- Publicat de: Madalina Iordachita
- 24-05-2022, ora 12:45
- Știri
BRD, avertisment pentru clienți
Banca BRD își avertizează clienții cu privire la atacurile informatice care au loc în această perioadă, scrie antena3.ro
Citiți și: Crucial pentru românii cu credite la Bănci: Ce urmează pentru cei cu rateSMS-ul capcană care indica ca ai primit un mesaj vocal este noua înșelătorie prin care infractorii încearcă să fure date persoanele.
„Draga client, te informam ca recent atacatorii cibernetici au lansat o noua campanie de phishing prin SMS-uri capcana in textul carora se indica ca ai primit un mesaj vocal si pentru redare acestuia este necesara accesarea link-ului din SMS. Pentru a nu cadea victima unui astfel de atac cibernetic, iti recomandam sa nu dai click pe link-ul din continutul SMS-ului si sa stergi mesajul din telefon.”, informează BRD.
Citiți și: Piețarii în alertă: ” Ne mănâncă marfa pe gratis!”În caz contrar, utilizatorii ar putea fi supuși chiar riscului a-și pierde banii din cont.
Aceste SMS-uri nu sunt însă singurele tehnici de înșelătorie, mai avertizează banca.
„Alte exemple de atacuri cibernetice
1. Obținerea de acces la computerul și datele tale prin utilizarea de software malițios
BRD NU solicită niciodată: furnizarea numărului de card, a codurilor de activare ale aplicațiilor sau a codului PIN. Actualizările de date se operează în agenții, contact center ori accesând site-ul oficial
2. Persoane rău intenționate te pot contacta sub diverse pretexte, ca reprezentanți ai unei organizații reale, pentru a-ți cere informații sau documentele personale, inclusiv.
Este vorba despre informații precum:
– extrasele bancare și detaliile cardurilor de debit sau de credit deținute,
– o copie a pașaportului, a permisului de conducere sau a altor documente de identificare
– datele de autentificare in servicii de banca la distanta (online sau mobile), cum ar fi numele de utilizator și parola.
Datele obținute pot fi utilizate pentru a comite infracțiuni.”
Astfel, BRD sfătuiește clienții să evite accesarea link-urilor sau atașamentelor din surse necunoscute, să acorde o atenție mai sporită și să verifice site-urile oficiale înainte de a opera orice tip de tranzacție ori plata online și să nu răspundă niciodată la e-mailuri, mesaje text (SMS) sau apeluri telefonice nesolicitate de la necunoscuți care cer informații personale fără a verifica în prealabil expeditorul.
Sursă: antena3.ro
Foto principal: descriptiv