930×122 CAPRA 5

branduri

Veste uriașă despre Dacia!

Veste uriașă despre Dacia!

Citiți și: Uzina Dacia angajează după ce sute de oameni au plecat din fabrică!

Topul celor mai valoroase branduri româneşti este condus în acest an de Dacia, evaluat la 1,06 miliarde euro, în creştere cu 30%, poziţie în care a revenit după ce anul trecut primul loc în clasament a fost deţinut de brandul eMAG, care anul acesta a fost evaluat la 877 mil. euro, valoare în scădere cu 15% an/an, conform unei analize realizate de Brand Finance, cea mai mare firmă globală independentă de evaluare de brand.

Schimbarea de la vârf, între Dacia şi eMAG, reflectă evoluţia opusă a celor două industrii înainte şi după pandemie: piaţa auto s-a redresat pe măsură ce oamenii au început să se deplaseze din nou, în timp ce comerţul online şi-a încetinit ritmul de creştere, chiar dacă obişnuinţa de cumpărare a consumatorilor continuă sa migreze către online.

Citiți și: Dacia, surpriză neplăcută privind Duster 3

Recuperarea brandului Dacia este cu atât mai interesantă atunci când este comparată cu evoluţia mărcii companiei-mamă (Renault) care a pierdut constant valoare în ultimii 5 ani.

În fiecare an, Brand Finance evaluează mii dintre cele mai mari branduri ale lumii şi publică peste 100 de rapoarte, clasificând branduri în toate sectoarele şi ţările. Cele mai valoroase 50 de branduri din România sunt incluse în clasamentul anual Brand Finance Romania 50.

 

Potrivit analizei Brand Finance, Dedeman rămâne cel mai valoros brand deţinut în întregime de acţionari români, apărându-şi poziţia a treia în clasament (valoare în creştere cu 5% la 530 de milioane de euro) – fiind si al doilea clasat ca forţă a brandului, după Banca Transilvania.

Detalii, AICI.

Eurial 555 x222
New Profesional Consult 570×90