- Publicat de: Andreea Ioana
- 17-01-2025, ora 16:28
- Știri, Știri
Contractul NU e valid, nu te pot obliga să plătești!
Contractul NU e valid, nu te pot obliga să plătești!
Citiți și: Românii vor plăti pentru a intra în UK! Vizele revin din aprilieAutoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a oferit detalii despre legalitatea contractelor la distanță pentru servicii și echipamente de telefonie mobilă.
Potrivit ANCOM, acceptarea unei oferte prin telefon sau comandarea online a unui produs nu constituie automat un contract valabil.
Citiți și: ,,Plata cu palma” în magazine: Cum vom achita cumpărăturile în viitorul apropiatCum este valabil un contract la distanță?
Pentru ca un contract să fie legal, consimțământul utilizatorului trebuie confirmat pe un suport durabil, cum ar fi hârtia, e-mailul sau o platformă online.
În cazul comenzilor online, furnizorul trebuie să confirme oferta printr-un mesaj oficial.
De asemenea, contractul trebuie să fie însoțit de o fișă de sinteză care să explice clar termenii și condițiile, scrie capital.ro.
Dreptul la retragere
Românii pot renunța la un contract încheiat la distanță fără a oferi explicații, în termen de 14 zile.
În cazul în care echipamentele au fost livrate, procesul de retragere trebuie să includă returnarea acestora.
Contractul NU e valid, nu te pot obliga să plătești!
Dacă furnizorul nu a informat utilizatorul despre costurile de livrare sau retur, acestea nu vor fi suportate de consumator.
Ce se întâmplă cu livrarea echipamentelor?
Termenul standard de livrare este de 30 de zile, iar dacă nu este respectat, utilizatorul poate solicita un termen suplimentar sau poate rezilia contractul.
Soluționarea disputelor
Dacă furnizorii nu respectă obligațiile, utilizatorii pot contacta ANCOM, ANPC sau instanțele de judecată pentru a-și proteja drepturile.
Clarificările ANCOM vin să întărească transparența și protecția consumatorilor în relațiile cu furnizorii de telefonie mobilă.