- Publicat de: Andreea Mateica
- 1-02-2025, ora 20:42
- Știri
S-a dat startul lucrărilor celui mai dificil lot al autostrăzii Sibiu-Pitești!
S-a dat startul lucrărilor celui mai dificil lot al autostrăzii Sibiu-Pitești!
Citiți și: Se dă startul lucrărilor la un nou tronson din cea mai așteptată autostradă!Au început lucrările pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟯: 𝗖𝗼𝗿𝗻𝗲𝘁𝘂 – 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 (37,4 km) a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂 – 𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 𝗔𝟭, care este cel mai dificil si mai important tronson de autostradă construit în toată istoria noastră, până acum, a transmis ieri secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
Ieri, la fața locului, lucrările de amplificare a șantierului s-au concretizat prin finalizarea organizărilor esențiale ale terenului:
Citiți și: S-a anunțat când reîncep lucrările de reparație la Podul Giurgiu-Ruse!– Au fost finalizate lucrările pregătitoare pentru construcția portalurilor celor două fire de tunel și pentru amenajarea zonei de acces a instalației TBM.
– S-au efectuat organizările principale de șantier și realizarea drumurilor tehnologice necesare.
– Accesul în șantier a fost complet și lucrările pe tunelul Poiana au început, acesta având o lungime de 1,78 km și urmând să fie construit din două galerii cu câte două benzi de circulație pe sens.
Perspective și termene de finalizare
Lansării lucrărilor a fost marcată de optimismul oficialilor, secretarul de stat subliniind importanța secțiunii 3 în întregul proiect al Autostrăzii Sibiu – Pitești, care se întinde pe 122,11 km și face parte din Coridorul 4 Pan-european.
Deși termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor a fost stabilit până în noiembrie 2027, oficialii menționează anul 2028 ca termen de finalizare pentru lucrările din secțiunea Cornetu – Tigveni.
Proiectul a fost câștigat de italienii de la WeBuild, iar autorizația de construire pentru tunelul Poiana a fost emisă încă în decembrie anul trecut.
Această investiție majoră nu doar că va îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră, dar va contribui și la conectivitatea între Estul și Vestul României, facilitând legătura dintre Portul Constanța și punctul de trecere a frontierei de la Nădlac.
Impactul asupra traficului și economiei
Odată finalizată, Autostrada Sibiu – Pitești va juca un rol strategic în rețeaua de transport european, asigurând o circulație mai fluidă și reducând semnificativ timpii de parcurgere între regiunile importante ale țării.
Această realizare este așteptată să genereze beneficii economice semnificative, atrăgând noi investiții și facilitând comerțul între regiunile de interes.
Astfel, startul lucrărilor la secțiunea 3 marchează un pas esențial în modernizarea infrastructurii naționale, subliniind angajamentul autorităților de a finaliza un proiect de amploare, care promite să redefinească mobilitatea rutieră din România.
S-a dat startul lucrărilor celui mai dificil lot al autostrăzii Sibiu-Pitești!
Sursa: Economica.net