Șeful Dacia, verdict șoc: ”Zero stele EuroNCAP astăzi”
Denis le Vot, CEO-ul Dacia, atrage atenția asupra modului în care standardele de siguranță auto au evoluat, afirmând că o mașină second-hand de 5 ani ar obține zero stele EuroNCAP în ziua de azi, comparativ cu modelele noi Dacia, care, deși nu vânează scoruri maxime, oferă o siguranță pasivă superioară vehiculelor vechi.
„Sunt mulți oameni care nu-și permit o mașină nouă cu 5 stele EuroNCAP și aleg vehicule second-hand care, testate astăzi, ar primi zero sau chiar stele negative”, a declarat Le Vot într-un interviu acordat revistei Car Magazine citat de Profit.ro.
El subliniază că filosofia Dacia rămâne mobilitatea accesibilă, oferind mașini cu emisii mai mici, eficiență crescută și o siguranță mai bună față de mașinile pe care le înlocuiesc.
CEO-ul Dacia susține că marca românească face alegeri deliberate privind dotările, pentru a menține costurile scăzute, fără a compromite siguranța reală a pasagerilor.
Șeful Dacia, verdict șoc: ”Zero stele EuroNCAP astăzi”
Un exemplu este modelul Dacia Jogger, care a primit doar o stea EuroNCAP din cauza absenței unui sistem de alertă pentru centurile de siguranță de pe al treilea rând de scaune.
Totuși, Jogger a obținut 70% la protecția adulților și 69% la protecția copiilor, scoruri echivalente cu 4 și 3 stele.
„Putem discuta la nesfârșit, dar părinții care își pun copiii pe al treilea rând vor avea grijă să le pună centurile. Adăugarea acelui sistem ar fi însemnat costuri suplimentare”, explică Le Vot.
Șeful Dacia punctează că marca prioritizează siguranța pasivă și respectă cerințele minime de siguranță activă, fără a exagera cu sisteme electronice sofisticate, care pot ridica nejustificat prețul final al mașinii.
„Respect oamenii care plătesc mai mult pentru sentimentul de siguranță, dar noi oferim un echilibru între preț și protecție reală”, a adăugat Le Vot.
Marca Dacia continuă să fie lăudată în presa auto internațională pentru raportul calitate/preț, în special în Marea Britanie și Germania.
Noul Duster, lansat recent, a obținut peste 25 de premii europene și scoruri ridicate în testele EuroNCAP, în ciuda celor trei stele oficiale.