Kaia 930 x 120

încasări

Se întâmplă la mall-uri! Nemaivăzut în istorie!

Se întâmplă la mall-uri! Nemaivăzut în istorie!

Citiți și: Dilema șoferilor: cine te amendează în parcarea mall-ului sau supermaket-ului

Proprietarii celor 79 de mall-uri funcționale din România în 2023 au încasat circa 880 milioane de euro de la magazinele pe care le găzduiesc.

Cu aproximativ 8% mai mult decât în anul anterior și mai mult decât dublu față de acum un deceniu.

Citiți și: Contrast șocant: Cea mai frumoasă polițistă prinsă furând haine din mall!

Acestea reprezintă cele mai mari încasări din istoria pieței moderne de retail.

În ciuda piedicilor cauzate de inflație.

Conform analizei Profit.ro, doar proprietarii a 7 mall-uri au încasat mai puțin în 2023, iar doar 25 au raportat pierderi.

În București, 36,7% din veniturile provenite din închirierea celor peste 7.600 de magazine din centrele comerciale din țară au ajuns la proprietarii celor 17 mall-uri funcționale pe tot parcursul anului 2023.

Se întâmplă la mall-uri! Nemaivăzut în istorie!

Suprafața totală de vânzare a mall-urilor din București reprezintă 30% din stocul total de centre comerciale din România.

NEPI Rockcastle a înregistrat cele mai mari încasări, peste 265 milioane de euro.

Cu aproape 10% mai mult decât în anul anterior.

Iulian Dascălu, cu cele cinci mall-uri ale sale, a încasat 140 milioane de euro, cu 7,7% mai mult decât în 2022.

MAS Real Estate/Prime Kapital a obținut 60,5 milioane de euro, cu 6% mai mult decât în 2022.

Băneasa Investments a avut venituri de 56,24 milioane de euro, cu 9,3% mai mult decât în anul precedent.

Locul șase este ocupat, în continuare, de cele patru mall-uri din Cluj-Napoca, Constanța, Baia Mare și Pitești ale Immofinanz.

Care au încheiat anul cu venituri totale de 52,1 milioane de euro.

Cu 15% mai mari decât în ciclul financiar precedent.

În 2023, românii au cheltuit 36 de miliarde de euro în marile rețele de retail.

Cu 11% mai mult decât în 2022.

Cele mai mari sume au fost cheltuite în supermarketuri și hipermarketuri (22,5 miliarde de euro).

Urmate de magazinele de bricolaj (3,6 miliarde de euro), electro-IT (3,3 miliarde de euro) și de modă (2,2 miliarde de euro).

555×222  MAIA
eurial 570×90