- Publicat de: ePitești
- 11-07-2019, ora 8:46
- Știri
VECHIMEA ÎN MUNCĂ – OBLIGAȚIILE ANGAJATORILOR
Vechimea în muncă stabilită până la data de 31 decembrie 2010 se probează cu carnetul de muncă.
Citiți și: Alegerea locului de muncă: Ce își doresc tinerii de la angajatori?„Începând din data de 1.01.2011 (…), la încetarea activității salariatului angajatorii au obligația să elibereze o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, precum și un extras din registru.
La solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat, angajatorii sunt obligați să elibereze un extras din registru, datat și certificat pentru conformitate, sau o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, astfel cum rezultă din registru și din dosarul personal, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării (…)
Citiți și: Interzis pentru toți angajatorii! Nu le pot face asta salariaților!În situația în care angajatorul se află în imposibilitatea de a elibera un extras din registru, salariatul/fostul salariat poate solicita inspectoratului teritorial de muncă eliberarea unui extras din registru din care să rezulte activitatea desfășurată la acesta în calitate de salariat.
Inspectoratul teritorial de muncă în cauză eliberează un certificat revisal (…), pe baza unei cereri personale în acest sens, numai după achitarea tarifului de 20 de lei/document (…) în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării”, informează Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) Argeș.
Vă precizăm următoarele date cu privire la efectuarea plății: beneficiar – ITM Argeș, COD IBAN RO83TREZ0465032XXX008283, Trezoreria Pitești, cod fiscal 12355112, sau la casieria instituției. (Foto: sediul ITM Argeș)