930×122 CAPRA 5

reglementari alimentare

Va fi complet diferit pe rafturile magazinelor din această lună

Va fi complet diferit pe rafturile magazinelor din această lună

Citiți și: Reduceri uriașe la LIDL în weekend! Va fi îmbulzeală mare la rafturi!

De la 1 ianuarie 2025, o nouă reglementare europeană obligă producătorii să afișeze pe etichetele produselor precum fructele uscate, nucile și condimentele originea acestora.

Schimbarea, aplicabilă în magazinele precum Kaufland, Lidl, Mega Image și altele, își propune să ofere consumatorilor mai multă transparență și încredere în alegerile alimentare.

Citiți și: Ce alimente rămân cu prețuri „înghețate” până în 2025!

Ce presupune noua reglementare?

Produsele brute, neprocesate, precum stafidele, prunele uscate, migdalele sau alunele, vor trebui să includă pe etichetă țara de proveniență.

De exemplu:

– fructe uscate (stafide, smochine, prune);

– nuci și semințe (fistic, arahide, migdale);

– condimente (șofran, capere).

Produsele procesate, cum ar fi dulciurile sau cremele, sunt exceptate de la această cerință.

Beneficii pentru consumatori

Noua etichetare ajută cumpărătorii să:

– aleagă produse locale sau preferate: Identificarea originii ajută la susținerea producătorilor locali;

– verifice standardele de calitate: Unele origini sunt asociate cu produse de calitate superioară, precum fisticul iranian sau migdalele din California;

– promoveze sustenabilitatea: Produsele locale contribuie la reducerea impactului transportului asupra mediului.

Impact asupra producătorilor și retailerilor

Această măsură impune ajustări ale ambalajelor și etichetelor, crescând ușor costurile pentru producători.

De asemenea, retailerii trebuie să monitorizeze conformitatea furnizorilor pentru a evita sancțiunile.

Ce trebuie să știi când faci cumpărături?

Fii atent la noile etichete atunci când alegi fructe uscate, nuci sau condimente.

Noua reglementare îți oferă puterea de a lua decizii mai informate, fie că alegi produse locale, fie importuri de calitate.

Această schimbare reprezintă un pas important spre transparență și responsabilitate în industria alimentară, oferindu-le consumatorilor control asupra alegerilor lor de zi cu zi.

Sursa: playtech.ro

Foto: jurnalul.ro

Va fi complet diferit pe rafturile magazinelor din această lună

Eurial 555 x222
HerasMed (570 x 90 px)