- Publicat de: ePitești
- 24-05-2022, ora 8:48
- Sport, Știri
Schimbare majoră în formatul Cupei României la fotbal!
Schimbare majoră în formatul Cupei României la fotbal!
Citiți și: 17 ani de la moartea unei legende: Nicolae Dobrin, „Prințul din Trivale”FRF a prezentat astăzi noul format al Cupei României, principala schimbare fiind introducerea unei faze a grupelor în locul optimilor de finală, la care vor participa 24 de echipe, împărţite în patru grupe de câte şase formaţii, anunță stiripesurse.ro.
Competiţia debutează cu o fază regională, în care reprezentantele judeţelor ţării, 42 de echipe, vor fi împărţite în 7 zone, rezultând 7 câştigătoare regionale care merg în turul 2.
Citiți și: Azi se scrie istoria! Un moment de neuitat va rămâne în anale!În manşa a doua vor intra 69 de echipe din Liga a III-a, rezultând un număr total de 76 de echipe.
Celor 38 de câştigătoare ale meciurilor din turul al doilea li se vor adăuga alte 19 echipe din Liga a III-a şi una din liga a doua, rezultând 58 de formaţii.
La capătul turului al treilea vor rezulta 29 de formaţii câştigătoare, cărora li se adaugă înă 19 echipe din liga a doua, pentru un total de 48 de formaţii.
În play-off, care înlocuieşte faza 16-imilor de finală, vor intra cele 24 de câştigătoare ale turului al treilea plus opt echipe din Liga I, altele decât participantele în play-off şi ocupantele primelor două locuri în play-out, pentru un total de 32 de formaţii.
După play-off, din care rezultă 16 echipe, urmează faza grupelor, în care vor intra direct şi cele mai bune opt formaţii din Liga I.
În această rundă, cele 24 de echipe rămase în competiţie vor fi împărţite în 4 grupe de câte 6, câte două din urnele valorice 1, 2 şi 3.
Vor rezulta, astfel, trei meciuri pentru fiecare echipă cu câte o adversară din fiecare urnă valorică. Primele două echipe din fiecare grupă se califică în faza sferturilor de finală.
Cupa României se va încheia cu fazele sferturilor, semifinalelor şi cu finala, disputate toate într-o singură manşă.
Prin această schimbare, Federaţia Română de Fotbal şi-a propus creşterea numărului de spectatori, a audienţelor TV şi, implicit, a veniturilor din sponsorizări, dar şi un nivel de joc mai bun.
Foto: descriptiv