- Publicat de: Cristina Stancu
- 22-07-2020, ora 17:00
- Știri
PROIECTUL PRIVIND „ALBIREA” ȘI REDUCEREA NUMĂRULUI TAXIURILOR, RETRAS DE PE ORDINEA DE ZI A CL PITEȘTI
UPDATE 22 iulie: Proiectul de hotărâre privind ”adoptarea măsurilor de organizare și desfășurare a activităților de transport în regim de taxi și de dispecerat taxi în municipiul Pitești” a fost retras miercuri de pe ordinea de zi a Consiliului local Pitești.
Citiți și: Argeș. Îngrijorare pe piața imobiliară!Proiectul, a cărui principală prevedere este aceea că mașinile care efectuează astfel de servicii vor trebui să aibă culoarea albă, vizează, printre altele, și reducerea numărului de taxiuri, mai fusese retras de pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local Pitești și în luna mai, în așteptarea unor puncte de vedere de la operatori, a stâtnit reacții în ședința de azi.
Doi dintre aleșii locali au considerat că taxiurile ar trebui să fie galbene, nu albe.
Citiți și: Pitești. Eveniment rutier, cu un taxi, în zona McDonald’sȘtirea inițială (21 iul)
Luna trecută ar fi trebuit să fie supus votului Consiliului Local Pitești și un proiect de hotărâre privind un nou regulament pentru activitatea de taximetrie.
Proiectul de hotărâre privind ”adoptarea măsurilor de organizare și desfășurare a activităților de transport în regim de taxi și de dispecerat taxi în municipiul Pitești”, a fost elaborat în acord cu propunerile formulate de Asociația Taximetriștilor Argeș. Totuși, proiectul de hotărâre a fost retras de pe ordinea de zi a ședinței.
„Am retras proiectul deoarece încă este în dezbatere publică și mai primim sugestii și observații. Va fi votat în următoarea ședință de Consiliu Local”, explica, în iunie, Cornel Ionică.
Piteștiul va avea numai taxiuri albe
Asociația Taximetriștilor Argeș a propus, printre alte modificări ale Regulamentului de organizare a activităților de transport persoane în regim de taxi, și modificarea culorii autovehiculelor taxi, solicitând ca acestea „să fie albe pe întreaga suprafață„.
Propunerea se regăsește în proiectul amintit.
În prezent, pentru personalizarea autovehiculului taxi în trafic, caroseria acestuia, începând cu partea de deasupra benzii duble tip șah, are culoarea galbenă. „Astfel, taximentriștii, pe lângă faptul că mașinile au culori diferite, folosesc colant galben de nuanțe diferite, creând astfel un disconfort vizual în stațiile de așteptare călători”, se arată în referatul e aprobare care însoțește proiectul.
Lăpi „liber”/”ocupat”
Toate mașinilie care efectuează servicii de taximetrie în Pitești vor fi dotate cu lămpi care vor indica dacă mașina este liberă sau ocupată. Click pe FOTO pentru detalii!
Dacă proiectul aflat pe ordinea de zi a CL din 22 iulie va fi adoptat, numărul maxim de autorizații pentru efectuarea serviciului de transport public de persoane în regim de taxi în municipiul Pitești se va reduce la 692, corespunzător numărului de 172.929 locuitori ai municipiului la data de 04.01.2020, comunicat de Ministerului Afacerilor Interne.
Pe ce criterii se va reduce numărul taxiuri care vor opera în Pitești
Actualul număr, de 727 autorizații taxi a fost stabilit prin raportarea la populația municipiului Pitești din anul 2008, populație care, între timp, a scăzut.
Primăria Municipiului Pitești nu va mai atribui nicio nouă autorizaţie de taxi până la micşorarea numărului la 692 (prin disponibilizare în conformitate cu prevederile legale).
Care sunt criteriile de selecție
Pentru departajarea solicitanţilor se vor acorda puncte după următoarele criterii:
A) vechimea autovehiculului de la data fabricaţiei:
– mai mică de un an -10 puncte;
– între 1-2 ani – 8 puncte;
– între 2-3 ani – 6 puncte;
– între 3-5 ani – 4 puncte;
B) clasificarea autovehiculelor conform normelor de poluare:
– electric – 10 puncte
– hybrid – 9 puncte
– euro VI – 7 puncte;
– euro V – 6 puncte;
– sub euro V – 0 puncte;
C) volumul portbagajului util şi echiparea cu instalaţie pentru aer condiţionat:
a) volum portbagaj util
– clasa mare (peste 500 dm3) – 3 puncte;
– clasa medie (între 300 şi 500 dm3) – două puncte;
– clasa mica (între 100 şi 300 dm3) – un punct;
– sub 100 dm3- 0 puncte;
b) prezență aer conditionat – 5 puncte;
D) vechimea în ani de când transportatorul autorizat desfăşoară activitatea de transport taxi:
– mai mult de 10 ani – 10 puncte;
– între 9 si 10 ani – 9 puncte;
– între 8 si 9 ani – 8 puncte;
– între 7 si 8 ani – 7 puncte;
– între 6 si 7 ani – 6 puncte;
– între 5 si 6 ani – 5 puncte;
– între 4 si 5 ani – 4 puncte;
– intre 3 si 4 ani – 3 puncte;
– intre 2 si 3 ani – două puncte;
– intre 1 si 2 ani – un punct;
– până la un an – 0 puncte;
E) gradul de protecţie a pasagerilor:
– mai mult de 8 airbaguri – 10 puncte;
– între 6 și 8 airbaguri – 8 puncte;
– între 4 si 6 airbaguri – 6 puncte;
– între 2 si 4 airbaguri – 4 puncte;
– 1 airbag – două puncte;
F) forma de deţinere:
– vehicul în proprietate – 10 puncte;
– vehicul deținut în leasing – 5 puncte;
– vehicul pentru care se declară că va fi deținut în termenul de 6 luni – 0 puncte;
G) posibilitatea asigurării reale a prezenţei autovehiculului în activitate de minimum 8 ore pe zi lucratoare:
– activitatea de peste 8 ore pe zi – 4 puncte;
– activitatea de minim 8 ore pe zi – două puncte;
H) dotari suplimentare ale autovehiculului:
– dispozitiv GPS monitorizare – 5 puncte;
– perete desparţitor între conducătorul auto şi clienţi – 7 puncte;
– dispozitiv de plată prin intermediul cardului – 7 puncte;
– dispozitiv fix de înregistrare a precizărilor făcute de client – 3 puncte;
În proiect sunt prevăzute și zonele în care aşteptarea clienţilor de către taximetrişti este interzisă:
1. Parcarea aferentă Cercului Militar – Hotel Muntenia;
2. Parcarea aferentă Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Argeş;
3. Str. Justiţiei şi parcarea Primăriei Municipiului Piteşti;
4. Calea Bucureşti pe tronsonul dintre străzile Victoriei şi I.C. Brătianu;
5. Parcarea din curtea interioară a Complexului comercial Fortuna.
Foto: descriptiv