pizzeria sapori  930 122

înmatriculare

Revoluție pe piața vânzărilor de mașini!

Revoluție pe piața vânzărilor de mașini!

Citiți și: Taxă nouă pentru proprietarii de locuințe și mașini

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a anunțat că, până la sfârșitul anului 2024, cererile pentru schimbarea proprietarului unui vehicul înmatriculat în România vor putea fi completate integral online.

În plus, începând cu anul 2025, plăcuțele de înmatriculare ale vehiculelor ar putea fi livrate prin curier la orice adresă din România.

Citiți și: Atenție! Veți fi sancționați dacă nu aveți asta în mașină iarna

O măsură menită să simplifice și să eficientizeze procesele administrative pentru proprietarii de vehicule.

Până la sfârșitul anului 2024, proprietarii de vehicule din România vor putea schimba proprietarul unui vehicul înmatriculat în România prin intermediul platformei online dgpci.mai.gov.ro.

Potrivit Ministerului Afacerilor Interne, acest demers va permite persoanei care vinde vehiculul să obțină doar certificatul de atestare fiscală de la organul fiscal local.

În timp ce cumpărătorul va putea solicita transcrierea dreptului de proprietate direct prin platformă.

Fără a mai fi nevoie de deplasarea la sediul serviciului public comunitar sau la organul fiscal local.

Revoluție pe piața vânzărilor de mașini!

Mai mult, în a doua etapă a proiectului, se intenționează eliminarea necesității de a obține certificatul de atestare fiscală printr-o vizită fizică la organul fiscal.

În schimb, se vor efectua interogări automate în bazele de date ale organelor fiscale locale.

Cu condiția ca acestea să fie integrate în sistemul informatic PATRIMVEN, administrat de ANAF.

Începând cu anul 2025, MAI intenționează să faciliteze livrarea plăcuțelor de înmatriculare prin curier, direct la adresa specificată de proprietar.

Aceasta va elimina necesitatea deplasării la sediul autorităților pentru ridicarea plăcuțelor.

Aducând o simplificare majoră în procesul de înmatriculare.

De asemenea, un alt proiect vizează încheierea online a contractelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor.

Eliminând astfel deplasările la organul fiscal pentru transmiterea datelor, care vor fi transmise automat prin platforma digitală.

În prezent, timpul de așteptare la ghișeu a fost redus la 5 minute datorită programărilor online și modernizării sistemului informatic.

Cetățenii pot verifica online starea emiterii documentelor, disponibilitatea numerelor de înmatriculare.

Precum și alte servicii legate de înmatricularea vehiculelor.

Totodată, programarea pentru proba practică a permisului de conducere se face online.

Iar cetățenii primesc notificări prin SMS și e-mail cu privire la expirarea valabilității documentelor.

Puteți adăuga un comentariu la acest articol pe pagina de Facebook, AICI.

555 X 222 CAPRA
570×90 MAIA