930×122 senatori-01 psd

angajatori

ITM: ATENȚIE! Nouă obligație pentru angajatori începând de la 1 ianuarie

ITM: ATENȚIE! Nouă obligație pentru angajatori începând de la 1 ianuarie

Citiți și: Alegerea locului de muncă: Ce își doresc tinerii de la angajatori?

Începând cu anul viitor, angajatorii din România, care au cel puțin 50 de angajați, sunt obligați să asigure constituirea unui Comitet de Securitate și Sănătate în Muncă (CSSM).

Acest comitet reprezintă un instrument de dialog între angajați și angajator, având rolul de a aduce în atenție problemele legate de securitatea și sănătatea la locul de muncă și de a propune măsuri de îmbunătățire a condițiilor de muncă.

Citiți și: ITM: Au început controalele! Angajatori verificați ,,la sânge”

Ce este CSSM și cine trebuie să îl constituie?

Conform Legii nr. 319/2006 și a normelor metodologice aprobate prin H.G. nr. 1425/2006, orice unitate cu cel puțin 50 de lucrători este obligată să înființeze un CSSM.

În cazul unităților cu mai puțin de 50 de lucrători, responsabilitățile CSSM sunt preluate de reprezentanții lucrătorilor cu atribuții specifice de securitate și sănătate în muncă.

CSSM este format, în mod egal, din reprezentanți ai angajatorului și ai lucrătorilor, inclusiv un medic de medicina muncii.

Angajatorul sau reprezentantul său legal este președintele comitetului.

Lucrătorul desemnat sau un reprezentant al serviciului intern de prevenire și protecție îndeplinește rolul de secretar.

Obligațiile angajatorului

Angajatorul trebuie să acorde membrilor CSSM timpul necesar pentru a-și exercita atribuțiile specifice, între 2 și 20 de ore pe lună, în funcție de numărul de angajați.

ITM: ATENȚIE! Nouă obligație pentru angajatori începând de la 1 ianuarie

De asemenea, CSSM trebuie să se întrunească cel puțin o dată pe trimestru sau ori de câte ori este necesar.

După fiecare ședință, procesul-verbal este transmis inspectoratului teritorial de muncă în termen de 10 zile, se arată în comunicat.

Atribuțiile CSSM

Comitetul de securitate și sănătate în muncă are un rol activ în implementarea politicii de securitate la nivelul unității, prevenirea accidentelor de muncă, analiza condițiilor de muncă și prevenirea îmbolnăvirilor profesionale.

Totodată, CSSM contribuie la realizarea planului de prevenire și protecție, întreținerea echipamentelor de muncă și analizarea solicitărilor venite din partea lucrătorilor privind condițiile de muncă.

Inspectoratul de Muncă subliniază că CSSM nu este o simplă formalitate, ci un parteneriat activ între angajați și angajatori, menit să prevină riscurile la locul de muncă și să asigure un mediu de lucru sigur și sănătos.

Angajatorii sunt încurajați să respecte aceste reglementări pentru a proteja integritatea fizică, mentală și emoțională a angajaților.

Foto: Descriptiv

New Profesional Consult-555×222
HerasMed (570 x 90 px)