.

Volumul de muncă a fost unul uriaș, motiv pentru care, pe această cale, vreau să mulțumesc în mod special echipei mele de la Centrul Cultural, pentru sprijinul permanent, pentru munca de 17-18 ore pe zi în apropierea festivalului, și pentru munca depusă cu un an înainte, practic când am început producția și organizarea acestui proiect.

Vreau să mulțumesc tuturor celor implicați, domnului primar Ion Georgescu pentru încrederea pe care a avut-o, Consiliului Local Mioveni, Societății Servicii Edilitare pentru Comunitate Mioveni, că ne-au ajutat cu logistică, și tuturor strucutrilor care au fost implicate: Poliției Locale, Poliției Naționale, Jandarmeriei, Antidrog, pentru că împreună am creat acest brand pentru județul Argeș.

„Am știut foarte bine ce am de făcut!”

ePitești: Ați spus mai devreme că poate au fost persoane care se așteptau să fie un fiasco. Dumneavoastră ați avut vreun moment în care v-ați gândit că nu o să iasă? 

Alin Călinescu, manager Centrul Cultural Mioveni: Niciodată! Nicio secundă!

Am știut foarte bine ceea ce am de făcut, altfel nu mi-aș fi asumat acest eveniment care ar fi însemnat automat o pată de imagine asupra numelui meu, asupra instituției pe care o conduc și, implicit, asupra orașului.

ePitești: La festival, pe lângă artiști care au atras, evident, foarte mulți participanți, au fost și alte activități, una inedită, de exemplu, zbor cu balonul. De unde acest concept diferit, de „evadare”?

Alin Călinescu, manager Centrul Cultural Mioveni: Analogue a avut un concept foarte clar, de la început. Este un proiect sustenabil, motiv pentru care 20 de companii uriașe s-au alăturat încă de la prima ediție, pentru un proiect nenăscut și fără istorie.

Conceptul este unul absolut atrăgător și, din punctul meu de vedere, nou pe piața din România. Piața festivalurilor este una extrem de ridicată în acest moment, iar noi am intrat pe o piață cu un nivel foarte ridicat și a trebuit să creăm un concept care să poată pătrunde pe această piață. 

Un festival nu înseamnă doar artiști.

Să știți că Analogue își dorește ca în următorii 3-4 ani de zile să avem artiști de primă mână, așa cum am  avut și acum, dar ne dorim ca brand-ul Analogue să atragă prin toate activitățile pe care oamenii și publicul le vor putea face atât pe timp de zi: ateliere de creație, workshop-uri, tot felul de activități, activări de branding ale sponsorilor, și să încheiem seara cu artiști de talie națională și internațională de primă mână.

„A fost, într-adevăr, extrem de greu”

ePitești: A fost greu să îi convingeți pe sponsori și pe artiști să participe? Cât de mult a contat în realizarea Analogue că ați spus „Mioveni, Argeș”?

Alin Călinescu, manager Centrul Cultural Mioveni: Partea de sponsori este una din cele mai dificile treburi pe care un promoter le are de făcut, cu atât mai mult cu cât ești un proiect nou, la prima ediție, nou pe piață, toată lumea este reticentă.

A fost, într-adevăr, extrem de greu, dar am avut un management… nu vreau să mă laud pe mine, ci toată echipa mea, am avut un management foarte bun pe parte de sponsori și am reușit să convingem sponsorii să ni se alăture încă de la prima ediție pentru că, fără ei, Analogue nu ar fi existat.

Chiar vreau să mulțumesc tuturor sponsorilor că ne-au dat prilejul și ne-au fost alături în organizarea unui eveniment de mare anvergură.

S-au purtat negocieri lungi pentru că noi neavând istorie, toată lumea întreba „Ok, cine este Analogue, unde este?” Nu este în București, nu este în Cluj, nu este în Timișoara, este în Mioveni.

Probabil că de acum am și primit un feedback pozitiv de la ei, ne-au trimis e-mailuri de mulțumire, agențiile lor, și au spus că ne vor recomanda cu mare căldură către toți artiștii internaționali pe care îi au în agențiile lor, pentru că au fost agenții diferite de booking.

S-au simțit extraordinar de bine la Mioveni și gândiți-vă că au venit artiști care au milioane de fani în lume.

S-au purtat negocieri normale pentru valoarea pe care o au pe piață națională și internațională. Punctul sensibil a fost că suntem la prima ediție, a fost cel mai greu lucru, atât cu sponsorii, cât și cu artiștii. Probabil că de la ediția a doua, lucrurile vor merge într-o direcție mai ușoară.

Următoarea ediție Analogue, în vară

ePitești:  Ce aveți în plan pentru următoarea ediție?

Alin Călinescu, manager Centrul Cultural Mioveni: Vă dați seama că avem deja targetat planul pentru ediția următoare, avem targetați un set-up de artiști, dar nu se pot dezvălui până în momentul în care festivalul nu va anunța line-up-ul.

Ce pot să vă spun e că ne dorim schimbarea perioadei pentru că și vremea a fost împotriva noastră în prima zi, dar, cu toate astea, faptul că am avut un public atât de numeros, care a stat în ploaie, înseamnă că Analogue este un nume important pe piața festivalurilor din România.

ePitești: Deci vreți undeva mai devreme, în vară?

Alin Călinescu, manager Centrul Cultural Mioveni: Da, ne gândim undeva în vară, iulie sau august. O să anunțăm în perioada următoare.

Ion Georgescu a susținut proiectul necondiționat

ePitești: Ați mulțumit mai devreme și echipei de la Centrul Cultural Mioveni și domnului primar Ion Georgescu, autorităților, sponsorilor, însă, dacă ar fi să numiți o singură persoană care v-a fost alături necondiționat în organizarea evenimentului, ați putea să ne dați un nume?

Alin Călinescu, manager Centrul Cultural Mioveni: Eu sunt om de echipă după cum știți și toată echipa mea o prețuiesc și o iubesc foarte mult, mi-a fost alături.

Și dacă ar fi să dau un nume, probabil că l-aș menționa pe domnul primar Ion Georgescu, care a susținut acest proiect încă din faza de idee, mulțumesc pentru încrederea pe care mi-a acordat-o, ne-a ajutat financiar, într-o măsură mai mică, dar ne-a ajutat pe partea de logistică mai mult.

Ne-a acordat încredere pentru acest proiect care nu exista. Dar cred că și din partea mea conversia a fost bună pentru orașul Mioveni și județul Argeș, unde s-a născut un nou eveniment de top 5, sperăm noi.

Ce aș vrea să mai adaug este că Analogue a fost în aceeași perioadă cu Fall in love la București, Jazz in the park la Cluj, Flight la Timișoara și Posada. Din informațiile pe care le avem noi, am fost pe primul loc, noi fiind la prima ediție.

„Analogue va fi un festival de top 3 în România. Vă promit acest lucru!”

ePitești: Să mergem și către alte festivaluri, mai mari. Avem Untold la Cluj-Napoca, Neversea la Constanța. Și Analogue la Mioveni? Să ne așteptăm la o astfel de popularitate a festivalului în următorii ani? 

Alin Călinescu, manager Centrul Cultural Mioveni: Dacă Analogue va fi susținut de toată lumea și dacă noi ne vom face treaba așa cum ne-am făcut-o la prima ediție, în următoarele 3-4 ediții, Analogue va fi un festival de top 3 în România.

Vă promit acest lucru, este o ambiție personală, așa cum a fost încă de la prima ediție, când nimeni nu credea, a fost o dorință a mea să creștem standardele de festivaluri în județul Argeș.

ePitești: Vă mulțumesc și dacă, pe final, aveți ceva de adăugat…

Alin Călinescu, manager Centrul Cultural Mioveni: Suntem deschiși și așteptăm cât mai mulți parteneri pentru a se alătura unui brand cu care se pot mândri!

555×222 grota rece
New Profesional Consult 570×90