HerasMed (263 x 587 px)

Zeci de mii de Aro, Dacia, Oltcit și Trabant circulă încă în România în 2025

Zeci de mii de Aro, Dacia, Oltcit și Trabant

Zeci de mii de Aro, Dacia, Oltcit și Trabant circulă încă în România în 2025

Într-o țară în care trecutul auto încă vibrează pe șosele, România păstrează vie o parte din istoria sa industrială prin zecile de mii de autoturisme Aro, Dacia, Oltcit și Trabant care încă sunt înmatriculate și, în unele cazuri, utilizate.

HerasMed (930 x 122 px)
555×222  MAIA

Potrivit datelor oficiale, din cele 8,44 milioane de autoturisme înmatriculate la finalul anului 2024, o parte semnificativă are o vechime de peste 25, chiar 50 de ani.

La Câmpulung Muscel s-au fabricat peste 380.000 de modele Aro, dintre care 22.678 sunt încă în circulație.

Aro M461, un model produs pentru armată începând cu 1964, se mai regăsește în doar șapte exemplare.

Înmatriculat apare și rarul Aro Dragon – un model militarizat, blindat ușor și echipat pentru diverse misiuni.

Dacia rămâne una dintre cele mai longevive mărci românești. În circulație mai sunt:

455 de Dacia 1300, inspirată de Renault 12

55 de Dacia 1100, primul model al fabricii

930×122 CAPRA 5
Eurial 555 x222

Peste 3.000 de Dacia 1310

Modele rare: Dacia Sport, 1301, 1320, 1325, Nova, SuperNova și Solenza

Zeci de mii de Aro, Dacia, Oltcit și Trabant circulă încă în România în 2025

Mai există și 17 Dacia 500 Lăstun, considerate microcaruri românești, fabricate la Timișoara, ce atingeau viteze de 106 km/h cu un motor de doar 22,5 CP.

Oltcit-ul produs la Craiova între 1982-1994 este prezent cu peste 27.000 de exemplare înregistrate.

Cu un design citadin și variante hatchback sau camionetă, a fost una dintre cele mai comune mașini în anii ’80.

Cu peste 9.200 de unități înmatriculate în România, Trabantul încă supraviețuiește. Modelul 601, cu caroserie din duroplast și motor în doi timpi, rămâne simbolul unei epoci trecute, dar îndrăgite de nostalgici.

Departe de a fi simple relicve, aceste „pensionare ale șoselelor” spun povești despre o Românie în care automobilul era mai mult decât un mijloc de transport – era un simbol al reușitei și independenței.

Eurial 930 x 122 eurial
New Profesional Consult-555×222
[236x587px]TârgDeJucării_epitesti