930×122 CAPRA 5

constantin stroe

Moștenirea lui Stroe: 300 de mii de angajați și 30 mld. € cifră de afaceri

Moștenirea lui Stroe: 300 de mii de angajați și 30 mld. € cifră de afaceri

Citiți și: Dacia, noutăți absolute!

Constantin Stroe este omul care şi-a legat viaţa de Dacia şi care are un rol decisiv în modul în care arată astăzi industria auto din România.

Constantin Stroe a murit în decembrie 2016, dar moştenirea pe care a lăsat-o a învins timpul.

Citiți și: Prime babane – 500 € de „căciulă”! Să vină banii pentru angajații Dacia!

Fostul director general al Daciei a fost omul care a clădit industria auto modernă din România şi a avut un cuvânt extrem de greu în decizia de a privatiza uzina Dacia prin vânzarea pachetului de acţiuni către Renault, al cărui puternic susţinător a fost.

Mai mult, negocierile cu Renault au început încă din 1990, însă atunci francezii au fost speriaţi de mineriada din iunie.

Moștenirea lui Stroe: 300 de mii de angajați și 30 mld. € cifră de afaceri

Constantin Stroe a salvat Dacia în anii ‘90 prin două măsuri importante – a introdus mediul concurenţial pentru furnizorii Dacia, astfel încât preţul componentelor să fie ţinut în frâu şi prin exportul de Dacii Papuc către China, care-i asigura uzinei un flux constant de valută, într-o perioadă de inflaţie galopantă.

Sub mandatul său Dacia în anii ‘90, într-o perioadă cu extrem de multe limitări şi fără un concern în spate, a proiectat de la zero maşini precum Nova, SupeRNova şi Solenza şi a menţinut în producţie Berlina, fosta 1310, de departe cel mai accesibil automobil de pe piaţă în acel moment, asigurând accesul românilor la o maşină nouă.

În ultimii săi ani de viaţă principalul proiect susţinut de Constantin Stroe a fost autostrada Piteşti-Sibiu, proiect vital pentru uzina Dacia.

Din cauza infrastructurii şi a progresului lent din anii 2000 Renault a ales Marocul pentru construcţia unei noi platforme industriale, iar francezii nu au dorit să cumpere uzina de automobile din Craiova, cumpărată ulterior de Ford.

Constantin Stroe a rămas în funcţia de director până în 2003, supervizând trecerea de la modul românesc la cel al Renault, pentru ca ulterior să devină vicepreşedinte al Automobile Dacia.

Automobile Dacia este astăzi a doua cea mai mare companie din România, raportat la cifra de afaceri, după OMV Petrom, este cel mai mare exportator al României şi constructorul auto care a reuşit să atragă în România zeci de investiţii de la zero ale furnizorilor.

Detalii, AICI .

New Profesional Consult-555×222

Comentarii

5 comentarii

  • Cris spune:

    nu-l mai ridicati in slavi pe mafiot;toti stim cat a tras jar si era sa falimenteze Dacia ca nu a vrut privatizarea ei (ca nu le ieseau spagile de la nemti si coreeni) ,cum si-a aranjat colegii(fostii sefi) care nu faceau nimic si nu se pricepeau la nimic dar au avut salarii imense de la Renault.La fel cu rudele…Si-a facut vile si a adunat bani degeaba,cum fac toti mafiotii din PSD si vad ca nu le-a luat cu el sa se bucure de ele si dincolo !Vecinilor cu clinica oftalmo nu a vrut sa le vanda un petec mic de pamant sa faca si aia un lift exterior pt clientii varstinci,asta dupa ce aproape a luat cu japca proprietatea respectiva,tot de la niste batrani…

  • Iulia spune:

    un escroc

  • Ctin spune:

    voi aveți discurs politic,cei care îl criticați.Am colaborat direct cu el o perioada.Era un profesionist desăvârșit,un manager cu vederi futuriste ,un ing.cu vaste cunoștințe auto.Ceausescu l-a dat afara din fct. de director tehnic dacia ptr.neexecutare de sarcini și trimis ulterior director la Timișoarei la o noua fabrica.Are statuie în Mioveni,o merita!

  • Eu spune:

    Dumnezeu sa-l iertr

  • Eugen spune:

    Dumnezeu să-l ierte, era un paranoic, nu-i mai ridica osanale. Totul era gândit să poată marele Stroe și acoliții săi, prin anumite înginerii, (CNCD ex.), să intre în posesia unor sume de bani incomensurabile. Mă mir cum serviciile nu au stopat aceasta caracatița. Domnule reporter poate ști să faci și altceva, lasă minciunile că lumea cunoaște mult mai bine cum cum au stat lucrurile.

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 POSADA 3