Eurial 263×587

După 20 de ani! Cel mai lung și mai scump tunel de autostradă: Ce s-a întâmplat azi, 10 aprilie, intră în istorie

După 20 de ani! Cel mai lung și mai scump tunel de autostradă: Ce s-a întâmplat azi, 10 aprilie, intră în istorie

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat astăzi, 10 aprilie, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului de autostradă Poarta Sălajului – Nușfalău, parte din Autostrada Transilvania (A3).

Proiectul include și Tunelul Meseș, care va deveni cel mai lung tunel rutier construit vreodată în România.

930 x122 grota rece
New Profesional Consult-555×222

Valoarea contractului se ridică la 6,62 miliarde lei (fără TVA), fiind cea mai mare sumă alocată vreodată unui contract de infrastructură rutieră în țara noastră.

Lucrările vor fi executate de o asociere de antreprenori turci – Makyol și Ozaltin – care au la dispoziție 78 de luni pentru finalizarea proiectului (18 luni pentru proiectare și 60 de luni pentru execuție).

Tronsonul are o lungime totală de 41 kilometri, împărțit în două secțiuni:

 – Poarta Sălajului – Zalău (15,14 km), care include și Tunelul Meseș;

 – Zalău – Nușfalău (25,86 km).

După 20 de ani! Cel mai lung și mai scump tunel de autostradă: Ce s-a întâmplat azi, 10 aprilie, intră în istorie

Pe traseul acestui tronson vor fi construite:

 – Tunelul Meseș, în lungime de 2,89 km, format din două galerii unidirecționale (cu o lungime cumulată de 5,78 km);

930 x122 grota rece
[555x222px]TârgDeJucării_epitesti

 – 65 de viaducte, poduri și pasaje, cu o lungime totală de aproximativ 13 kilometri.

Proiectul este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 al Uniunii Europene și va asigura o legătură rutieră modernă între vestul, centrul și nordul României.

Grindeanu: „Autostrada Transilvania trebuie finalizată în anii următori”

Prezent la semnarea contractului, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a subliniat importanța acestui pas pentru infrastructura națională:

„Este vorba despre ultimul tronson al acestei autostrăzi foarte importante pentru economia României. Sunt în execuție 700 de kilometri de autostradă în România.

Trebuie să menținem acest ritm și în anii viitori ca să ajungem să avem o rețea eficientă. Pentru asta, trebuie să avem bani și să nu avem blocaje.”

La rândul său, Cristian Pistol, directorul general al CNAIR, a declarat că acest contract reprezintă un moment-cheie pentru Autostrada Transilvania:

„Cu ocazia semnării acestui contract, toate loturile aflate în construcție de pe A3 vor intra în faza finală – cea de execuție. Autostrada Transilvania este una dintre cele mai importante investiții pentru mobilitatea României.”

Eurial 930 x 122 eurial
HerasMed (555 x 222 px)

Tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău este ultimul sector necontractat al Autostrăzii Transilvania.

Odată cu semnarea acestui contract, toate loturile aflate între Nădășelu și Nușfalău, precum și între Suplacu de Barcău și Biharia, intră în faza de execuție.

Tunelul Meseș este unul dintre cele mai ambițioase obiective de infrastructură rutieră din România, iar finalizarea sa va marca o etapă importantă în conectarea regiunilor istorice ale țării printr-o rețea rutieră modernă și sigură.

Sursă: Economedia.ro

Foto: economica.net

Eurial 263×587