NOR CURIER 930X122

consultare

CUM VREA PRIMĂRIA SĂ NE CONSULTE CU PRIVIRE LA PLANURILE DE URBANISM DUPĂ CE NE-A AMEȚIT CU PSEUDOCONSULTĂRI

Pe ordinea de zi a ședinței extraordinare a Consiliului Local Pitești de mâine, 26 octombrie, se află și un proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de informare și consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism și amenajare a teritoriului la nivelul municipiului Pitești.

Citiți și: (VIDEO) LOGICĂ FRACTURATĂ ÎN RELAȚIA PRIMĂRIEI CU PITEȘTENII

Concret, luni va fi supusă votului aleșilor locali modalitatea în care piteștenii vor fi consultați (ca la carte, după cum se arată în proiect), de la etapa pregătitoare a Planului Urbanistic General, până la aprobarea PUG şi RLU aferent.

Teoria sună bine, practica însă ne omoară, iar experiența privind consultările publice la Pitești e de coșmar.

Într-un precedent articol referitor la viitorul Plan Urbanistic General al Piteștiului (aflat, astă-primăvară, în etapa de elaborare a propunerilor), ePitești atrăgea atenția asupra necesității ca noul PUG să descurajeze defrișările în Pădurea Trivale. Au existat mai multe voci care au insistat să se exprime pe marginea acestui subiect la pseudoconsultarea de atunci.

N-au reușit, căci ceea ce trebuia să fie o dezbatere publică pe marginea noului PUG al Piteștiului, a fost, în realitate, doar transmisiunea live a unei discuții purtate de oficialii Primăriei Pitești cu elaboratorul PUG (amănunte, AICI).

Este doar un exemplu în care municipalitatea a făcut, de-a lungul anilor, consultări de mântuială.  Majoritatea scandalurilor imobiliare din municipiu au început tot de la consultări bifate, dar, în realitate, făcute pe sărite.

Să nu uităm celebrul caz în care, dintre toți locatarii unui imobil învecinat cu o controversată construcție din zona centrală a orașului, municipalitatea a consultat un cetățean – ce să vezi! –  decedat și, foarte convenabil, a luat lipsa de reacție a defunctului drept un acord tacit pentru autorizarea lucrării, asta în timp ce locatarii vii strigau în stânga și-n dreapta, fără ca Primăria să audă, ba că viitorul bloc le umbrește proprietățile, ba că regimul de înălțime e mult mai mic.

Revenind la proiectul aflat de ordinea de zi a ședinței de mâine, iată, concret, pas cu pas, ce ar trebui (dacă proiectul va fi adoptat) să se întâmple în fiecare dintre etapele consultării (nu că de reguli duceam noi lipsă): HCL Regulament informare public planuri urbanism.

Desfăşurarea etapelor metodologice diferenţiate pe categorii de planuri de amenajare a teritoriului şi de urbanism

A. Planul Urbanistic General (PUG) şi Regulamentul Local de Urbanism (RLU) aferent acestuia
Art.17
Implicarea şi consultarea publicului se va face în cinci etape:
– Etapa 1 – etapa pregătitoare PUG şi RLU aferent
– Etapa 2 – etapa de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare
– Etapa 3 – etapa elaborării propunerilor PUZ şi RLU aferent
– Etapa 4 – etapa aprobării PUG şi RLU aferent
– Etapa 5 – etapa monitorizării implementării PUG şi RLU aferent

Etapa 1 – Etapa pregătitoare PUG şi RLU aferent
Art. 18
Primarul Municipiului Piteşti prin Direcţia Arhitectului Şef, în calitate de iniţiator, informează publicul cu
privire la intenţia de elaborare sau de revizuire a PUG, înainte de elaborarea documentelor necesare procedurii de
atribuire a serviciilor de elaborare a planului.
Art. 19
(1) Persoana din cadrul structurii de specialitate responsabilă cu informarea şi consultarea publicului pentru
planurile ce se aprobă de către autorităţile publice locale, redactează anunţul privind intenţia de elaborare sau
revizuire a PUG şi asigură publicarea anunţului în presa locală, cel puţin două anunţuri publicate la interval de
minimum 3 zile și afișarea acestuia la sediul Primăriei Municipiului Piteşti în spaţiul special amenajat, accesibil
tuturor cetăţenilor, pe panouri amplasate pe domeniul pubic şi pe pagina de internet a primăriei.

(2) Anunţul va respecta conţinutul prevăzut la art. 22 alin. (3) din Metodologie, urmând a fi menţinut pe toată
perioada de maximum 25 de zile de la data aducerii la cunoştinţa publicului a intenţiei, timp în care pot fi transmise
comentarii, observaţii, sugestii sau propuneri.

Art. 20
6
(1) Toate propunerile transmise şi nevoile identificate în urma procesului de informare şi consultare vor fi
examinate şi sintetizate şi vor fi prezentate ca anexă la documentaţia necesară atribuirii serviciilor de elaborare a
PUG.
(2) Observaţiile, sugestiile şi propunerile publicului se sintetizează de către persoana din cadrul structurii de
specialitate responsabilă cu informarea şi consultarea publicului şi se pun la dispoziţia publicului, împreuna cu
argumentaţia preluării sau nepreluării propunerilor, în maxim 15 zile de la data-limită stabilită pentru primirea lor.
Etapa 2 – Etapa de documentare şi elaborare a studiilor de fundamentare PUG şi RLU aferent
Art. 21
(1) În etapa elaborării studiilor de fundamentare a propunerilor, cerinţele şi opţiunile publicului legate de
dezvoltarea urbană durabilă sunt obţinute de elaboratorul documentaţiei de urbanism prin metode de cercetare
sociologică relevante pentru obiectivele propuse.
(2) Cercetarea sociologică se efectuează de către persoane specializate în pregătirea, derularea şi analizarea
rezultatelor metodelor corespunzătoare, atestate conform legii în privinţa elaborării documentaţiilor de urbanism
şi amenajare a teritoriului.
Etapa 3 – Etapa elaborării propunerilor PUG şi RLU aferent
Art.22
(1) Pe parcursul elaborării propunerilor este recomandată consultarea publicului sau a anumitor factori
interesaţi, precum organizaţii ale societăţii civile, asociaţii profesionale, asociaţii ale sectorului de afaceri,
reprezentanţi ai cetăţenilor, asupra evoluţiei propunerilor preliminare, a alternativelor şi opţiunii preferate, astfel
încât să fie preîntâmpinate eventuale dezacorduri sau contestări.
(2) În vederea reducerii birocratizării şi a costurilor se recomandă ca această consultare să fie organizată în mod
unitar cu evaluarea de mediu, prin colaborarea cu autorităţile responsabile din domeniul mediului.
Art.23
Informarea şi consultarea publicului asupra propunerilor de PUG se fac astfel:
a) Primarul Municipiului Piteşti prin Direcţia Arhitect Şef ca iniţiator al planului informează publicul prin
următoarele activităţi simultan:
1. publică cel puţin pe propria pagină de internet anunţul cu privire la posibilitatea, modul şi perioada, locul şi
orarul în care se pot consulta documentele complete ale propunerilor şi transmite observaţii la sediul autorităţii
competente pentru aprobarea finală a PUG în termen de maximum 45 de zile calendaristice de la data ultimului
anunţ, precum şi obiectivele, data, locul de desfăşurare, ora de începere şi durata estimată a dezbaterii publice care
are loc la minimum 20 de zile de la data ultimului anunţ;
2. afişează anunţul de mai sus şi propunerile însoţite de explicaţii succinte, scrise şi desenate, într-un limbaj
nontehnic, pe o perioadă de cel puţin 30 de zile, la sediul propriu şi în alte locuri special amenajate;
3. trimite în scris către factorii interesaţi identificaţi anunţul publicat, cu cel puţin 15 zile înainte de data
dezbaterii publice;
b) Primăria Municipiului Piteşti prin Direcţia Arhitectului Şef consultă publicul asupra propunerilor prin cel
puţin următoarele activităţi:
1. pune la dispoziţia publicului, pentru consultare, prima versiune a propunerilor pe durata a cel puţin 45 de zile;
2. expune materialele grafice cu explicaţii formulate într-un limbaj nontehnic, pe durata a cel puţin 45 de zile,
într-un spaţiu special amenajat şi cu posibilitatea colectării în scris a observaţiilor cetăţenilor;
3. pregăteşte, organizează şi conduce o dezbatere publică cu privire la propuneri;
c) Primăria Municipiului Piteşti prin Direcţia Arhitectului Şef informează publicul cu privire la rezultatele
consultării, cel puţin prin publicarea pe propria pagină de internet a observaţiilor şi sugestiilor publicului asupra
propunerilor preliminare şi a răspunsului la acestea, în termen de maximum 15 zile de la data dezbaterii publice;
d) consultarea publicului pe propunerile de plan se face înainte de transmiterea documentaţiei pe circuitul legal
de avizare.
Art. 24
(1) În vederea introducerii în circuitul legal de avizare a PUG şi RLU, se va întocmi raportul consultării
populaţiei.
(2) Raportul consultării populaţiei însoțit de punctul de vedere al structurii de specialitate din cadrul primăriei
municipiului Pitești, Direcţia Arhitect Şef, se prezintă în Consiliului Local al Municipiului Piteşti, spre aprobare
sau respingere a documentației.

Etapa 4 – Etapa aprobării PUG şi RLU aferent
7
Art. 25
Informarea şi consultarea publicului în etapa aprobării PUG se fac cu respectarea prevederilor legale în vigoare,
privind asigurarea transparenţei decizionale în administraţia publică, respectiv asigurarea liberului acces la
informaţiile de interes public.
Etapa 5 – Etapa monitorizării implementării PUG şi RLU aferent
Art.26
Informaţiile conţinute în PUG aprobat şi RLU aferent reprezintă informaţii de interes public şi vor fi puse la
dispoziţie prin publicare pe pagină de internet a primăriei şi vor fi eliberate la cerere conform Legii nr. 544/2001,
cu modificările şi completările ulterioare, privind liberul acces la informaţiile de interes public.
B. Planul Urbanistic Zonal (PUZ) şi Regulamentul Local de Urbanism (RLU) aferent acestuia
Art. 27
Implicarea şi consultarea publicului se va face în patru etape:
– Etapa 1 – Etapa pregătitoare elaborare PUZ şi RLU aferent;
– Etapa 2 – Etapa elaborării propunerilor preliminare PUZ şi RLU aferent ;
– Etapa 3 – Etapa aprobării propunerii finale PUZ şi RLU aferent;
– Etapa 4 – Etapa monitorizării implementării PUZ şi RLU aferent.
Etapa 1 – Etapa pregătitoare elaborare PUZ şi RLU aferent
Art. 28
(1) Planurile urbanistice zonale (PUZ) se iniţiază şi finanţează de către autorităţile publice locale sau de
persoanele juridice sau fizice interesate, cu sprijinul, după caz, al autorităţilor administraţiei publice locale.
(2) PUZ se elaborează la solicitarea autorității locale, prin certificatul de urbanism, în baza unui aviz de
oportunitate, întocmit de arhitectul-şef şi aprobat de primarul municipiului Piteşti.
Art.29
(1) În situaţia documentațiilor de urbanism (PUZ) iniţiate de Primarul Municipiului Pitești, în etapa 1 se va
elabora tema şi caietul de sarcini cu sprijinul unui grup cu rol consultativ, astfel încât să se asigure identificarea
prealabilă a tuturor nevoilor la care documentaţiile de urbanism (PUZ) trebuie să răspundă.
(2) În situaţia în care iniţiatorul planului de urbanism este un investitor privat, persoană fizică sau juridică, etapa
1 începe din momentul înregistrării cererii de eliberare a Avizului de Oportunitate, însoţită de următoarele acte:
– certificatul de urbanism prin care se solicită eliberarea avizului de oportunitate;
– actul de proprietate și planul de amplasament și delimitare al imobilului;
– documentația în vederea obținerii avizului de oportunitate, inclusiv în format digital: memoriul de prezentare
însoțit de planșele desenate – parte scrisă și desenată;
– datele de identificare a vecinilor direct afectați;
– fotografii elocvente prin care se face dovada amplasării panoului cu anunțul de intenție privind elaborarea
planului urbanistic, model panou 1 din anexa la Regulament, completat cu datele puse la dispoziție de structura de
specialitate din cadrul Direcției Arhitect Șef cu privire la perioada de transmitere a observațiilor și propunerilor,
pe terenul studiat (se vor prezenta minimum 3 fotografii din unghiuri diferite, realizate prin încadrarea în fotografie
a unor repere urbane locale);
– dovada publicării anunțului de intenție privind elaborarea planului urbanistic în presa locală.
Art. 30
(1) Informarea cu privire la intenţia de elaborare a PUZ-ului se va face simultan atât de primărie cât şi de
iniţiatorul privat (persoană privată/juridică).
(2) Persoana din cadrul structurii de specialitate responsabilă cu informarea şi consultarea publicului postează
pe pagina de internet a primăriei anunţul cu privire la intenţia de elaborare a PUZ însoțit de memoriul de prezentare
– parte scrisă și desenată și notifică proprietarii direct afectați. Anunţul cuprinde date cu privire la posibilitatea,
modul, locul şi perioada în care se pot consulta documentele aferente planului şi transmite opinii/sugestii în vederea
stabilirii cerinţelor de elaborare a PUZ-ului.
(3) Se va acorda o perioadă de 10 zile calendaristice în care proprietarii ale căror imobile sunt direct afectate
de intenţiile de elaborare PUZ sau asociaţiile legal constituite pot face observaţii în scris, prin înregistrarea acestora
la sediul primăriei sau transmiterea prin e-mail la adresa primarie@primariapitesti.ro, prin fax la nr. 0248 212166
sau prin poștă la adresa din str. Victoriei, nr.24, Pitești, Argeș.
(4) De asemenea, la sediul primăriei municipiului Piteşti se va afișa anunțul de intenție însoțit de planșa de
reglementări urbanistice, într-un spaţiu accesibil tuturor cetaţenilor ( avizier ), timp de 15 zile.
8
(5) Toate opiniile/observațiile exprimate de public vor însoți documentația înaintată Comisiei Tehnice de
Amenajare a Teritoriului și Urbanism a Municipiului Pitești în vederea analizării pentru emiterea Avizului de
Oportunitate.
Etapa 2 – Etapa elaborării propunerilor preliminare PUZ şi RLU aferent
Art. 31
(1) Începerea etapei 2 se va realiza odată cu cererea pentru informare şi consultare a publicului publicului cu
privire la elaborarea PUZ, înregistrată la sediul instituției, împreună cu o documentaţie ce va cuprinde:
– copie după certificatul de urbanism și avizul de oportunitate emis pe baza acestuia;
– copie după actul de proprietate, planul de amplasament și delimitare a imobilului, extrasul din planul cadastral
pe ortofotoplan și extrasul de carte funciară pentru informare actualizat la zi (în două exemplare);
– documentația privind elaborarea planului urbanistic zonal, întocmită conform Ordinului nr. 176/N/2000 pentru
aprobarea reglementării tehnice „Ghid privind metodologia de elaborare şi continutul-cadru al planului urbanistic
zonal”, mai puţin avizele, în trei exemplare și în format digital: parte scrisă- memoriu tehnic şi regulament local de
urbanism aferent PUZ-ului și parte desenată (cel puţin): plan de încadrare în zonă, plan de situație existent, planșa
de reglementări urbanistice – zonificare, planșa de proprietate asupra terenurilor, posibilități de mobilare, volumetrii
și perspective;
– planșa de reglementări urbanistice ce urmează a fi afișată la sediul instituției, spre consultare;
– fotografii elocvente prin care se face dovada amplasării panoului cu anunțul de consultare asupra propunerilor
preliminare, model panou 2 din anexa la Regulament completat cu datele puse la dispoziție de structura de
specialitate din cadrul Direcției Arhitect Șef privind perioada de transmitere a observațiilor și obiecțiilor, pe terenul
studiat (se vor prezenta minimum 3 fotografii din unghiuri diferite, realizate prin încadrarea în fotografie a unor
repere urbane locale);
– dovada publicării anunțului de consultare asupra propunerilor preliminare în presa locala.
(2) Pe parcursul elaborării propunerilor este recomandată consultarea publicului asupra evoluţiei acestora, astfel
încât să fie argumentate beneficiile aduse în interes public şi să fie preîntâmpinate eventuale dezacorduri sau
contestări.
Art. 32
Informarea şi consultarea publicului în etapa elaborării propunerilor preliminare PUZ, se demarează înainte de
transmiterea documentaţiei pe circuitul tehnic de avizare, astfel:
a) Structura de specialitate responsabilă din subordinea Direcției Arhitect Șef informează publicul prin cel puţin
următoarele activităţi:
1. publicarea pe pagina de internet proprie -www.primariapitesti.ro / secțiunea Informații publice / Informații
urbanistice și administrative / Consultare și informare publică – a anunţului de consultare asupra propunerilor
preliminare, cu privire la posibilitatea, modul şi perioada, locul şi orarul în care se pot consulta documentele şi
transmite observaţii la sediul autorităţii publice competente pentru aprobarea PUZ în termen de maximum 25 de
zile calendaristice de la data anunţului (anunțul va fi însoțit de memoriul tehnic, regulamentul local de urbanism
și planșa de reglementări urbanistice, părți componente ale planului);
2. notificarea proprietarilor ale căror proprietăţi ar putea fi direct afectate de propunerile PUZ cu privire la
posibilitatea, modul şi perioada, locul şi orarul în care se pot consulta documentele planului şi transmite observaţii/
obiecții;
3. punerea la dispoziţia publicului spre consultare a documentelor aferente propunerilor PUZ, inclusiv materiale
explicative scrise şi desenate, într-un limbaj nontehnic;
4. afişarea anunţului la sediul instituției însoțit de planșa de reglementări urbanistice;
5. solicitarea investitorului privat, iniţiator al PUZ, privind afişarea anunţului de consultare pe panouri rezistente
la intemperii, model panou 2 din anexa la Regulament, amplasate într-un loc vizibil pe teritoriul zonei studiate
care a generat elaborarea PUZ și depunerea la primărie a dovezii amplasării acestora prin prezentarea fotografiilor
elocvente (minimum 3 fotografii din unghiuri diferite prin încadrarea în fotografie a unor repere urbane locale) şi
anunţuri publicate în presa locală;
b) Structura de specialitate responsabilă din subordinea Direcției Arhitect Șef are următoare obligații:
1. înştiinţarea iniţiatorului sau elaboratorului planului de urbanism în vederea analizării obiecțiilor/observațiilor
și solicitarea modificării propunerilor sau răspunsul de refuz al acestuia, argumentat din punct de vedere tehnic, în
termen de 5 zile lucrătoare de la primirea tuturor observațiilor;
2. informarea în scris a proprietarilor ale căror imobile sunt direct afectate de propunerile P.U.Z. și care au
trimis opinii/observaţii, cu privire la răspunsul argumentat și motivat a inițiatorului documentației de urbanism, în
termen de 10 zile lucrătoare de la răspunsul acestuia;
9
3. întocmirea unui proces-verbal care va cuprinde un rezumat al observațiilor / problemelor identificate,
obiecțiunile exprimate de public în această etapă a consultării, precum și modul în care solicitantul a rezolvat sau
intenționează să le rezolve în propunerea finală.;
4. informarea publicului cu privire la rezultatele informării şi consultării în această etapă, cel puţin prin
publicarea pe pagina de internet proprie.
Art. 33
În funcţie de complexitatea sau impactul estimat al propunerilor PUZ, structura responsabilă cu informarea şi
consultarea poate stabili, în urma unei consultări a CTATU, la solicitarea arhitectului șef, şi alte metode de
informare și consultare, respectiv:
a) informează publicul prin emisiuni TV, broşuri;
b) stabilirea numărului și amplasamentelor exacte la teren a panourilor de consultare a publicului;
c) consultă publicul prin: dezbateri publice, interviuri de grup, grupuri consultative pe domenii sau pe anumite
categorii de public etc.
Art.34
Anunțul însoțit de memoriul tehnic, regulamentul local de urbanism și planșa de reglementări urbanistice se vor
menține pe site-ul primăriei municipiului Pitești pe toată perioada obținerii avizelor solicitate prin certificatul de
urbanism și avizul de oportunitate până la elaborarea propunerii finale.

Etapa 3 – etapa aprobării propunerii finale PUZ şi RLU aferent
Art.35
Etapa 3 se demarează din momentul în care documetația este completă, în trei exemplare originale, inclusiv
avizele, acordurile și studiile de specialitate solicitate prin certificatul de urbanism și avizul de oportunitate
(avizele vor fi depuse în copie și se vor verifica pentru conformitate cu originalele de către structura de specialitate
din cadrul Direcției Arhitect Șef) și ridicarea topografică vizată de OCPI cu proces-verbal de recepție faza PUZ
pentru terenurile situate în intravilan, iar pentru terenurile situate în extravilan și avizul de începere lucrări.
Art.36
(1) Raportul final al informării și consultării publicului, însoţit de avizul Comisiei Tehnice de Amenajare a
Teritoriului și Urbanism, punctul de vedere al structurii de specialitate privind propunerile PUZ și documentația
cuprizând propunerea finală se înaintează Consiliului Local spre aprobare sau respingere.
(2) În vederea fundamentării tehnice a deciziei, consiliul local poate solicita opinia unor experţi atestaţi sau a
unor asociaţii profesionale din domeniu.
(3) În baza raportului informării şi consultării publicului, Consiliul Local al Municipiului Pitești poate solicita
modificarea şi completarea documentaţiei de urbanism supuse aprobării.
Etapa 4 – Etapa monitorizării implementării PUZ şi RLU aferent
Art.37
Informațiile cuprinse în PUZ aprobat reprezintă informaţii de interes public şi vor fi furnizate și puse la
dispoziţie spre consultare în urma solicitărilor, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de
interes public, cu modificările şi completările ulterioare.
C. Planul Urbanistic de Detaliu PUD
Art. 38
Implicarea şi consultarea publicului se va face în trei etape:
– Etapa 1- Etapa pregătitoare PUD;
– Etapa 2- Etapa aprobării PUD;
– Etapa 3- Etapa monitorizării implementării PUD .
Etapa 1- etapa pregătitoare PUD
Art. 39
(1) Având în vedere complexitatea redusă a documentației de urbanism, etapa pregătitoare include și etapa de
elaborare a propunerilor PUD.
(2) Începerea etapei 1 se va realiza odată cu cererea pentru informare şi consultare a publicului cu privire la
elaborarea PUD, înregistrată la sediul instituției de către inițiatorul planului de urbanism, însoțită de:
– certificatul de urbanism, însoțit de avizele, acordurile și studiile de specialitate solicitate prin certificat
10
( în două exemplare);
– actul de proprietate, planul de amplasament și delimitare a imobilului, extrasul din planul cadastral pe
ortofotoplan și extrasul de carte funciară pentru informare actualizat la zi și ridicarea topografică vizată de OCPI
cu proces-verbal de recepție (în două exemplare);
– documentația privind elaborarea planului urbanistic de detaliu întocmit conform Ordinului nr. 37/N/2000
pentru aprobarea reglementării tehnice „Ghid privind metodologia de elaborare şi continutul-cadru al planului
urbanistic de detaliu”, mai puţin avizele, în trei exemplare și în format digital: parte scrisă- memoriu tehnic și parte
desenată – plan de încadrare în zonă, plan de situație existent, planșa de reglementări urbanistice, planșa de obiective
de utilitate publică, posibilități de mobilare, volumetrii și perspective;
– fotografii elocvente prin care se face dovada amplasării panoului cu anunțul de intenție și consultare public
privind elaborarea planului urbanistic, pe terenul studiat, model panou 3 din anexa la Regulament, completat cu
datele puse la dispoziție de structura de specialitate din cadrul Direcției Arhitect Șef privind perioada de transmitere
a observațiilor și obiecțiilor, pe terenul studiat (se vor prezenta minimum 3 fotografii din unghiuri diferite, realizate
prin încadrarea în fotografie a unor repere urbane locale);
– dovada publicării celor două anunțuri de informare și consultare public privind elaborarea planului urbanistic
de detaliu în presa locala, la interval de minimum 3 zile;
– datele de identificare a vecinilor direct afectați.
Art. 40
(1) Structura de specialitate responsabilă din subordinea Direcției Arhitect Șef informează publicul prin cel puţin
următoarele activităţi:
a) postează pe pagina de internet a primăriei anunțul de informare și consultare public privind elaborarea
planului urbanistic, pentru o perioadă de minimum 15 zile calendaristice, cu privire la posibilitatea, modul şi
perioada, locul şi orarul în care se pot consulta documentele şi transmite observaţii la sediul autorităţii publice
competente pentru aprobarea PUD;
b) notifică proprietarii parcelelor vecine pe toate laturile celei care a generat PUD privind intenţia şi propunerile
documentaţiei de urbanism, cu acordarea unui termen de primire a observaţiilor sau propunerilor de minimum 15
zile;
c) pune la dispoziția publicului interesat spre consultare la sediul instituției și pe pagina de internet a primăriei
municipiului Pitești- www.primariapitesti.ro / secțiunea Informații publice / Informații urbanistice și
administrative / Consultare și informare publică a documentației PUD- memoriul tehnic, planșa de reglementări
urbanistice;
d)afişarea anunţului la sediul instituției însoțit de planșa de reglementări urbanistice;
e) în situaţia în care iniţiatorul PUD este o persoană fizică sau juridică, în termen de 5 zile de la primirea tuturor
observaţiilor, structura de specialitate din cadrul Direcției Arhitect Șef notifică iniţiatorul / elaboratorul PUD cu
privire la eventualele obiecţii primite şi solicită modificarea propunerilor sau răspunsul motivat de refuz al acestora,
cu acordarea unui termen de transmitere a răspunsului în termen de maximum 10 zile. Se iau în considerare doar
acele opinii care sunt însuşite (prin menţionarea numelui în clar, a calităţii în speţa respectivă şi a adresei de
corespondenţă), sunt fundamentate din punct de vedere tehnic şi care sunt formulate cu respectarea legislaţiei în
domeniu.
f) în termen de 10 zile lucrătoare de la răspunsul argumentat al iniţiatorului/ elaboratorului PUD, structura de
specialitate din cadrul Direcției Arhitect Șef informează în scris proprietarii care au trimis opinii cu privire la
răspunsul elaboratorului planului urbanistic;
g) întocmește raportul informării și consultării populației.
(2) Un rezumat al observațiile / problemelor și rezervelor exprimate de public în această etapă a consultării,
precum și modul în care solicitantul a rezolvat, intenționează să le rezolve, vor fi cuprinse în Raportul consultării
care va fi adus la cunoștința publicului prin afișarea pe pagina de internet a instituției.
(3) Etapa 1 se va finaliza prin afişarea pe site-ul Primăriei Municipiului Pitești a Raportului informării şi
consultării publicului, ocazie cu care se va putea începe circuitul legal de avizare.
Etapa 2- etapa aprobării PUD
Art. 41
(1) Etapa 2 se demarează din momentul în care documetația este completă, în trei exemplare originale, inclusiv
avizele, acordurile și studiile de specialitate solicitate prin certificatul de urbanism (avizele vor fi depuse în două
copii și se vor verifica pentru conformitate cu originalele de către structura de specialitate din cadrul Direcției
Arhitect Șef).
11
(2) Raportul informării și consultării publicului, însoţit de avizul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului
și Urbanism, punctul de vedere al structurii de specialitate privind propunerile PUD și documentația se înaintează
Consiliului Local spre aprobare sau respingere.
(3)Informarea şi consultarea publicului în etapa aprobării PUD se face cu respectarea prevederilor legale în
vigoare, privind asigurarea transparenţei decizionale în administratia publica, respectiv asigurarea liberului acces
la informaţiile de interes public.
Art. 42
(1) În vederea fundamentării tehnice a deciziei, consiliul local poate solicita opinia unor experţi atestaţi sau a
unor asociaţii profesionale din domeniu.
(2) În baza raportului informării şi consultării publicului, Consiliul Local al Municipiului Pitești poate solicita
modificarea şi completarea documentaţiei de urbanism supuse aprobării.
Etapa 3 – etapa monitorizării implementării PUD
Art. 43
Informațiile cuprinse în PUD aprobat reprezintă informaţii de interes public şi vor fi furnizate și puse la
dispoziţie spre consultare în urma solicitărilor, conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de
interes public, cu modificările şi completările ulterioare.
Cap. IX DISPOZIŢII FINALE
Art. 44
Prevederile prezentului Regulament vor fi permanent corelate, completate și actualizate cu evoluţia legislaţiei
cu caracter general, precum şi cu cea a legislaţiei de specialitate.

Foto: Primăria Pitești

New Profesional Consult-555×222

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

EcoMoto 570×90