New Profesional Consult 930 x 122

asociația pro infrastructura

AUTOSTRĂZILE, MAREA BĂȘCĂLIE: „MINCIUNĂ GOGONATĂ!”

Asociația Pro Infrastructura demontează promisiunile ministrului Transporturilor cu privire la numărul de kilometri de autostradă care ar urma să fie dați în folosință în acest an.

Citiți și: Ninge! Drumarii au ieșit să curețe șoselele!

“Ministrul Transporturilor, Felix Stroe, a declarat pe 14 decembrie 2017 că „vor fi minim 156,7 kilometri” de autostradă dați în folosinţă în 2018. Este o altă declarație complet iresponsabilă, o minciună gogonată și o dezinformare grosolană!

În tabelul atașat (n.r. – vezi tabelul de mai jos) aveți toate cele 15 proiecte de autostradă care sunt în execuție. Ministrul minte cu nerușinare, încercând să ne convingă că în anul 2018 vom da în folosință „minim 156,7 km” din totalul de 186,867 de km contractați (adică 84%)! (n.r. – click pe imagine pentru mărire):

Citiți și: Poliția/Traficul în această dimineață: unde se circulă cu dificultate

În 2018 pot fi FINALIZAȚI 83,587 de km (21,15 km sunt de fapt gata din acest an), dintre care, realist vorbind, PUTEM FOLOSI DOAR 63 de km (aproximativ), restul fiind „muzee”. Și asta cu mare efort, DACĂ vor fi depășite obstacolele birocratice și tehnice majore, DACĂ va fi asigurată finanțarea și DACĂ vor fi voință și muncă susținută atât din partea constructorilor, cât mai ales din partea autorităților.”, precizează Asociația Pro Infrastructura.

Asociația aduce, punctual, argumente.

“Lotul 3 din autostrada A10 Sebeş – Turda (12,45 de km) este gata din 27.11.2017, însă CNAIR (n.r. – Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) a căutat nod în papură constructorului și, invocând noul Regulament de recepție, nu a deschis în 2017 acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie, atunci fiind stabilită data recepției.

Pe 01.11.2017 s-a finalizat și lotul Gilău – Nădășelu (8,7 km) și chiar a fost recepționat de CNAIR, însă nu poate fi folosit pentru că nu avem construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 de km), care să îl lege de restul autostrăzii Transilvania (A3). Acest segment va fi deschis, sperăm noi, în perioada august – septembrie 2018.

La finalul iernii sau cel mai târziu la primăvară sperăm să fie deschis lotul 4 din A10 Sebeş – Turda (16,3 km), acolo unde au apărut probleme tehnice (alunecarea masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017, chiar dacă aliniamentul autostrăzii ar fi putut să fie gata. Între timp ar trebui modificat și clarificat cadrul legal, astfel încât acest segment să fie deschis circulației chiar dacă nu este 100% finalizat.

Vara viitoare este fezabil să putem circula și pe cei 6,5 km din autostrada A3 între Șoseaua Petricani și DNCB (Centura București), dacă va fi asigurată finanțarea.

Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva (21,141 de km). Însă este blocat total de incompetență și fugă de răspundere, CNAIR nerecunoscând lucrările suplimentare (semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct), pentru care s-au emis autorizații de construire. În decembrie s-a redus dramatic mobilizarea în teren până la clarificarea situației contractuale.

În 2018 vor fi gata alte două loturi din autostrada A3 între Câmpia Turzii și Târgu Mureș, mai precis Ungheni – Ogra (10,1 km) și Ogra – Iernut (3,6 km), ambele în perioada august-septembrie. Însă ele vor fi, cel puțin într-o primă fază, doar “muzee”, pentru că nu vor putea fi folosite de șoferi fără nodul Iernut, cel care face parte din alt contract (Iernut – Chețani). Este extrem de dificil, birocratic și tehnic, ca nodul Iernut să fie construit până la finalul lui 2018.

În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 de km din lotul 2 al autostrăzii A1 Lugoj – Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt “muzeu”, pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est).”, argumentează Asociația Pro Infrastructura.

Pe de altă parte, ca argeșeni, așteptăm cu viu interes noi știri oficiale despre mult prea tergiversatul proiect al construirii autostrăzii Pitești – Sibiu. Constatăm că în ultima perioadă peste proiect s-a așternut (din nou) liniștea. Dacă noi ne amintim bine, cele mai recente informații datează din prima parte a lunii octombrie a anului trecut (AICI, amănunte).

Eco moto 555×222

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 CAPRA 3