New Profesional Consult 930 x 122

cel mai lung pod

Argeș. Cel mai lung pod din România, o minune a ingineriei românești

Argeș. Cel mai lung pod din România, o minune a ingineriei românești

Citiți și: Video de ultim moment de pe șantier! Ce se întâmplă pe DN 73 Pitești-Brașov

O Deschidere istorică pe DN73 Pitești – Brașov

Astăzi, s-a scris o nouă pagină în istoria infrastructurii românești cu deschiderea Podului Dâmboviței, situat pe DN73 Pitești – Brașov.

Această construcție impresionantă, care traversează râul Dâmbovița în județul Argeș, nu este doar o realizare tehnică remarcabilă, ci și un simbol al progresului și inovației.

Citiți și: Acum, în Argeș. Accident grav cu o autobasculantă

Podul Dâmboviței: Cel mai lung pod în arc din România

Podul Dâmboviței se distinge ca fiind cel mai lung pod în arc din România.

Această structură modernă vine să înlocuiască un pod istoric din 1886, care a fost un monument de referință până în prezent. Noul pod va servi ca variantă de ocolire a localității Podul Dâmboviței, facilitând astfel traficul pe traseul Rucăr – Bran.

Caracteristici Tehnice și Inovații

– Este primul pod metalic în arc de cerc cu calea de rulare la partea superioară construit în România.

– Rampele de acces, realizate din pământ armat, ating o înălțime de maxim 10 metri și o lungime totală de 593 metri.

– Subtraversarea rampei Pitești este asigurată printr-un pasaj de beton armat, având lungimea de 15 metri și lățimea de 5 metri.

– Include două intersecții cu DN73.

– Podul propriu-zis are o lungime de 170 metri și o înălțime de 31 metri.

– Lungimea totală a proiectului, incluzând podul peste râul Dâmbovița și rampele de acces, este de 760 metri.

Beneficii și impact

Deschiderea Podului Dâmboviței va elimina restricțiile de tonaj și de gabarit de pe DN73, redeschizând traficul greu dintre Pitești și Brașov. Acest lucru va avea un impact semnificativ asupra eficienței transportului și va ușura circulația în zonă.

Finanțarea Proiectului

Valoarea totală a proiectului este de 46 milioane de lei, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene prin programul #POIM. Această investiție reprezintă un exemplu concret al modului în care fondurile europene contribuie la modernizarea infrastructurii naționale.

Inaugurarea Podului Dâmboviței marchează un moment crucial în evoluția infrastructurii rutiere din România. Cu designul său inovativ și funcționalitățile avansate, acesta nu doar că îmbunătățește legăturile dintre Pitești și Brașov, dar reprezintă și un punct de referință în ingineria românească. Acest proiect este un pas mare înainte pentru mobilitatea și dezvoltarea regională.

 

 

Argeș. Cel mai lung pod din România, o minune a ingineriei românești

555×222 grota rece
570×90 MAIA