Donaris 930 x 122

containere îngropate

Primăria Pitești, investiție de peste 2.900.000 €

Astăzi, 21 iulie 2022, la Primăria Municipiului Pitești, a fost semnat contractul de furnizare pentru 134 bucăți containere îngropate și o mașină automată de ridicare a acestor containere.

Citiți și: În atenția piteştenilor. Acum funcţionează!

Contractul de furnizare a fost semnat cu SC EUROPEAN WASTE TECHNOLOGY SRL, pentru suma de 14.625.576 lei inclusiv TVA, adică aproximativ 2.925.115,2 (la un curs de 1 euro=5 lei) ,având o perioadă de execuție de 9 luni.

Prin achiziționarea containerelor îngropate pentru colectarea selectivă a deșeurilor, pe 5 fracții (deșeuri menajere, biodegradabile, hârtie/carton, pet-plastic/metal, sticlă), a utilajului automat de colectare și transport a deșeurilor municipale, compatibil cu containerele care vor fi furnizate și a sistemelor electronice pentru acces, monitorizare și gestionare a datelor ce provin de la toate echipamentele utilizate pentru colectarea selectivă a deșeurilor se urmărește dezvoltarea și extinderea unui sistem modern de colectare a deșeurilor, prin realizarea a 23 de platforme de colectare selectivă a deșeurilor municipale, pe 5 fracții, în cartierul Trivale din Municipiul Pitești, pentru a permite respectarea standardelor europene și românești în domeniu.

Containerele vor avea o capacitate de stocare de 3 și 5 mc, pentru a preveni depozitarea necontrolată în jurul platformei de colectare.

Vor fi furnizate:

88 bucăți containere îngropate de 5 mc din care:

–  42 bucăți pentru colectare deșeuri menajere;

– 23 bucăți pentru colectare deșeuri reciclabile hârtie/carton;

– 23 bucăți pentru colectare deșeuri reciclabile pet-plastic/metal;

46 bucăți containere îngropate 3 mc, din care:

– 23 bucăți pentru colectare deșeuri reciclabile sticlă;

– 23 bucăți pentru colectare deșeuri reciclabile sticlă.

– Un utilaj automat de colectare și transport a deșeurilor municipale de 20 mc, compatibil cu containerele furnizate;

Un sistem electronic pentru acces, monitorizare și gestionare a datelor ce provin de la echipamentele de gestionare a deșeurilor compus din:

–  Stație centrală pentru primirea și gestionarea datelor primite de la toate echipamentele.

– Licență software capabilă să vizualizeze și să proceseze date prin conectarea la stația centrală.

– Stație de distribuție a cartelelor pentru acces controlat.

– Cartele din plastic pentru identificarea utilizatorilor.

– Servicii de prelucrare a datelor.

555 X 222 POSADA 2

Comentarii

9 comentarii

  • Un cetatean spune:

    Nu-mi vine deloc sa ma bucur de investitia asta! Intai, pentru ca 134 de containere la o populatie de peste 155.000 de locuitori nu inseamna nimic, o sa preia o parte insignifianta din gunoi. Doi, pentru ca vor consuma curent electric, pe langa ce consuma masina care le ridica, ceea ce, pun pariu, o sa permita administratiei sa anunte ca e necesar sa se majoreze pretul la gunoi. Trei, ca aceste containere vor consuma bani mai multi de intretinere si, pana cand va reusi primaria sa mai aduca si alte containere ca sa se poata lauda ca face „salubritate smart”, astea aduse pe aproape 3 milioane de euro vor fi deja iesite din uz, casate… Asta e defectul principal al primarului actual, e cu gura cascata dupa tot felul de gadgeturi care iau ochii dar care in final si pe termen lung au efect negativ asupra bunastarii populatiei orasului. Si, in definitiv, sa nu ne ferim de cuvinte: 3 milioane de euro pe 134 de cosuri de gunoi si o masina care sa le ridice? Mie mi se pare o risipa imensa si un pret inacceptabi!

  • Ion spune:

    Au semnat cu o firmă care are 2 angajați. Aceeași firmă i-a încurcat și pe cei din Craiova , existând și un proces cu Consiliul Județean Dolj. E bine e că i-a găsit primăria Pitești și i-a luat de buni. O simplă informare pe internet , care e gratis și vedeau deștepții ăia din primărie , cui dau ei 3 milioane de euro din banii piteștenilor.

  • Mona spune:

    Să colectezi gunoiul de la cele 134 de containere cu o singură mașină, e o lipsă de viziune. Dacă mașina suferă o avarie minoră, sau poate majoră și stă în service, vin ăia din primărie și duc ei gunoiul cu mașinile lor? Plus că vedem și neseriozitatea clară a firmei alese. Niște diletanți ăștia de la primărie, fac numai prostii pe bani mulți , unele chiar infracțiuni. E acolo o haită de negustori, care se vând pe cât vor ei. Se sparge buba până la urmă.

  • Ion Gheorghiță spune:

    Din păcate,funcționărimea din primărie pare să se priceapă doar la „gunoaie” pe bani foarte mulți. Colectarea selectivă a gunoaielor este o treabă serioasă și necesară ce presupune o educație civică la toate nivelurile.Interese de tot felul fac ca bugetul alocat salubrizării efective să nu fie niciodată suficient pentru cei vrednici să trăiască bine din această „afacere” în timp ce planeta abia mai respiră.

  • Syncopat spune:

    Mai avem ingropate niste containere prin cartiere si sunt nefunctionale de mai bine de 2 luni. Cea mai „smart” idee a fost sa le inconjoare cu alte containere, d-alea clasice… Smart mayor, smart choice!

  • George spune:

    Mda, se pare ca e o solutie moartă din fașă. Nu ne trebuie consilieri să ne dăm seama că… practic facem o… groapă de gunoi fie ea si mobila la fiecare bloc. Ceva experiență căpătasem deja… ca au fost făcute aceste investitii care s-au dovedit neviabile oricat de „smart” ar fi părut ele la început. Concluzia!? E prost drumul asta?! Păi da! Atunci perseveram in greșeală… Nu se poate!

  • Anonim spune:

    Sunteți răi în comentarii. Uitați intenționat să specificați că în cei 2.926.000 € sunt incluse cartele din plastic pentru identificarea utilizatorilor și mulți MB de soft inteligent de monitorizare și o stație centrală PC care să numere chestii. De găurile din cartiere ce trebuie făcute nu ziceți că este treabă complicată.
    Aflăm ce sumă a fost încasată în urma constatării folosirii necorespunzătoare a containerelor care sunt acum instalate? Și mă gândesc la Poliția Locală, la Garda de Mediu care au posibilitatea de a amenda persoana fizică sau asociația de proprietari/locatari care nu aruncă gunoiul în mod selectiv.
    Este mai simplu să constate că este gunoi menajer în recipientul de hârtie sau plastic și aplică o amendă asociației de proprietari în zona unde este instalat.
    Este simplă instalarea unei camere video temporare/mobile, înregistrarea folosită pentru identificare și probă.
    Dar Poliția locală nu este capabilă să facă un registru cu desenele de pe pereți, garduri, case astfel încât DACĂ prinde în flagrant pe un mâzgălitor să îl pună să plătească daunele făcute.
    Propun să revopsească zidul de la scările de la Zinca, să pună o cameră în zonă și garantat în două săptămâni trage dungi pe toate străzile din amenzi.

  • Întreb și eu spune:

    Garda de Mediu și-a dat acordul pentru toate spațiile de depozitare a gunoiului care se vor construi sau vor suferi modificări. Toate spațiile sunt dotate cu sistem de colectare a deșeurilor lichide și apei pluviale contaminate? Toate autorizațiile și avizele sunt în regulă stimată Primărie?
    O singură mașină care trebuie curățată, dezinfectată, revizuită, inspectată, alimentată face față?

  • Cornel spune:

    Puneți și sisteme video pentru identificarea gibonilor care lasă gunoaiele pe lângă containere sau aduc moloz din renovări sau aduc piese de mobilier degradate (paturi, fotolii, canapele). Că vine unu’ cu gunoiu in portbagaj și neavând cartela îl lasă lângă locul de colectare.

570 X 90 POSADA 3