930×122 CUMPANA 5

autostrada pitesti-sibiu

Probleme la Autostrada Sibiu-Piteşti: „Nu vom circula pe toată autostrada mai devreme de 10 ani”

Nu vom circula pe toată autostrada mai devreme de 10 ani!”, avertizează Asociația Pro Infrastructură.

Citiți și: Prefectura Argeş, anunţ de ultimă oră: ANGAJĂRI pentru Autostrada Piteşti – Sibiu

Constructorul Astaldi (WeBuild, noua denumire) a făcut recent o contestație la licitația pentru proiectarea și execuția Lotului 3 din Autostrada A1 Sibiu – Pitești.

Se cere suspendarea licitației. Motivul – discrepanțele din documentația pusă la dispoziție de către CNAIR: foraje cu coordonate greșite, capitole care apar doar cu coperta, foraje insuficiente pentru singurul și cel mai lung tunel de pe traseu, potrivit hotnews.ro.

Citiți și: Video spectaculos cu tronsonul A1 Piteşti – Curtea de Argeş

Asociația Pro Infrastructură, despre contestația făcută de Astaldi (WeBuild, noua denumire)

„Asocierea WeBuild-Tancrad a depus la CNSC o contestație de 141 prin care critică vehement documentația tehnică pusă la dispoziție de CNAIR și cere suspendarea licitației și măsuri de remediere. Practic, ni se arată de ce nu vom circula pe toată autostrada Sibiu-Pitești mai devreme de 10 ani.

Ce reclamă constructorii? „Profesionalismul” comisiei de evaluare care dă răspunsuri la cererile de clarificări în bătaie de joc, pline de truisme și contradicții care mai mult creează confuzie în loc să lămurească problema.

Sau faptul că „documentația” oferită de CNAIR are un foraj cu coordonatele unui lac aflat la 30 km distanță față de traseu. Ori că un studiu geotehnic are doar… coperta! Sau că la Tunelul Poiana, lung de 1,7 km, studiul de fezabilitate din 2008 are doar două foraje, în capete, la o adâncime de 18 metri când autostrada străbate muntele la sub 100 metri, iar normativul cere 9 foraje, minim.

Rezultatul final? Constructorii serioși ridică prețurile ca să își acopere riscurile pe care CNAIR le transferă către ei sau pur și simplu renunță, afectând serios concurența sănătoasă, așa cum s-a întâmplat pe lotul vecin, A1 Sibiu-Pitești Secțiunea 2, unde doar turcii de la Mapa-Cengiz au depus o ofertă finală, ceilalți 5 antreprenori pre-calificați fiind alungați de lacunele documentației și riscurile tehnice și financiare.

Iar cine câștigă contractul, într-un final, își asumă aceste riscuri și de multe ori apar situații neprevăzute în teren care blochează execuția sau chiar duc la reziliere și amână inaugurarea cu ani întregi, adunând costuri suplimentare și celebrele claim-uri (revendicări) de sute de milioane de euro.”, apreciază Asociația Pro Infrastructură.

Ca răspuns, CNAIR spune că „este tardivă contestația”.

Astaldi vrea, de fapt, să prelungească termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru că nu are încă toate documentele pregătite ca să participe la licitație. Contestația depusă de Astaldi va întârzia licitația cu aproximativ 2 săptămâni, exact timpul de care probabil firma are nevoie pentru a-și pregăti documentația.

Asta pentru ca Astaldi nu s-a pregătit suficient de serios pentru aceasta licitație (…) Astaldi nu a făcut nicio contestație în 2020 în faza de precalificare, deși vorbim fix de aceeași documentație. Asa zisa problema a Studiului de Fezabilitate este una falsă pentru că acesta este ilustrativ„, spune reprezentantul CNAIR, Alin Șerbănescu.

Autostrada Sibiu-Pitești este cel mai mai mare contract scos până acum la licitație de CNAIR, contract de peste un miliard de euro.

Contracte de execuție sunt semnate pe 3 din cele 5 loturi.

[555x222px]-CampanieVanzari-ePitesti

Comentarii

570 X 90 CAPRA 3