NOR CURIER 930X122

constantin stroe

Numele omului care a salvat Dacia, readus în prim-plan de Fundaţia Renault

Începând de anul acesta, Fundația Groupe Renault lansează programul educațional de Burse Constantin Stroe, centrat pe performanță și incluziune socială. Programul poartă numele celui care a contribuit la destinul industriei auto din România, în jurul mărcii și uzinelor Dacia.

Citiți și: Moștenirea lui Stroe: 300 de mii de angajați și 30 mld. € cifră de afaceri

„Prin intermediul Burselor de performanță, Fundația își propune să identifice 10 elevi și studenți din anii terminali care au rezultate foarte bune, s-au evidențiat prin proiecte extrașcolare și de voluntariat, sunt pasionați de domeniul actual de studiu și vor să contribuie în viitor la schimbarea societății. Acest tip de burse vizează un profil de învățământ real (ex. automatică și calculatoare, robotică, informatică, cibernetică, matematică, inginerie electrică, electronică, telecomunicații, tehnologia informației, inteligență artificială).

 

Citiți și: DIRECTORUL DACIA-RENAULT, ÎN VIZITĂ LA PRIMĂRIA MIOVENI

 

Bursele sociale se adresează elevilor din învățământul primar și gimnazial care provin din medii și zone rurale sau urbane defavorizate, din Argeș și Dâmbovița. Contextul crizei sanitare a condus la dezechilibre majore în ceea ce privește accesul copiilor la cursurile școlare. 50 de astfel de burse vor acoperi suportul pedagogic necesar reluării școlii […].

Bursele se derulează prin intermediul Fundației și pot fi susținute de către angajați ai Grupului Renault în România și de orice persoană care crede în performanță prin educație. Aceștia pot alege să redirecționeze 3,5% din impozitul pe venit și/sau pensie completând formularul 230[1]. Termenul limită pentru depunerea formularelor este 25 mai”, se precizează într-un comunicat al Fundaţiei.

Mai multe detalii, AICI

CONSTANTIN STROE (1942 – 2016)

A fost cel care a contribuit major la asigurarea unei tranziţii de succes între vechea şi noua Dacia, odată cu privatizarea Dacia, în anul 1999. I se datorează, în bună parte, salvarea mărcii, după anii ’90, şi reîntoarcerea acesteia în marea familie Renault.

A fost unul dintre martorii naşterii şi creşterii Uzinei de la Mioveni, acolo unde a parcurs toate etapele carierei profesionale până la rolul de director general al uzinei. A îmbrăţişat cu aceeaşi pasiune rolul de purtător de cuvânt al întregii industrii româneşti de automobile, din poziţia de preşedinte – director general al Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM). În 2012, revista franceză, Le point, l-a numit “Figură istorică a Dacia”.

555 X 222 CAPRA

Comentarii

Un comentariu

  • Clevetici spune:

    Daca nu as fi trait in Pitesti acele vremuri, aproape ca v-as fi crezut.

    Sub conducerea lui Stroe la Uzinele Dacia Pitesti s-a construit un sistem de canalizare a shpagilor pe care cumparatorii erau nevoiti sa le ofere pentru a-si cumpara o Dacie in anii cand se interziceau importurile masinilor mai vechi de 8 ani (pe atunci nu eram membri UE, deci se puteau da astfel de legi!)

    Orice Dacie care era vanduta de Uzina trecea (doar in acte!) intai prin CNCD, iar acesta ii aplica un comision de circa 5% la pretul de vanzare.
    Actionari la CNCD erau si Stroe si apropiatii lui.
    Apoi, de la CNCD masina respectiva era orientata spre unul din dealerii autorizati (acesti dealeri aveau si ei adaosul lor comercial de circa 7% pentru o masina care se vindea in 2 ore).

    Apoi la dealeri se colectau shpagile de la cumparatori, pentru ca pretul Daciei crestea in trepte, la circa 6 luni o data.
    Inainte de scumpire incepeau sa curga shpagile pentru a putea cumpara Dacia pe pret vechi.

    Sistemul de a fenta coada functiona si cu „aprobari speciale” semnate de Stroe si altii ca el.

    Uzinele Dacia erau ultima fabrica din Europa de Est care in anul 2004 mai produceau inca Dacia cu tehnologia din anii 1970.

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

EcoMoto 570×90