- Publicat de: ePitești
- 28-07-2023, ora 9:36
- Știri
Moștenirea lui Stroe: 300 de mii de angajați și 30 mld. € cifră de afaceri
Moștenirea lui Stroe: 300 de mii de angajați și 30 mld. € cifră de afaceri
Citiți și: Dacia, ce performanță!Constantin Stroe este omul care şi-a legat viaţa de Dacia şi care are un rol decisiv în modul în care arată astăzi industria auto din România.
Constantin Stroe a murit în decembrie 2016, dar moştenirea pe care a lăsat-o a învins timpul.
Citiți și: Dotări revoluționare pentru Dacia!Fostul director general al Daciei a fost omul care a clădit industria auto modernă din România şi a avut un cuvânt extrem de greu în decizia de a privatiza uzina Dacia prin vânzarea pachetului de acţiuni către Renault, al cărui puternic susţinător a fost.
Mai mult, negocierile cu Renault au început încă din 1990, însă atunci francezii au fost speriaţi de mineriada din iunie.
Moștenirea lui Stroe: 300 de mii de angajați și 30 mld. € cifră de afaceri
Constantin Stroe a salvat Dacia în anii ‘90 prin două măsuri importante – a introdus mediul concurenţial pentru furnizorii Dacia, astfel încât preţul componentelor să fie ţinut în frâu şi prin exportul de Dacii Papuc către China, care-i asigura uzinei un flux constant de valută, într-o perioadă de inflaţie galopantă.
Sub mandatul său Dacia în anii ‘90, într-o perioadă cu extrem de multe limitări şi fără un concern în spate, a proiectat de la zero maşini precum Nova, SupeRNova şi Solenza şi a menţinut în producţie Berlina, fosta 1310, de departe cel mai accesibil automobil de pe piaţă în acel moment, asigurând accesul românilor la o maşină nouă.
În ultimii săi ani de viaţă principalul proiect susţinut de Constantin Stroe a fost autostrada Piteşti-Sibiu, proiect vital pentru uzina Dacia.
Din cauza infrastructurii şi a progresului lent din anii 2000 Renault a ales Marocul pentru construcţia unei noi platforme industriale, iar francezii nu au dorit să cumpere uzina de automobile din Craiova, cumpărată ulterior de Ford.
Constantin Stroe a rămas în funcţia de director până în 2003, supervizând trecerea de la modul românesc la cel al Renault, pentru ca ulterior să devină vicepreşedinte al Automobile Dacia.
Automobile Dacia este astăzi a doua cea mai mare companie din România, raportat la cifra de afaceri, după OMV Petrom, este cel mai mare exportator al României şi constructorul auto care a reuşit să atragă în România zeci de investiţii de la zero ale furnizorilor.
Detalii, AICI .