- Publicat de: ePitesti
- 19-08-2024, ora 9:18
- Știri, Știri
-
Material realizat de: Av.dr. Cristina Lețu
Cum recuperezi salariul când angajatorul a intrat în insolvență?
Cum recuperezi salariul când angajatorul a intrat în insolvență?
Citiți și: Despre recuzarea (înlocuirea) experţilor(II)
Creanțele salariale reprezintă drepturi salariale şi alte drepturi bănești datorate şi neplătite salariatului la data şi, după caz, în tranșele prevăzute în contractul individual de muncă şi/sau contractul colectiv de muncă, asupra cărora nu a intervenit prescripția dreptului la acţiune.
Citiți și: Concilierea conflictelor individuale de muncăȘi care se suportă pentru o perioadă de 5 luni consecutive.
Stabilirea cuantumului creanțelor salariale cuvenite salariaților şi efectuarea plății acestora se realizează de agențiile pentru ocuparea forței de muncă județene. Dar la cererea scrisă a administratorului sau lichidatorului angajatorului în stare de insolvență.
Agenția teritorială poate proceda la stabilirea cuantumului creanțelor salariale cuvenite salariaților.
Și la efectuarea plăţii acestora şi în baza cererii formulate de către salariații angajatorului în stare de insolvență sau de organizațiile legal constituite ce reprezintă interesele acestora.
Înainte de a se adresa agenției teritoriale, salariații sau organizațiile legal constituite ce reprezintă interesele acestora trebuie să notifice în scris administratorul sau lichidatorul angajatorului în stare de insolvență, în vederea efectuării demersurilor necesare pentru plata creanțelor salariale.
O copie a acestei notificării trebuie atașata la cererea adresată agenției teritoriale.
Cererile de plată trebuie însoțite de următoarele documente:
-copie de pe hotărârea judecătorească definitivă de deschidere a procedurii de insolvență;
-situația creanțelor salariale întocmită de administrator sau lichidator, conform modelului prevăzut în actul normativ;
-copii de pe pontajele care atestă prestarea muncii de către salariați
-copii de pe statele de plată care atestă existenta creanțelor salariale;
-copie de pe contractul colectiv de muncă aplicabil la nivelul angajatorului în stare de insolvență;
-copii de pe contractele individuale de muncă ale salariaților care au suferit accidente de muncă sau boli profesionale;
-copii de pe certificatele medicale pe baza cărora se acordă, potrivit legii, indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă datorată accidentelor de muncă şi bolilor profesionale;
-copii de pe procesele-verbale de cercetare a accidentelor de muncă, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
-copii de pe formularele de declarare finală a bolilor profesionale, întocmite, potrivit legii, de autoritatea competentă;
-copii de pe fişele de lichidare ale persoanelor ale căror raporturi de muncă au încetat.
În situația în care, în urma examinării documentelor depuse, se constată îndeplinirea condițiilor legale, agenția teritorială emite dispoziția privind stabilirea cuantumului creanțelor salariale suportate din Fondul de garantare pentru salariații angajatorului în stare de insolvență.
Prima parte a materialului o puteți citi accesând link-ul următor: Cum recuperezi salariul când angajatorul a intrat în insolvență?
Puteți lăsa comentarii la acest articol pe FACEBOOK, AICI