930×122 CAPRA 5

angajati

Un GIGANT închide uzine și concediază în masă: Declin devastator pe piața auto

Un GIGANT închide uzine și concediază în masă: Declin devastator pe piața auto

Citiți și: Exclusiv/Breaking! IMPAS la Dacia

Volkswagen, cel mai mare producător auto european, a anunțat planuri de restructurare de amploare.

Acestea includ închiderea a cel puțin trei fabrici și reducerea cu zeci de mii a numărului de angajați în Germania.

Citiți și: Afecțiunea care este pe cale să devină boală profesională

Planul, descris de comitetul de întreprindere ca fiind „istoric”, prevede și scăderi salariale cu 10%.

Dar și înghețarea acestora în 2025 și 2026.

Anunțul a fost făcut printr-un comunicat publicat de sindicatele Volkswagen, scrie adevarul.ro.

Potrivit președintelui comitetului de întreprindere, Daniela Cavallo, toate fabricile Volkswagen din Germania ar putea fi afectate de acest plan de restructurare.

Nicio unitate de producție nu este „în siguranță”, mai completează aceasta.

Cavallo a caracterizat această măsură drept un pas spre „lichidarea” activităților grupului în Germania.

Aceasta a mai subliniat că, deși sindicatele și conducerea companiei sunt de acord asupra provocărilor economice, perspectivele diferă în ceea ce privește soluțiile.

Planul Volkswagen: tăierea costurilor și creșterea marjei de profit

Pe fondul cererii scăzute din Europa și a unei competiții acerbe din partea producătorilor auto chinezi, Volkswagen este presat să reducă costurile de operare.

Thomas Schäfer, directorul mărcii VW, a precizat că costurile fabricilor din Germania sunt între 25% și 50% mai mari decât cele planificate și că unitățile germane sunt de două ori mai scumpe decât cele ale competitorilor.

Schäfer a explicat că obiectivul Volkswagen este creșterea marjei de exploatare la 6,5% până în 2026 pentru a putea finanța viitoarele investiții.

Gunnar Kilian, directorul de resurse umane al Volkswagen, a susținut că aceste măsuri sunt esențiale pentru a asigura competitivitatea grupului pe termen lung.

Un GIGANT închide uzine și concediază în masă: Declin devastator pe piața auto

Kilian a avertizat că, fără un plan solid de reducere a costurilor, investițiile viitoare ale companiei ar putea fi puse în pericol.

Pe lângă închiderea de fabrici, Volkswagen intenționează să transfere în străinătate o parte din activități și departamente.

Acest lucru ar putea adânci tensiunile dintre sindicate și conducere.

Cavallo a subliniat că decizia de relocare a producției pune în pericol o parte importantă a locurilor de muncă din Germania.

Va fi afectată, implicit, și stabilitatea economică a regiunilor unde grupul german are fabrici.

Negocierile dintre Volkswagen și sindicate continuă.

Însă ambele părți recunosc că planul de restructurare va avea un impact social semnificativ.

Detaliile exacte privind numărul de locuri de muncă afectate nu au fost anunțate.

Se întâmplă însă pentru prima dată în istoria companiei când Volkswagen ia în calcul închiderea unor uzine din Germania.

Acest eveniment care ar putea influența major întreaga industrie auto din Europa, inclusiv din România.

Puteți adăuga comentarii la acest articol pe pagina de Facebook, AICI.

Foto: Descriptiv/hotnews.ro

555 X 222 CAPRA
570 X 90 CAPRA 3