- Publicat de: ePitești
- 9-09-2015, ora 9:26
- Știri
CAZIERUL FISCAL, INFORMAȚII DE ULTIMĂ ORĂ
Administrația Județeană a Finanțelor Publice Argeș (foto) anunță publicarea în Monitorul Oficial a OG cu privire la cazierul fiscal. AJFP prezintă câteva informații de interes despre acest cazier.
Citiți și: Pitești. Se anulează aceste datorii! Aveți termen limită1.În cazierul fiscal al persoanelor fizice, juridice şi al entităţilor fără personalitate juridică se înscriu informaţii privind faptele sancţionate contravenţional sau penal de legile fiscale, contabile, vamale, precum şi cele care privesc disciplina financiară. Prin excepţie, faptele sancţionate contravenţional cu avertisment nu se înscriu în cazierul fiscal.
2.În cazierul fiscal se înscriu şi informaţii din documentele întocmite pentru atragerea răspunderii solidare, patrimoniale sau a inactivităţii fiscale, după cum urmează:
Citiți și: Fiscul anunță modificări importante! Ce se întâmplă cu e-Facturaa.atragerea răspunderii solidare cu debitorul, stabilită prin decizie a organului fiscal competent, emisă în condiţiile Codului de procedură fiscală, rămasă definitivă prin neexercitarea căilor de atac prevăzute de lege sau prin hotărâre judecătorească definitivă, în situaţia în care decizia organului fiscal a fost atacată în justiţie
b.atragerea răspunderii patrimoniale cu debitorul ajuns în stare de insolvenţă, pronunţată prin hotărâre judecătorească definitivă, pentru creanţele care fac parte din pasivul debitorului şi sunt administrate de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
c.inactivitatea fiscală, declarată potrivit legii.
3.Cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal în cazul contribuabililor persoane fizice şi persoane juridice sau entităţi fără personalitate juridică se depune la oricare organ fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului.
Pentru contribuabilii persoane fizice cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune personal sau de reprezentantul legal/împuternicitul acestuia pe bază de procură autentică/împuternicire avocaţială.
Pentru contribuabilii persoane juridice sau entităţi fără personalitate juridică cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal se depune de către reprezentantul legal al acestora sau prin reprezentant pe bază de mandat întocmit conform legii.
În cazul depunerii cererii de către reprezentantul legal al persoanelor juridice, acesta are obligaţia de a prezenta documente care să ateste calitatea de reprezentant legal.
Persoanele prevăzute mai sus depun cererea de eliberare a certificatului de cazier fiscal şi prezintă actul de identitate.
4.Certificatul de cazier fiscal:
a.Se emite în scris, pe suport hârtie sau în formă electronică. Certificatul de cazier fiscal emis în formă electronică se comunică prin mijloace electronice de transmitere la distanţă prevăzute de Codul de procedură fiscală ori de câte ori contribuabilul a optat pentru această modalitate de emitere şi de comunicare.
b.Este valabil 30 de zile de la data emiterii şi numai în scopul în care a fost eliberat
c.I se eliberează imediat contribuabilului, reprezentantului legal sau reprezentantului desemnat pe bază de mandat de către organul fiscal competent în eliberarea certificatului de cazier fiscal, indiferent de domiciliul fiscal al contribuabilului
d.Li se eliberează şi instituţiilor şi autorităţilor publice, la solicitarea acestora, ori de câte ori instituţiile respective trebuie să soluţioneze o cerere a unei persoane fizice, juridice sau a unei entităţi fără personalitate juridică, iar pentru soluţionarea cererii legislaţia specifică prevede prezentarea certificatului de cazier fiscal.