- Publicat de: ePitești
- 12-05-2021, ora 10:36
- Editorial
Piteștenii, foc și pară pe administrația locală. „Întâi parcări, apoi amenzi!”
Piteștenii, foc și pară pe administrația locală. Acțiunea Poliției Locale de ieri seară, în cartierul piteștean Găvana, s-a „soldat” cu o răbufnire în stradă a cetățenilor revoltați că sunt amendați periodic, în condițiile în care oricât s-ar strădui nu mai găsesc spații regulamentare pentru parcarea autoturismelor. Detalii, AICI.
Citiți și: Provocarea zilnică a șoferilor în orașVIDEO – ACȚIUNE POLIȚIA LOCALĂ PITEȘTI, MAȘINI PARCATE NEREGULAMENTAR
Citiți și: Pitești. Se lucrează! Locurile de parcare nu vor putea fi folosite!
Trotuarele sunt ocupate 100% și pietonii sunt nevoiți să ocolească pe carosabil, de multe ori împreună cu copiii, riscând să fie acroșați – mai ales că străzile sunt înguste. Acest inconvenient a dus la formarea unei a doua „tabere” de nemulțumiți, aceea a persoanelor care circulă frecvent pe jos și solicită mutarea mașinilor staționate pe trotuar.
Toată Găvana și, prin extrapolare (fiindcă această problemă există în fiecare cartier), întreg Piteștiul suferă din cauza deficitului de locuri de parcare.
Oala a dat în colcot, oamenii indicând „n” probleme care fac practic imposibilă respectarea legii de către cei care, desigur, vor să o respecte.
Municipalitatea se implică, însă nu suficient. Anul acesta au fost date în folosință zeci de noi locuri de parcare (detalii, AICI și AICI), însă mai multe zone aglomerate sunt lăsate de izbeliște de ani de zile. Una dintre ele este chiar cea unde a avut loc acțiunea agenților locali: în Găvana, pe strada Liviu Rebreanu și în zonele învecinate.
IATĂ CE AU RECLAMAT PITEȘTENII:
„În parcarea de lângă blocul unde locuiesc jumătate din mașini nu sunt mișcate cu săptămânile, deci?”
„Este o situație în care toată lumea are dreptate și numai Primăria Pitești o poate rezolva prin investiții serioase! Subiectul este foarte cunoscut de multă vreme, dar edilii acestui oraș nu au binevoit niciodată să se implice în rezolvarea acestor probleme. În Găvana nu s-au investit bani de mai bine de 30 de ani, deși contribuțiile cetățenilor din acest cartier au o mare pondere la bugetul orașului!”
„Asta e situația în zonă, să facă parcări. E ușor să scrie pe foaie amenzi. Să facă sens unic cum au zis, să mute trotuarul cu 1 m în spațiul verde”.
IATĂ CUM VEDEM NOI PROBLEMA, DUPĂ CE AM LUAT PULSUL STRĂZII ȘI AM VĂZUT CU OCHII NOȘTRI CE SE ÎNTÂMPLĂ:
Într-o primă fază, este necesară o HCL modificată, mai puternică, care să simplifice pe cât posibil procedurile de ridicare a rablelor și a mașinilor neutilizate care ocupă domeniul public. În momentul de față, procedura este greoaie, poate fi ușor contestată și durează uneori luni de zile până când o mașină să fie „săltată”.
De altfel, oamenii au ieșit pe balcon și au arătat cu degetul către rable sau mașini cu roțile dezumflate care ocupă domeniul public, trotuarele, încurcând circulația (exemplu – FOTO).
În al doilea rând, credem că o măsură logică ar fi aceea de a interzice ocuparea locurilor de parcare din zone rezidențiale cu mașini al căror contract de vânzare-cumpărare este pe firmă (persoană juridică). Ai mașină de serviciu? Când ai terminat programul, las-o în parcarea sediului societății sau la poarta patronului.
Punctul 3. Staționarea dubelor și autoutilitarelor să fie, de asemenea, interzisă în zone rezidențiale, cu excepția situațiilor în care intervin pentru transport, livrări, tractări ș.a.m.d.
PRIMĂRIA TREBUIE SĂ VINĂ CU SOLUȚII
În paralel, administrația locală trebuie să vină cu proiecte, pe zone, privind asigurarea locurilor de parcare. Varianta cea mai la îndemână este utilizarea domeniului public fără o destinație anume (dacă există), apoi sacrificarea unei porțiuni din spațiul verde (personal, nu prea sunt de acord cu acest compromis – decât dacă nu este posibil altfel) și chiar construirea unor parcări subterane sau supraterane.
Ce apreciez, dar asta vine din zona privată, sunt proiectele de blocuri noi în Pitești (cum sunt cele din zona Teilor – Exercițiu). Multe dintre ele au parcare subterană și curte exterioară, astfel încât locatarii au asigurată parcarea, chiar dacă plătesc inițial o sumă consistentă pentru rezervarea unui loc.
Piteștenii care sunt stabiliți de ani de zile în zone care nu au fost configurate pentru atâtea mașini sunt, însă, supuși unei permanente presiuni: și din cauză că nu au unde să-și lase mașinile, și din cauza amenzilor care „plutesc: în aer și uneori „aterizează” pe parbriz.
AICI PUTEȚI (RE)VEDEA LIVE-UL REALIZAT DE ECHIPA EPITEȘTI.RO, ASEARĂ, ÎN GĂVANA: