- Publicat de: ePitești
- 1-07-2020, ora 11:22
- Administrativ
CNAIR: PRECIZĂRI DESPRE LUCRĂRILE LA AUTOSTRADA PITEȘTI-SIBIU
Pe o parte din cei 30 de kilometri de pe Secțiunea 5 din autostrada Sibiu – Pitești, de la Pitești la Curtea de Argeș, constructorul cu care recent s-a semnat un contract de peste 350 de milioane de euro va intra în șantier încă din acest an. Pe Lotul 4, care va conține și un tunel-premieră pentru infrastructura rutieră din România, licitația în curs va fi încheiată cu un constructor desemnat în următoarele două săptămâni.
Citiți și: Jale pe A1: Ciotul spre Curtea de Argeș, gol ca-n filmele apocaliptice!„Pe Sibiu – Pitești am dat drumul la lotul 1. Acolo se și lucrează cu sincopele date de condițiile meteo”, a explicat șefa Companiei de Drumuri, Mariana Ioniță.
Oficialul a făcut referire la Secțiunea 1 de circa 13 kilometri de la Sibiu la Boița, acolo unde constructorul Porr a început șantierul în forță în lunile de primăvară, a ajuns la circa 10% progres fizic, dar care în ultimele săptămâni nu a putut lucra în ritm susținut din cauza precipitațiilor abundente din zonă.
Citiți și: Inaugurare parțială pe Lotul 5: Autostrada Pitești-Curtea de Argeș, în linie dreaptă!„Pe lotul 5 antreprenorul s-a organizat, proiectează. Ne-a promis că tronsonează astfel încât să începem execuția mai devreme decât ne propusesem prin contract”, a spus Mariana Ioniță.
Secțiunea 5 are circa 30,35 km, începe de unde se termină actuala A1 la Pitești (Bascov) și ajunge până la Curtea de Argeș. Constructorul Astaldi a fost contractat în urmă cu o lună pe circa 356 milioane de euro, iar prima etapă este proiectarea.
Deși termenul contractual pentru proiectare este de 12 luni, constructorul a anunțat deja în ședințele bi-lunare cu CNAIR că va elabora o parte din proiect mai repede pe anumite zone, precum cea din apropiere de Bascov, pentru a putea începe șantierul încă din toamnă. O condiție pentru ca acest lucru să se întâmple este ca și CNAIR să rezolve partea de exproprieri.
Pe Lotul 4, circa 9,86 km de la Curtea de Argeș la Tigveni, acolo unde va exista și un tunel de circa 1,35 km prin dealul Momâia, licitația lansată încă de anul trecut, ar trebui să se finalizeze.
Cât privește secțiunile 2 și 3, considerate a fi sectoarele montane ale autostrăzii – cele mai grele, cu opt tuneluri și numeroase viaducte și poduri pe Valea Oltului – acestea sunt în stadii diferite de pregătire a documentației.