930×122 CAPRA 5

dacia

„Revoluție” la Uzina Dacia: „Se va întâmpla, este scris deja!”

„Revoluție” la Uzina Dacia: „„Se va întâmpla, este scris deja!”

Citiți și: Cele mai recente date despre Uzina Dacia. Informații oficiale

„Dacia va fi campionul motoarelor cu combustie atât timp cât vom putea”, spune Denis le Vot, CEO-ul mărcii Dacia, indicând și care va fi parcursul mărcii românești în era electrificării.

„Se va întâmpla, este scris deja, 2035, când Dacia va fi electrică”, a subliniat șeful Dacia, Denis le Vot, faptul că, inevitabil, marca românească va trebuie să producă mașini electrice proprii, altele decât actualul model Spring, care este fabricat de partenerii Donfeng în China. CEO-ul Dacia a confirmat și planul pe baza căruia Dacia va începe să producă automobile electrice în Europa, în cele două uzine, inclusiv în Argeș, anunță Profit.ro.

Citiți și: Argeș. Tranzacție uriașă! Centrul Dacia de la Oarja, implicat!

„Prima lansare a unui automobil electric va fi viitoarea generație Sandero, vorbim despre 2028 – 2029, iar discuția este cum vom electrifica aceast automobil atunci când va veni. Următoarea lansare va fi, probabil, următoarea generație Duster/Bigster, care va fi în 2032 – 2033”, a dezvăluit Denis le Vot  care este programul de lansări electrice ale Dacia, în următorul deceniu.

Referitor la uzinele în care vor fi asamblate viitoarele automobile electrice ale Dacia, este limpede că atât Mioveni, cât și Tanger vor fi retehnologizate pentru a putea produce mașini electrice.

„Primul model electric va fi produs în Maroc, Sandero, apoi următorul va fi aici (n.r. în România)”. Versiunea Stepway a lui Sandero va fi primul automobil electric fabricat la Mioveni, acesta fiind urmat, câțiva ani mai târziu, de Duster 4 și Bigster 2.

Până la lansarea primelor automobile electrice fabricate în România, Dacia se pregătește însă să lanseze primul său motor hibrid, care este dezvoltat din propulsorul E-Tech care echipează Renault Clio. Acesta va avea 140 CP și va fi bazat pe un motor termic de 1.6 litri și pe două motoare electrice. Denis le Vot a dezvăluit că acest motor va fi asamblat la Mioveni, de Uzina Mecanică, „peste câteva luni”, în momentul în care va începe producția lui Jogger Hybrid.

Sursa:profit.ro

555×222  MAIA

Comentarii

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

New Profesional Consult 570×90