HerasMed (930 x 122 px)

diana tomescu

Pitești. Directoare la doar 33 de ani are „la mână” sute de oameni!

Pitești. Directoare la doar 33 de ani are „la mână” sute de oameni!

Citiți și: Gentea nu o are „la suflet” pe tânăra șefă: Sunteți degeaba, nu aveți autoritate!

Cu Diana Tomescu, directorul general de la Salpitflor Green S.A., ePitești v-a făcut cunoștință zilele trecute, alte detalii, cât și subiectul pe larg, AICI – Interviu EXCLUSIV. Nouă directoare în Pitești, soție de judecător, joburi doar la stat.

DECLARAȚII ÎN EXCLUSIVITATE

Într-un interviu acordat în exclusivitate publicației noastre, Diana Tomescu a explicat care a fost parcursul său profesional din 2013, când s-a angajat la societate, și până în prezent, când a ajuns să o conducă.

Vă amintim, Diana Tomescu a câștigat concursul pentru șefia Salpitflor, fiind singurul candidat înscris pentru acest post. Detalii, AICI – Pitești. Atenție, ea este noua directoare!

De asemenea, precizăm că timp de aproximativ 10 ani, aceasta a lucrat doar la stat, desfășurându-și activitatea în instituții precum Salpitflor, Primăria Municipiului Pitești sau Ministerul Cercetării. Toate informațiile le puteți (re)citi AICI.

În vârstă de 33 de ani, Diana Tomescu a absolvit Colegiul Național „Zinca Golescu”. La Universitatea din Pitești a urmat cursurile Facultății de Științe Socio-Umane, Specializarea Relații Internaționale și Studii Europene, dar și Facultatea de Științe Juridice și Administrative, Specializarea Drept.

Potrivit CV-ului, are un master la Universitatea din Craiova și altul la Universitatea „Constantin Brâncoveanu” din Pitești. De-a lungul timpului a obținut mai multe atestate și certificări, conform CV-ului său.

Pe lângă parcursul profesional, cu Diana Tomescu am discutat și despre activitatea Salpitflor. Am întrebat-o despre eventuale investiții, despre problemele din piețe, am vorbit despre toaletări și tăieri de arbori, dar și despre salubrizarea stradală.

În momentul în care am intervievat-o pe directoare, societatea nu avea încă un buget stabilit: În prezent lucrăm la elaborarea bugetului de venituri și cheltuieli al societății, pentru anul 2023, intenționăm să fie aprobat în luna februarie, în cursul acestei luni.

Întotdeauna investițiile în utilaje sunt binevenite. Și anul acesta o să avem pe lista de investiții trecute utilaje. În prezent, ne desfășurăm activitatea cu un număr destul de mare (n.r. de utilaje), dar avem în vedere investiții.

TOALETĂRILE, MARILE „PROVOCĂRI” DE LA SALPITFLOR

Am vrut să aflăm de la Diana Tomescu ce are în plan pentru înfrumusețarea orașului

Vom urmări și anul acesta, ca și în anii trecuți, să înfrumusețăm orașul, să oferim cetățenilor servicii de calitate, să vadă la tot pasul flori, să facem orașul frumos, să facem cetățeanul să fie mulțumit pentru serviciile prestate.

Sunt destul de multe sesizări pe partea de spații verzi, tăierile și toaletările, cetățenii sesizează permanent probleme de genul.

Persoanele care toaletează sunt specialiști în domeniu. Și de fiecare dată mergem în baza unei solicitări înregistrate la primărie, solicitarea intră într-o comisie, iar acea comisie analizează și dă un aviz.

ÎN BAZA AVIZULUI NOI INTERVENIM. NU PUTEM INTERVENI NICIODATĂ DACĂ NU AVEM ACEST AVIZ CARE NI SE TRANSMITE PRINTR-UN PROCES VERBAL

ePitești.ro: Nu vă puteți autosesiza în anumite cazuri?

Sunt foarte multe situații.

Ne autosesizăm, specialiștii de pe teren, inginerii horticoli, dacă identifică pomi care prezintă risc de cădere sau sunt uscați, ei fac un referat, se aprobă de către conducere și se intervine.

De cele mai multe ori intră și primesc aviz. Pentru că în situația în care noi intervenim fără aviz putem lua o amendă de la Garda de Mediu, de la Agenția de Mediu.

Cetățeanul știe cum taie arborele la țară și așa ar vrea să facă și colegii noștri în oraș. Este foarte important pentru noi să nu mai apară nemulțumiți cu privire la toaletarea arborilor, dar avem nevoie și de suportul cetățeanului.

Că ne ducem să toaletăm sau să tăiem un pom și ni se spune <<Nu vreau de aici, că această creangă îmi face mie umbră vara>> sau <<Dacă mai rămâne și nu o tăiați pe asta o să fac eu, nu o să mai am lumină>>. Dar nu toate sunt temeinice și apar nemulțumirile.

AM ÎNTREBAT-O ȘI CE SURPRIZE LI SE PREGĂTESC PITEȘTENILOR ÎN CEEA CE PRIVEȘTE EDIȚIA DIN ACEST AN A SIMFONIEI LALELELOR.

Autoritățile deja au în plan o dată pentru organizarea evenimentului, dată ce urmează să fie comunicată cât de curând.

Urmărim ca anul acesta să plantăm multe flori, mult mai multe flori, să fie mult mai colorat orașul, în sensuri, prin cartiere, nu mai vorbim de parcuri pentru că întotdeauna au fost”.

„NU PUTEM REZOLVA PROBLEMA SAMSARILOR”

Despre piețele pe care le are în administrare Salpitflor, directoarea spune că face tot posibilului pentru a asigura un comerț în condiții adecvate. Marea problemă căreia nu îi poate și nu are cum să îi dea de cap este cea a samsarilor.

Partea de comerț nu intră în atribuțiile noastre.

Noi creăm condițiile necesare desfășurării activității de comercializare a bunurilor, dar nu putem noi să rezolvăm această problemă a samsarilor.

De cele mai multe ori, administratorul pieței merge la persoana respectivă și îi spune că poate comercializa în piață, în condiții legale, să închirieze.

Să plătească fie pe zi, fie la lună, fie prin contract și poate să comercializeze în condiții legale, acolo în piață. Dar refuză de cele mai multe ori pentru că ei consideră că comercializând la colțul pieței au vânzare mult mai bună. 

De fiecare dată cerem sprijinul colegilor de la Poliția Locală și îl și primim.

Dar astăzi li se spune să nu stea aici, mâine nu apar, apar peste 2 zile.

Cred că cel mai important este ca cetățeanul să înțeleagă că este de preferat să cumpere produse din locurile care sunt autorizate. Dacă nu ar exista cumpărători nu ar exista nici aceste persoane care comercializează la colț. (…)

Noi le punem la dispoziție un procent de 40%, sper să nu greșesc, producătorilor, deci au locurile asigurate, nu sunt ocupate de alți comercianți persoane juridice.

SALUBRIZAREA STRĂZILOR TRECE LA SALUBRITATE

ePitești.ro: Cum vi se pare mutarea salubrizării stradale către Salubritate 2000 S.A.?

– Am văzut hotărârea de Consiliu Local, este o hotărâre a autorității publice locale. Noi, având 3 domenii de activitate, cum v-am spus, 2 dintre activitățile noastre, respectiv piețele și spațiile verzi sunt organizate în baza Ordonanței 71, iar partea de salubrizare, activitatea de măturat, respectiv deszăpezirea, sunt reglementate de Legea 51.

Și atunci noi vom rămâne cu 2 activități din sfera de reglementare a Ordonanței Guvernului nr. 71 și salubrizarea va merge spre Salubritate 2000 SA, care desfășoară activitate doar din sfera Legii 51. Probabil asta s-a avut în vedere, activitățile de salubrizare să fie toate delegate aceleiași societăți.

ePitești.ro: Iar angajații care se ocupă de această activitate?

Avem în organigramă un număr de 214 posturi la salubrizare căi publice, nu sunt ocupate toate, avem aproximativ 30 vacante. În momentul în care va fi delegată activitatea de salubrizare de la societatea Salpitflor către Salubritate 2000 S.A. vor fi preluați și oamenii prin transfer, există legislație care prevede transferul personalului de la o unitate la alta și, bineînțeles, personalul va fi transferat și preluat cu drepturile și obligațiile care decurg din contractul inițial de muncă.

Oamenii vor fi preluați în același condiții, nu vor fi afectați. 

Conform celor mai recente informații de pe site-ul Salpitflor Green S.A., din toamna anului trecut, societatea avea în organigramă peste 550 de posturi, câteva zeci fiind însă vacante. Totodată, din Consiliul de Administrație al societății fac parte 5 membri.

Sursă foto: Facebook – Diana Tomescu, Facebook – Pitesti

HerasMed (555 x 222 px)
HerasMed (570 x 90 px)