Autostrada Sibiu – Pitești: Care este stadiul real al lucrărilor pe un tronson dificil
Lucrările pe secțiunea 2 a Autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), între Boița și Cornetu, înregistrează un progres semnificativ, în special în zona viaductului de pe sectorul 1.
Constructorii turci care formează asocierea Mapa – Cengiz sunt în prezent mobilizați cu forțe importante pe șantier, unde activează 138 de muncitori și 59 de utilaje.
Viaductul de pe sectorul 1 – execuție fizică de peste 40%
Conform datelor actuale, stadiul fizic al lucrărilor la viaduct este de 41,41%, în timp ce progresul general pe întreaga secțiune de 31,33 kilometri se apropie de pragul de 5%.
Viaductul reprezintă una dintre cele mai complexe structuri de pe această porțiune a autostrăzii, iar avansul din prezent indică o bună organizare a șantierului.
Termenul de finalizare: anul 2028
Dacă antreprenorii mențin ritmul de lucru și mobilizarea actuală pe întreaga lungime a secțiunii, sunt șanse reale ca termenul contractual de finalizare – anul 2028 – să fie respectat.
Autostrada Sibiu – Pitești: Care este stadiul real al lucrărilor pe un tronson dificil
Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021–2027, iar valoarea contractului se ridică la 4,25 miliarde de lei (fără TVA).
Detalii tehnice și context
Secțiunea 2 a autostrăzii (Boița – Cornetu) este una dintre cele mai dificile din punct de vedere al reliefului, implicând numeroase structuri speciale, inclusiv viaducte și tuneluri.
Asocierea Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret AS este responsabilă pentru execuția întregului tronson.
Finalizarea acestei secțiuni este esențială pentru conectarea coerentă a coridorului paneuropean între Sibiu și Pitești, cel mai important proiect rutier aflat în derulare în România.