New Profesional Consult 930 x 122

alei pietonale

TOPOLOVENI: ALEI PIETONALE ȘI PISTE DE BICICLETE, CU FONDURI EUROPENE

Unul dintre proiectele cu fonduri europene aflate în derulare în orașul Topoloveni este cel privind modernizarea/extinderea aleilor pietonale și construirea unor piste de biciclete.

Citiți și: Pitești: Oficial! Se fac piste pentru bicicliști de aproximativ 2.000.000 €

Este vorba de un proiect al cărui contract de finanțare nerambursabilă a fost semnat în vara anului trecut (26.06.2019).

Proiectul urmează să fie finalizat la sfârșitul anului viitor.

Citiți și: SCĂPĂM DE PERICOL PE STRADA MARE?

„Obiectivul său general este de îmbunătăţire a infrastructurii necesare pentru utilizarea modurilor nepoluante de transport, cu mașinile electrice sau hibride și nemotorizate de transport, cu biciclete, precum și a deplasărilor pietonale, cu scopul reducerii numărului de deplasări cu transportul privat (autoturisme personale) și, implicit, reducerea emisiilor echivalente CO2 din transport”, explică primarul orașului Topoloveni, Gheorghiță Boțârcă.

Proiectul se încadrează în Obiectivul Specific al POR 3.2 „Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă”, în prioritatea de investiții 4e „Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilităţii urbane multimodale durabile şi a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare”.

Proiectul presupune, printre altele, realizarea următorilor indicatori minimali de performanță:

– lungime traseu piste – 3,65 km;

– suprafață platforme – 24.445 mp;

– puncte de alimentare vehicule electrice – 0 bucată;

– sistem bike sharing – 0 bucată;

– plantări arbori – 355 buc.

Alte date referitoare la Proiectul “Modernizare/extindere alei pietonale și construire piste de bicicliști în Orașul Topoloveni

Proiectul este cofinanțat din Fondul European pentru Dezvoltare Regionala prin Programul Operational 2014-2020, Axa Prioritară 3, Prioritatea de Investiţii 4e, Obiectivul specific 3.2 – Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Autoritatea de Management este Ministerul Dezvoltarii Regionale și Administrației Publice, iar Organismul Intermediar pentru Regiunea Sud-Muntenia este Agenția pentru Dezvoltare Regională Sud-Muntenia.

– Valoarea totală a proiectului – 17.690.149,91 lei, din care:

– Valoare eligibilă nerambursabilă din FEDR: 14.817.130,81 lei.

– Valoarea finanțării nerambursabile este de 17.083.280,23 lei.

– Valoarea neeligibilă inclusiv TVA aferentă cheltuielilor neeligibile este de 258.231,31 lei.

– Contribuție proprie în proiect: 606.869,68 lei. 

Obiectivele specifice ale proiectului:

-Scăderea emisiilor anuale echivalente CO2;
-Îmbunătăţirea deplasărilor nemotorizate (velo şi pietonal), prin creşterea standardelor de calitate şi siguranţă în utilizarea acestor moduri de transport;
-Îmbunătăţirea gradului de siguranţă pentru utilizatorii vulnerabili (pietoni şi biciclişti), prin asigurarea de facilităţi adecvate acestor tipuri de deplasări;
-Reducerea congestiei din traficul rutier, a accidentelor şi a impactului negativ asupra mediului prin scăderea cotei modale a transportului individual cu autoturismul;
-Încurajarea utilizării transportului nepoluant, mașini electrice și hibride.

Prin Proiect, vor fi realizate următoarele investiții publice, care vor răspunde nevoilor și deficiențelor identificate:

• construirea pistelor de bicicliști care vor lega zona centrală de zona limitrofă a orașului de-a lungul străzii Calea București (DN 7);

• lărgirea și reconfigurarea zonelor pietonale și de promenadă: zona centrală, Parc 1 (situat în zona Sala de Sport Liceu Ion Mihalache) Parc 2 (situat în zona blocurilor CU 3, CC4, P14, P3 și Liceul Ion Mihalache) și Parc 3 (situat în zona intersecției str. Calea București cu str. Maximilian Popovici);

• construirea, reabilitarea și lărgirea trotuarelor conform normativelor în vigoare STAS aflate de-a lungul străzii Calea București (DN7);

• achiziționarea și instalarea punctului de reîncărcare a autovehiculelor electrice și electrice hibride pe strada Calea București;

• implementarea unui sistem inteligent de închiriere biciclete tip „bike sharing”;

• plantarea de aliniamente de arbori în zona centrală de-a lungul zonelor pietonale, de-a lungul străzii Calea București (DN7), și în cele trei parcuri: Parc 1 (situat în zona Sala de Sport Liceu Ion Mihalache) Parc 2 (situat în zona blocurilor CU 3, CC4, P14, P3 și Liceul Ion Mihalache) și Parc 3 (situat în zona intersecției str. Calea București cu str. Maximilian Popovici);

• dotarea zonelor pietonale cu mobilier urban de-a lungul străzii Calea București (DN7), Parc 1 (situat în zona Sala de Sport Liceu Ion Mihalache), Parc 2 (situat în zona blocurilor CU 3, CC4, P14, P3 și Liceul Ion Mihalache) și Parc 3 (situat în zona intersecției str. Calea București cu str. Maximilian Popovici).

(Foto principal: descriptiv: banatulazi.ro)

Eco moto 555×222

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 CAPRA 3