- Publicat de: Cristina Stancu
- 2-02-2021, ora 13:48
- Opinii
Ortodoxinfo: „Presa lepădată condamnă din nou Botezul prin scufundare”
Botezul prin scufundare e subiect tabu. Dar “Așa se face”, „E păcat dacă nu…”, „Așa e bine”, „Așa e tradiția”. Nu ne vaccinăm, că ne sunt implantate cipuri, dar scufundăm copiii, într-un ritual periculos, care, culmea, nici nu-l respectă pe cel despre care Scriptura povestește, referitor la Mântuitor, căci Ioan Botezătorul nu l-a scufundat nicidecum pe Isus în apa Iordanului…
Citiți și: Tragedie evitată la limită: Bunici și bebeluș în pericol pe trecerea de pietoniDar nu filosofăm ezoteric, doar exprimăm îngrijorări!
În cazul bebelușului de la Suceava, mort la spital, după botez, nu există, deocamdată, o concluzie a anchetei, motiv pentru care speculațiile și înfierările pe marginea acestui caz zbârnâie.
Citiți și: Impact puternic, cu mai multe victime. Un bebeluș de 5 luni, rănit!Oamenii legii au deschis un dosar penal in rem pentru vătămare corporală din culpă, tocmai pentru a stabili cum s-a produs tragedia.
Între timp, a apărut și înregistarea video de la botez, în care se observă cum preotul de la biserica „Sfinţii Constantin şi Elena”, din Suceava, a scufundat copilul de trei ori în apă, ţinându-l pe spate, cu faţa în sus (video, AICI).
Abia în cursul acestei zile se va face necropsia cadavrului micuțului, pentru a se stabili cauza exactă a decesului.
Biserica a transmis încă de ieri un comunica legat de tragedie, doar că, pe lângă el, circulă opinii radicale.
Site-ul ultra-creștin Ortodoxinfo ne „liniștește” însă, spunând că „Bebelușul botezat s-a dus direct în RAI. Presa lepădată condamnă din nou Botezul prin scufundare”.
Pe pagina de Facebook a site-ului, verdictele par picate din cer, căci cei ce contrazic opinia sunt „cu Satana”:
Ortodoxinfo completează, pe site, cu o trimitere: „Actul cel mai important al slujbei botezului este întreita afundare a pruncului, de către preot, în apa sfințită din cristelniță, cu formula sacramentală: „Se botează robul/roaba lui Dumnezeu (X)…”. Această întreită afundare pe de o parte arată că temeiul credinței noastre este Sfânta Treime, iar pe de alta închipuiește cele trei zile cât a stat Domnul în mormânt; prin afundarea în apă închipuim moartea noastră pentru viața în păcat de până aici și îngroparea noastră împreună cu Hristos, iar prin ieșirea (scoaterea) din apă închipuim învierea noastră împreună cu El, pentru viața cea nouă, în Hristos.
(Pr. Ene Braniște, Liturgica specială, EIBMBOR, pp. 416-417)”
Foto: captură video activenews.ro