930 x122 grota rece

Gara Sud Pitesti

Ce s-a descoperit la Gara Sud Pitești. De necrezut!

Ce s-a descoperit la Gara Sud Pitești. De necrezut!

Citiți și: Trenuri cu hidrogen în Argeș!

Era un simbol al Piteștiului. Locul atâtor amintiri pentru cei vârstnici. Care, pe vremuri, de-aici își luau ,,zborul” spre zări mai vaste. Tot aici se reîntorceau. De la studii sau lungi călătorii. Locul atâtor lacrimi. Ale tristeții despărțirilor. Ale emoției revederilor. Gara Sud Pitești!

Detronare

Ce mai este azi gara noastră? În condițiile în care, se știe, după 1990 transportul pe calea ferată a fost detronat de cel rutier.

Citiți și: Schimbare importantă pentru piteşteni legată de mersul trenurilor

Reguli proprii

Nu vom face o analiză socio-economică. Domeniul transporturilor de mărfuri și călători are regulile lui după care funcționează. Ne interesează mai mult cum vede un pasager al unui tren, simbolul municipiului, gara.

Cu durere în suflet

Nu despre vreun turist străin este vorba. Ci despre un piteștean care ține la orașul lui. Și pe care-l doare sufletul dacă vede un bun public degradându-se.

Dorința de a îndrepta

Iar cititorul fidel al site-ului nostru ne-a semnalat ceea ce a constatat. Nu de dragul de a critica. Ci cu dorința de a se îndrepta. Ceea ce este ,,strâmb croit”.

Ce s-a observat

Omul binevoitor a semnalat câteva aspecte. Pe care le-a descoperit la gara noastră.
– trenul cu care a venit în urmă cu câteva zile de la București a avut o întârziere de peste o ora!
– ajuns în Gara Sud a constatat ca toaletele sunt închise! Deși dintr-un panou a aflat ca ar exista și dușuri!
– scările rulante nu funcționează. Oamenii se chinuie cărând bagaje pe treptele clasice.

Verificare

Dând curs sesizării cetățeanului, am verificat ieri dacă se confirmă cele constatate. Tot punctual, enumerăm problemele descoperite de călătorul SNCFR:
– întârzierile cu care ajung trenurile la destinație sunt la ordinea zilei. Trebuie sa se considere norocos și ocrotit de divinitate cel care ajunge în gara dorită cu doar câteva minute de întârziere. Intervalul diferă de la 5-10 minute la 30-40 ori chiar mai mult. Iată numai astăzi consemnate întârzierile la câteva garnituri pe linia București-Pitești!

Ce s-a descoperit la Gara Sud Pitești. De necrezut!

Există dar… lipsește

Al doilea punct: toaletele publice închise! Într-adevăr sunt ferecate ușile toaletelor cu baie.

Pentru curioși

Nu sunt funcționale! Îi anunță pe curioși o hârtie lipită pe geam.

Altă surpriză!

La etaj sunt alte panouri din care călătorii află că au a doua șansă pentru a-și rezolva necesitățile fiziologice. Dar… surpriză! Și acestea sunt închise! O altă bucată de hârtie îi liniștește pe cei interesați: ,,Defect.” Scurt și cuprinzător.

Chinuitor

Totuși, deloc consolator pentru bietul călător care este chinuit de ,problema” lui stringentă. Nu-l mulțumește un anunț sau vreo explicație.

Omul salvator

În astfel de cazuri trebuie căutat agentul de pază. Care la ora documentării noastre făcea și muncă de grădinar. Uda toate florile din ghivecele aflate în incinta gării. Extrem de cumsecade, omul ne-a lămurit unde pot găsi cei nevoiți o toaletă deschisă.

Labirint

După indicațiile agentului de pază, poate fi identificată toaleta. Însă după parcurgerea unui mic labirint de coridoare. Toaletele sunt într-o stare bună, iar gradul de curățenie este mulțumitor.

,,Mens sana in corpore…”

Pesemne personalul gării noastre s-a gândit la sănătatea piteștenilor. Sub imboldul sintagmei antice ,,mens sana in corpore sano”, nu au întreprins nimic. Pentru că scările rulante să funcționeze.

Încremenite

Problema e veche. A început sezonul estival și scările rulante dădeau semne de ,,oboseală” Și au înțepenit. A trecut sezonul estival și ele sunt la fel. Încremenite.

Efort

Pentru cei tineri, treacă-meargă! Dar pentru călătorii trecuți de prima tinerețe ori pentru seniori, este un mare efort. Urcarea scărilor, e drept, o recomandă medicii. Dar nu când bietul bătrân are bagaje și mai sunt câteva minute până pleacă trenul.

Povară

Și pentru mămicile cu copii în brațe și sacoșe grele în cealaltă mână, urcarea scărilor e o povară.

Rezolvarea

Probabil se va rezolva în stil tipic românesc. Când vreo femeie se va da de-a rostogolul pe scări cu bebelușul din brațe cu tot. Ori vreun bunic va suferi o criză cardiacă sau… Doamne ferește! Atunci de-abia se va face o anchetă și scările rulante vor fi reparate. Repuse în funcțiune.

Ce priveliște!

Sala de așteptare nu este un spațiu primitor. Este amplasată la înălțime și priveliștea este plăcută ochiului numai teoretic. Practic însă, peisajul se vede încețoșat prin geamurile murdare. Pe alocuri acoperite de pânze de păianjen. Unul chiar stătea nestingherit. Dovadă că demult nu i-a mai deranjat cineva pânza.

Simbol și atât

Până atunci Gara Sud va rămâne un simbol. Dar atât. Prilej de aduceri aminte pentru firi nostalgice. Dar nu o stație feroviară modernă care să țină pasul cu societatea.

Eco moto 555×222

Comentarii

13 comentarii

  • Lonn spune:

    proiectul gării este gresit nu s au facut pasaje subterane cu puține scări de urcat si coborât s a mers pe verticală pentru a cheltui pt o anume firma primăria 1 mil de euro pt acea scara care consuma energie la greu ,alta greșeală este zidul stradal care împiedică accesul usor la linia 1 sau la capete trecerea pentru liniile 2,3,4 nici o altă gara din lume nu are blocată linia 1 spre călători Pitestiul a reușit,,recordul, prostiei in proiecte

  • Cocirlea Elena spune:

    Sant neinteresante pentru cei în măsură atâta timp cât nu se mediatizează mai mult!😡🫣🤔

  • Feraru Ionel spune:

    stația CFR GARA SUD PITESTI ARE SI LIFT CARE FUNCȚIONEAZĂ

  • Ana spune:

    Sa le fie rușine celor din clasa politica, dovedesc nerușinare, impostura, ipocrizie, atunci sa mai aștepte PSD Și PNL-ul toți infumuratii, hoții când cei în varsta, copii, tinerii salariații ii mai vor votalcea mâi nenenorocita guvernare din 89 încoace! Și-au luat ei îmbuibați sume forfetare, au îndesat birourile bugetarilor cu rude, amante, nepotisme, incompetenți iar oamenii simpli și pensionarii sunt jecmaniti cu impozite uriașe!

  • Artene spune:

    Din cauza întârzierilor, trenurile nu mai sunt folosite de cei care fac naveta la București și care trebuie sa ajungă la o anumită oră la locul de munca. Până nu se rezolva problemele infrastructurii, nu vor exista călători și nici motive de a întreține o gară părăsită.

  • Dolly spune:

    in care masura Omul are dreptate
    Toaletele Sint închise( unele) fiindcă ( cică) „‘este greu”” cu curățenia,lenea este la modă
    Iar scările rulante merg numai la bunul plac al conducerii gări…Așa a fost de la început,deci nu este o noutate
    Într-adevăr că sa cobori la peron îți trebuie mușchi să-ți cobori bagajul fiindcă,fix acolo Sint efectiv numai scări..Aaaaa,nu s-au dat un răspuns că există lift,dar din acela merge exact că scările rulante…

  • Minca marian spune:

    seful de gata ion adrian poate răspunde cand are chef a fost lider de sindicat o viata intreaga mai are putin si iese la pensie pacat de aceasta tara o sa disparem ca natie asa ca nu trebuie sa ne mai facem grij traiasca neamtul care ne conduce de 10 ani

  • Urssu spune:

    un oarecare Penduc, a demolat un monument istoric numit ,,GARA SUD PITESTI” si a facut râsul acesta de gara!

  • Ursu spune:

    un oarecare Penduc, a demolat un monument istoric numit ,,GARA SUD PITESTI” si a facut râsul acesta de gara!.

  • Laur spune:

    vedem pe străzile orașului cum apare un semn de interzis peste noapte semafoare cât de multe, gropi șl străduțe blocate, bulevarde aglomerate . cine ne mai salvează?

  • Alina spune:

    Este adevărat tot ce s-a menționat și chiar mai mult! Gara Pitești este aproape „părăsită”, oamenii au renunțat la serviciile CFR din cauza atâtor neajunsuri/ nereguli, garniturile circula goale sau aproape goale cu oameni care nu au alternativă.
    Stau in Tudor, așa că știu despre ce vb! Problema este și pt noi, obligați să traversăm zilnic gara pt a intra/ ieși la bulevard, pe niște scări rulante sau lifturi care nu fct. , pierzând timp prețios. Obligați! Nu exista pasaje subterane rutiere sau pietonale, cum ar fi fost normal pt un astfel de proiect, nu exista treceri securizate la suprafață….Respect pt cetățeni, beneficiarii acestei gări: ZERO! Rușine CFR, încă o dată! Dar dacă v-ar fi rușine nu ați mai lăsa oameni în câmp la 40 grade, ați face naibii ceva să nu fie întârzieri, v-ați lupta pt garnituri moderne, ați face curățenie în tren și în toalete și lista e lungă!

  • Anonim spune:

    primarul are grija de stadioane, de stațiile de autobuz, de semafoare, adică de locurile de unde pica.
    de gara, îl doare în spate!!! altul a luat…
    psdeisti!!!!!!!!!!!

  • Vali Stan spune:

    Dle. Anonim, crucile de langa trecerile de pietoni te contrazic! Sunt 3 in Prundu… Aveti o obsesie cu semafoarele in timp ce in mod criminal circulati cu 100kmh intre semaforul din Nord si cel de la Sp. Militar

    Nu va este rusine?

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 CAPRA 3