Kaia 930 x 120

avocat

Reconstituirea și întocmirea ulterioară a actelor de stare civilă

Reconstituirea și întocmirea ulterioară a actelor de stare civilă

Citiți și: În ce condiții poate un minor primi sau face o donație?

Reconstituirea actelor de stare civilă se poate face, la cerere, dacă:

a)registrele de stare civilă au fost pierdute sau distruse, în totalitate ori în parte;

b)actul de stare civilă a fost întocmit în străinătate. Și nu poate fi procurat certificatul ori extrasul de pe acest act.

Citiți și: Cum poate un salariat să-și retragă demisia

Întocmirea ulterioară a actelor de stare civilă se poate cere dacă:

a)întocmirea actului de naştere sau de deces a fost omisă ori refuzată. Deşi au fost depuse actele necesare întocmirii acestuia.

b)întocmirea actului de căsătorie a fost omisă sau refuzată. Deşi a fost luat consimţământul soţilor de către ofiţerul de stare civilă.

Cererea de reconstituire sau de întocmire ulterioară a unui act de stare civilă, însoţită de documentele doveditoare, se depune la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor.

Sau la ofiţerul de stare civilă din cadrul primăriei unităţii administrativ-teritoriale competente să întocmeascã actul potrivit legii.

Cererea se soluţioneazã în termen de 30 de zile, cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanei, prin dispoziţie a primarului, care se comunică solicitantului în termen de 10 zile de la emitere si care poate să fie contestată la instanța de judecată competentă.

Cererea de reconstituire sau de întocmire ulterioară a unui act de stare civilă, însoţită de documentele doveditoare, se depune la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau la ofiţerul de stare civilă din cadrul primăriei unităţii administrativ-teritoriale competente să întocmească actul potrivit legii.

Reconstituirea și întocmirea ulterioară a actelor de stare civilă

Cererea se soluţioneazã în termen de 30 de zile, cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanei, prin dispoziţie a primarului, care se comunică solicitantului în termen de 10 zile de la emitere.

În cazul în care unul dintre exemplarele registrului de stare civilă este pierdut sau distrus, în totalitate ori în parte, acesta se înlocuieşte printr-o copie întocmită de pe registrul existent, care se certifică pentru conformitate de către ofiţerul de stare civilă.

555×222 grota rece
New Profesional Consult 570×90