Eurial 930 x 122

constantin stroe

Numele omului care a salvat Dacia, readus în prim-plan de Fundaţia Renault

Începând de anul acesta, Fundația Groupe Renault lansează programul educațional de Burse Constantin Stroe, centrat pe performanță și incluziune socială. Programul poartă numele celui care a contribuit la destinul industriei auto din România, în jurul mărcii și uzinelor Dacia.

Citiți și: Povestea neștiută de la Dacia Mioveni: O Uzină fără viitor?!

„Prin intermediul Burselor de performanță, Fundația își propune să identifice 10 elevi și studenți din anii terminali care au rezultate foarte bune, s-au evidențiat prin proiecte extrașcolare și de voluntariat, sunt pasionați de domeniul actual de studiu și vor să contribuie în viitor la schimbarea societății. Acest tip de burse vizează un profil de învățământ real (ex. automatică și calculatoare, robotică, informatică, cibernetică, matematică, inginerie electrică, electronică, telecomunicații, tehnologia informației, inteligență artificială).

 

Citiți și: DACIA-RENAULT A DOTAT SPITALUL MIOVENI CU UN APARAT DE TESTARE COVID-19

 

Bursele sociale se adresează elevilor din învățământul primar și gimnazial care provin din medii și zone rurale sau urbane defavorizate, din Argeș și Dâmbovița. Contextul crizei sanitare a condus la dezechilibre majore în ceea ce privește accesul copiilor la cursurile școlare. 50 de astfel de burse vor acoperi suportul pedagogic necesar reluării școlii […].

Bursele se derulează prin intermediul Fundației și pot fi susținute de către angajați ai Grupului Renault în România și de orice persoană care crede în performanță prin educație. Aceștia pot alege să redirecționeze 3,5% din impozitul pe venit și/sau pensie completând formularul 230[1]. Termenul limită pentru depunerea formularelor este 25 mai”, se precizează într-un comunicat al Fundaţiei.

Mai multe detalii, AICI

CONSTANTIN STROE (1942 – 2016)

A fost cel care a contribuit major la asigurarea unei tranziţii de succes între vechea şi noua Dacia, odată cu privatizarea Dacia, în anul 1999. I se datorează, în bună parte, salvarea mărcii, după anii ’90, şi reîntoarcerea acesteia în marea familie Renault.

A fost unul dintre martorii naşterii şi creşterii Uzinei de la Mioveni, acolo unde a parcurs toate etapele carierei profesionale până la rolul de director general al uzinei. A îmbrăţişat cu aceeaşi pasiune rolul de purtător de cuvânt al întregii industrii româneşti de automobile, din poziţia de preşedinte – director general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). În 2012, revista franceză, Le point, l-a numit “Figură istorică a Dacia”.

[555x222px]Joia-_pentru-copii_epitesti
HerasMed (570 x 90 px)