930X122 MAIA

autostrada

Se lucrează la foc automat! Primul tunel de autostradă în stâncă din România

Se lucrează la foc automat! Primul tunel de autostradă în stâncă din România

Citiți și: Argeș/Șocant: Merge pe contrasens pe Autostrada A1. Ce s-a întâmplat până la urmă

Purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale Drumuri și Poduri Craiova, Cristian Tudor vine cu vești bune!

,,Este format ( n. r. tunelul) din două galerii, construite în paralel, una pentru fiecare sens de mers.

Citiți și: De vineri, încă 36 km deschiși pe Autostradă. Se promit alți 21 săptămâna viitoare!

În momentul de față a fost depășit punctul critic al lucrării, adică partea de început a tunelului.

Acum au început să intre în zona de piatră și material tare și o să aibă un avans foarte mare pentru că se lucrează mult mai ușor”, menționează oficialul, conform Antena3 CNN.

Până la acest moment, austriecii care se ocupă de lucrări au săpat 142 de metri pe sensul Sibiu-Pitești și 80 de metri în portalul din direcția opusă.

Muncitorii lucrează non stop, în trei schimburi, iar stadiul actual al lucrărilor era estimat la 15,36%, pe 28 decembrie.

Lucrările au demarat în luna august-septembrie 2023, iar șantierul ar trebui să fie finalizat în decembrie 2026, conform graficului.

Se lucrează la foc automat! Primul tunel de autostradă în stâncă din România

Secțiunea 4 Curtea de Argeș-Tigveni cuprinde 12 poduri, pasaje și viaducte.

Cel mai lung viaduct este de 630 de metri.

Autostrada Sibiu – Pitești va avea o lungime de 122 de kilometri și este împărțită în cinci secțiuni.

Lucrările la secțiunile 2 și 3 nu au început încă, dar termenul înaintat de autorități pentru finalizarea întregului traseu este anul 2028, mai notează sursa citată.

Foto: antena3.ro

Video: Facebook/Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere

555×222 grota rece
Pizza Sapori Italia 570 90