930×122 CAPRA 5

bloc

BUBELE UNEI PROCEDURI CARE A DUS PRIMĂRIA PITEȘTI ÎN INSTANȚĂ

Noul bloc aproape gata de pe strada Mircea Eliade (varianta Găvana) a cărui autorizație de construire a fost atacată în instanță de Instituția Prefectului – Județul Argeș ca urmare a unor probleme de legalitate are în spate câteva derapaje de la reglementările care stau la baza emiterii actului amintit (amănunte, AICI).

Citiți și: Atenție! Amenzi usturătoare la bloc de sărbători!

Despre multe dintre ele, ePitești a scris în numeroase rânduri, dar bubele a ceea ce tinde să devină o epidemie la Pitești sunt cu mult mai multe decât arată un bilanț făcut la prima vedere.

Dacă ne oprim numai asupra documentației tehnice premergătoare autorizării contestate acum în instanță, ne speriem de algoritmul pe care merge în Pitești această procedură.

Citiți și: Reguli șocante impuse la bloc! Ce restricții îi revoltă pe locatari

Pentru cine nu știe, documentația tehnică pentru obținerea autorizației de construire se compune din trei părți: proiectul de arhitectură întocmit de un arhitect cu drept de semnătură înregistrat în Tabloul Național al Arhitecților (TNA) administrat de Ordinul Arhitecților din România (OAR), proiectul de rezistență întocmit de un inginer constructor cu specializare în structuri de rezistență și proiectul de instalații întocmit de ingineri de instalații cu specializări în instalații electrice, sanitare și termice.

Toate trebuie întocmite ca la carte.

Planul de situație, vizat de OCPI fără dată

Că-n cazul de față chestiunile amintite au fost făcute superficial o spun și contestatarii autorizației, și autoritățile competente în materie.

„Referitor la documentația tehnică (DT), aceasta constituie o înșiruire de aspecte absolut general-aplicabile în orice situație, fără, însă, să se concretizeze obiectivele la care ele trebuie să răspundă, conform cerințelor din Anexa 1 a Legii nr./50/1991 referitoare la Conţinutul – Cadru al documentaţiei tehnice D.T. pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii”, se arată în cererea de intervenție accesorie depusă la Tribunalul Argeș, prin avocat, de familia Stan (proprietara uneia dintre casele învecinate).

Oamenii știu ce vorbesc

Că oamenii nu bat câmpii și chiar știu ce vorbesc o confirmă ISC Sud Muntenia. Într-un proces verbal de control încheiat anul trecut (nr.12444/2019) prin care s-a și dispus sancționarea serviciului de specialitate al Primăriei Pitești se arată că ”planul de situație (planșa A01) nu conține cote de nivel și cote gabaritice ale construcției nou proiectate și este vizat OCPI fără dată. Proiectantul nu a precizat în proiect cerințele fundamentale, cât și necesitatea verificării proiectului la aceste cerințe conform art.6 din regulamentul aprobat prin HGR nr.742/2018”, se arată în procesul verbal amintit.

ISC Sud Muntenia: „Proiectul  nu este semnat de verificatori”

Sunt deficiențe ale documentației tehnice care obligau fie la refacerea ei, fie la respingerea cererii de eliberare a autorizației de construire de către Primăria Pitești.

„Proiectul (partea de arhitectură și de instalații) nu este semnat de verificatori de proiecte atestați de Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice”, se mai arată în procesul verbal întocmit de ISC Sud Muntenia.

Pe scurt, vorbim, se pare, de o nesocotire a cerințelor Anexei 1 din Legea 50/1991.

Bubele nu se rezumă la cele amintite, pentru că nereguli majore sunt semnalate și cu privire la Planul de Urbanism de Detaliu (PUD), în raport cu cerințele la care acesta trebuie să răspundă.

Tot pentru cine nu știe, trebuie precizat că PUD-ul are valoarea unui act preparator față de autorizația de construire și se impune ca el să nu conțină modificări ale planurilor de nivel superior. Intervenienții în proces spun că Primăria Pitești a uitat să ia măsură când au apărut derapajele pe această linie.

„În cauză, blocul edificat de către pârâții persoane fizice se află între case parter+etaj, nesocotind orice reguli de volumetrie și înălțimea construcțiilor din zonă, aspecte pe care structurile de specialitate ale pârâtului autoritate publică aveau obligația să le verifice și să le sancționeze potrivit art.6, 25-27 ind.1 din Legea 350/2001 și art.31 și urm. din normele metodologice de aplicare a acestei legi”, arată intervenienții în solicitarea depusă în instanță.

O anulare a autorizației ar putea să nici nu mai conteze

Fiecare dintre neregulile enumerate până acum de ePitești, dar mai ales cele sesizate de Instituția Prefectului în instanță ar putea fi în măsură să ducă la anularea autorizației de construire nr.657/23.08.2018 emisă de Primăria Pitești pentru acest bloc, ale cărui lucrări sunt, teoretic, suspendate de drept.

Practic, însă, o anulare a autorizației ar putea fi tardivă, căci, în fapt, lucrările au continuat și în perioada suspendării și sunt aproape de recepție. Iar odată finalizat un bloc, chiar cu atâtea bube, sunt șanse minime ca cineva să-l mai dărâme.

555 X 222 CAPRA
New Profesional Consult 570×90