- Publicat de: ePitești
- 8-07-2024, ora 7:57
- Știri, Știri
Se întâmplă la mall-uri! Nemaivăzut în istorie!
Se întâmplă la mall-uri! Nemaivăzut în istorie!
Citiți și: Șocant: Ucis în parcarea unui Vivo Mall din țară de doi livratoriProprietarii celor 79 de mall-uri funcționale din România în 2023 au încasat circa 880 milioane de euro de la magazinele pe care le găzduiesc.
Cu aproximativ 8% mai mult decât în anul anterior și mai mult decât dublu față de acum un deceniu.
Citiți și: Exclusiv. Mutare surpriză: Pleacă Zara din Centru? Care ar fi destinațiaAcestea reprezintă cele mai mari încasări din istoria pieței moderne de retail.
În ciuda piedicilor cauzate de inflație.
Conform analizei Profit.ro, doar proprietarii a 7 mall-uri au încasat mai puțin în 2023, iar doar 25 au raportat pierderi.
În București, 36,7% din veniturile provenite din închirierea celor peste 7.600 de magazine din centrele comerciale din țară au ajuns la proprietarii celor 17 mall-uri funcționale pe tot parcursul anului 2023.
Se întâmplă la mall-uri! Nemaivăzut în istorie!
Suprafața totală de vânzare a mall-urilor din București reprezintă 30% din stocul total de centre comerciale din România.
NEPI Rockcastle a înregistrat cele mai mari încasări, peste 265 milioane de euro.
Cu aproape 10% mai mult decât în anul anterior.
Iulian Dascălu, cu cele cinci mall-uri ale sale, a încasat 140 milioane de euro, cu 7,7% mai mult decât în 2022.
MAS Real Estate/Prime Kapital a obținut 60,5 milioane de euro, cu 6% mai mult decât în 2022.
Băneasa Investments a avut venituri de 56,24 milioane de euro, cu 9,3% mai mult decât în anul precedent.
Locul șase este ocupat, în continuare, de cele patru mall-uri din Cluj-Napoca, Constanța, Baia Mare și Pitești ale Immofinanz.
Care au încheiat anul cu venituri totale de 52,1 milioane de euro.
Cu 15% mai mari decât în ciclul financiar precedent.
În 2023, românii au cheltuit 36 de miliarde de euro în marile rețele de retail.
Cu 11% mai mult decât în 2022.
Cele mai mari sume au fost cheltuite în supermarketuri și hipermarketuri (22,5 miliarde de euro).
Urmate de magazinele de bricolaj (3,6 miliarde de euro), electro-IT (3,3 miliarde de euro) și de modă (2,2 miliarde de euro).