Eurial 930 x 122

anpc

bănci

Protecția Consumatorilor sare în ajutorul românilor care au probleme cu ratele la bănci

Protecția Consumatorilor sare în ajutorul românilor care au probleme cu ratele la bănci

Citiți și: ,,Cutremur” pe piața financiară! Tranzacție bancară de ultim moment

ANPC vine în sprijinul consumatorilor cu situații dificile la bănci. Astfel, instituția lansează o adresă specială de e-mail, unde românii cu rate la bănci pot semnala diverse probleme. Adresa de email este spsf@anpc.ro.

Anunţul vine după ce ANPC a sancţionat 19 bănci pentru „practici comerciale înşelătoare” legate de modul de calcul al ratelor la credite pentru persoane fizice.

Citiți și: Decizie istorică! Toată lumea e vizată!

ANPC transmite într-un comunicat de presă:

„Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) lansează o adresă specială de e-mail, cu scopul de a veni în sprijinul consumatorilor care identifică elemente menite să le afecteze direct interesele și să îi determine să ajungă într-o situație financiară dificilă, în timpul derulării unui credit bancar contractat.

Adresa de e-mail prin care consumatorii pot semnala probleme de tipul:

– creșterea exagerată a ratelor și, ca atare, a gradului său de îndatorare, față de momentul contractării creditului

– creșterea nejustificată a dobânzii aplicate pentru rambursarea creditului, comparativ cu prevederile contractuale

– prezentarea, la momentul ofertării, doar a soluției de rambursare cu rate egale (ponderea în rată fiind de 75% dobândă și 25% sold principal), fără a i se pune la dispoziție mai multe posibilități de rambursare pentru a alege,

este spsf@anpc.ro.

În cazul în care doriți să semnalați astfel de situații, transmiteți, pe adresa de e-mail menționată, scanarea următoarelor documente

– contractul si scadențarul inițial;

–  valoarea actuală a ratei;

–  notificările primite de la bancă;

–  venitul net al titularului, la momentul contractării și în prezent;

–  corespondența pe care ați avut-o cu banca.

Pentru documentarea comparativă a comisarilor ANPC care se ocupă de acest domeniu, în cazul în care locuiți sau munciți în altă țară a Uniunii Europene, dețineți un contract de împrumut încheiat cu o bancă de acolo și doriți să veniți în sprijinul instituției noastre – pentru o imagine cât mai completă referitoare la abordarea acestei chestiuni la nivelul comunitar – trimiteți, pe aceeași adresă de e-mail, scanarea documentelor care să conțină nivelul ratelor, scadențarele, dobânzile sau orice altă informație referitoare la derularea creditului doriți să ne puneți la dispoziție, fără a ne dezvălui datele Dvs. personale.”

Foto principal: descriptiv

Eurial 555 x222

Comentarii

Un comentariu

  • Iancu spune:

    Praf in ochi ar trebui sa se numească acțiunea ANPC ului .Am fost in situația de a cere restructurarea creditelor și după acte ,extrase și alte prostii de acest tip,c vreo 6 luni,ANPC ul mi a zis că nu mă incadrez și s -au oferit să preia ei vânzarea casei.Le -am mulțumit de oferta și am vandut-o eu.Nu știu de ce își mai fac atâta reclama și pe banii mei daca nu te ajuta cu nimic.O instituție care nu își are rostul.

Comentariiile care conțin cuvinte injurioase/jignitoare și/sau acuzații, nu vor fi publicate pe site. Mai mult decât atât, cei care încalcă aceste reguli minime, vor fi blocați pe site și nu vor mai putea accesa publicația online ePitești.ro. Vă mulțumim pentru înțelegere!

570 X 90 POSADA 3