Primul tunel forat al unei autostrăzi din România va fi străpuns săptămâna viitoare, anunță secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu.
Este vorba despre finalizarea excavării firului „Daniela”, sensul Sibiu – Pitești, al tunelului Momaia, parte din Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș a A1 Sibiu – Pitești.
Celălalt fir al tunelului, „Alina” (sens Pitești – Sibiu), va fi finalizat în luna aprilie, înainte de Paște, potrivit oficialului din Transporturi.
Stadiul actual al lucrărilor la tunelul Momaia
Lucrările la tunelul Momaia au avansat semnificativ, iar în acest moment situația forajului arată astfel:
Firul „Daniela” – 1.333 metri forați din totalul de 1.350 metri; străpungerea completă va avea loc săptămâna viitoare.
Firul „Alina” – 1.120 metri forați din totalul de 1.342 metri; finalizarea forajului este estimată pentru luna aprilie.
În paralel, constructorul Porr Construct SRL continuă lucrările la infrastructura tunelului și a secțiunii:
– Execuția radierelor pentru cele două fire ale tunelului;
Moment istoric pe A1 Pitești-Sibiu! Primul tunel forat al unei autostrăzi din România, la un pas de finalizare
– Construirea boltei superioare la tunelul „Daniela”;
– Lucrări la cele 12 structuri existente pe acest lot;
– Progres la 13 din 16 podețe, cu lucrările continuând la cele rămase;
– Continuarea terasamentelor – până acum, au fost realizate 1,4 milioane mc de excavații din totalul de 1,7 milioane mc și 330.000 mc de umpluturi din totalul de 540.000 mc.
În ciuda temperaturilor scăzute din ultima perioadă, lucrările pe șantier continuă, cu 600 de muncitori și 190 de utilaje și echipamente mobilizate.
Când vom circula prin primul tunel de autostradă din România?
Potrivit estimărilor oficiale, tunelul Momâia și întreg Lotul 4 al A1 Sibiu – Pitești vor fi deschise circulației în primăvara anului 2026, deși termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor rămâne anul 2027.
Date despre contractul de execuție al Secțiunii 4 Tigveni – Curtea de Argeș
– Antreprenor: Porr Construct SRL
– Lungime lot: 9,86 km
– Durata contractului: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 luni execuție)
– Valoare contract: 1,678 miliarde lei, fără TVA
– Sursa de finanțare: Programul Transport (PT)
– Termen contractual de finalizare: 2027
Finalizarea acestui tunel marchează un moment istoric în infrastructura rutieră din România, fiind primul tunel forat pentru o autostradă și o etapă crucială în realizarea autostrăzii Sibiu – Pitești, cel mai important proiect rutier al țării.
Sursă și foto articol: economica.net
Foto: Descriptiv
Video: Facebook