930 x122 grota rece

autostrada

PITEȘTI-SIBIU, AUTOSTRADĂ DE MILIARDE. CNAIR FACE ANUNȚUL

Pitești-Sibiu, autostradă de miliarde. CNAIR face anunțul. Din viitoarea autostradă Pitești-Sibiu, secțiunile 2 și 3 vor fi cel mai dificil de construit. Precizarea o face Alexandru Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Citiți și: Restricție de trafic, trei săptămâni, pe un drum foarte important

Pentru cele două secțiuni, sunt publicate pe Sistemul Informatic Colaborativ pentru mediu performant de desfășurare a achizițiilor publice (SICAP) anunțuri de intervenție cu privire la scoaterea lor la licitație.

“Am apelat la această procedură nouă pentru CNAIR deoarece sunt cele mai complicate secţiuni ale acestei autostrăzi. Aproximativ 60% din costuri vor intra în aceste secţiuni. Ele au 130 de viaducte şi 9 tuneluri, în lungime totală de 8 kilometri.

Citiți și: O nouă Autostradă în România, într-o zonă neașteptată!

Vrem să fim siguri că acei constructori care se vor prezenta la licitaţia propriu-zisă vor fi capabili să ducă la bun sfârşit proiectul. Vom avea şi o perioadă de preselecţie, pentru a vedea exact dacă acei constructori care vor veni au toate capacităţile necesare, atât cele financiare, cât şi cele tehnice.”, declară purtătorul de cuvânt al CNAIR pentru Mediafax.

Potrivit CNAIR, secțiunea 2, Boița-Cornetu, va avea o lungime 30,35 de km și va fi în județele Sibiu (km 14+150 – km 25+200) și Vâlcea (km 25+200 – km 44+500).

Sectiunea 3, Cornetu-Tigveni, va avea o lungime de 37,40 de km și se va situa pe teritoriul județelor Vâlcea (km 44+500 – km 62+000) și Argeș (62+000– 81+900).

În urmă cu aproape 1 an, Ministerul Transporturilor a revizuit în creștere costul viitoarei autostrăzi Pitești-Sibiu: 15,06 miliarde de lei (3,3 miliarde de euro). Practic, față de estimarea inițială, de 1,67 de miliarde de euro, costul este dublu (AICI, amănunte).

Amintim că există voci care au avertizat cu ceva timp în urmă că loturi din autostradă au fost scoase la licitație fără a exista obligatoriul acord de mediu (subiectul pe larg, AICI).

Această autostradă este așteptată de ani de zile (proiectul a fost lansat oficial în 2008). Din păcate, proiectul a rămas și până acum doar un vis. Mai degrabă, un coșmar pentru românii care s-au săturat până peste cap de promisiunile neonorate și de minciunile unor autorități profund incompetente și profund corupte.

La începutul anului 2016, exasperat de tergiversarea la nesfârșit a proiectului, regretatul Constantin Stroe, de la Automobile Dacia, a răbufnit: „Este o bășcălie națională ce se întâmplă! (…) O autostradă Pitești-Sibiu și Sibiu-Pitești nu este a Daciei, este a României! Sa fie clar! Dacă până acum îmi exprimam neîncrederea că va fi finalizată până în 2020, după ultimele declarații nu mai cred că va fi gata nici până în 2025!”.

„Este inadmisibil ce se întâmplă, ca o țară care are un potențial în această industrie (…) să fie tratată cu atâta indiferență în condițiile în care finanțarea pentru autostradă este asigurată prin fonduri ale Uniunii Europene! De 8 ani se discută despre această autostradă și suntem la stadiu zero! Eu sunt revoltat de treaba aceasta, pentru că văd consecințele următorilor ani ca urmare a lipsei acestui tronson de circulație de la Vest la Est!”, acuza Stroe atunci (AICI, amănunte). (Foto: descriptiv) 

SMART KIDS 555×222

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

New Profesional Consult 570×90