Construcție inedită pe Autostrada Pitești – Sibiu!
Lucrările la autostrada A1 Sibiu – Pitești avansează, iar un proiect de infrastructură inovator urmează să fie realizat: cel mai mare pod destinat exclusiv animalelor sălbatice din România.
Acest ecoduct de peste 300 de metri lungime și 100 de metri lățime va permite traversarea sigură a mamiferelor mari peste DN7, calea ferată și râul Olt, în zona Cornetu.
Specialiștii atrag atenția că infrastructura rutieră actuală, mai ales DN7, reprezintă o barieră ecologică ce împiedică deplasarea faunei.
Traficul intens, zgomotul și iluminarea artificială determină fracturarea habitatelor naturale și pun în pericol atât animalele, cât și șoferii.
„Traficul de pe DN7 creează un obstacol major pentru mamiferele mari.
Odată cu deschiderea autostrăzii, majoritatea vehiculelor vor circula pe A1, iar DN7 va deveni mai puțin aglomerat, ceea ce va încuraja animalele să traverseze, crescând riscul de accidente”, explică Ionuț Ciurea, directorul executiv al Asociației Pro Infrastructura.
Construcție inedită pe Autostrada Pitești – Sibiu! Cel mai mare din țară!
Proiectul ecoductului este inclus în contractul pentru Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, semnat în 2022 cu constructorul italian WeBuild, pentru o valoare de 5,3 miliarde de lei.
Caracteristicile ecoductului:
Lățime minimă: 100 m (cel mai lat pod construit vreodată în România)
Lungime totală: peste 300 m
Structură în arc cu patru deschideri, adaptată terenului și cursului râului Olt
Suprafețe împădurite pentru a menține continuitatea habitatului natural
Construcția acestui ecoduct va reduce fragmentarea habitatelor naturale dintre Munții Căpățânii, Munții Cozia și Munții Făgăraș și va preveni accidentele cauzate de traversarea animalelor sălbatice.
Autoritățile estimează că lucrările vor începe în iunie 2025, iar finalizarea este planificată pentru începutul lui 2027.
Acest proiect dovedește că România adoptă soluții moderne pentru echilibrul dintre dezvoltarea infrastructurii și protecția mediului, oferind un model de bune practici pentru marile lucrări de infrastructură din regiunile montane.