New Profesional Consult 930 x 122

alegeri locale

CÂT AU CHELTUIT MARILE PARTIDE DIN ARGEŞ PE CANDIDAŢII LA PRIMĂRIA PITEŞTI. IATĂ CINE A BĂGAT CEI MAI MULŢI BANI

Cele două mari facţiuni politice din Argeş, PSD şi PNL, au avut abordări diferite în campania online pentru alegerile locale din acest an. În vreme ce PSD Argeş a mizat bani grei pe Cristian Gentea, PNL a cheltuit cu ţârâita, iar rezultatul a fost acela al înfrângerii pentru candidatul Sorin Apostoliceanu.

Citiți și: ,,Haideți să facem ce a spus domnul prefect: Să lăsam orgoliile!”

Mai mult, strategia de promovare a PNL Argeş pare să fi fost una făcută pe genunchi, în autobuz. Ieri seară, de pildă, reclama cu Apostoliceanu şi „cei trei muşchetari” care ar fi format „super” echipa galbenă la primăria Piteşti încă rula, deşi au trecut două săptămâni de la data la care cetăţenii au pus ştampila pe buletinul de vot.

Cei aproximativ 800 de lei investiţi de PNL Argeş, o sumă şi aşa derizorie pentru un meci cu o asemenea miză, a fost astfel risipită inutil, în loc să fie concentrată în zilele de dinaintea alegerilor. Desigur, partidul condus de Adrian Miuţescu are şi alte sponsorizări la activ, majoritatea negândite sau gândite necorespunzător. Dar asta e până la urmă treaba specialiştilor în Social Media pe care i-a tocmit PNL. Spre exemplu, au cheltuit o sumă de 900 de lei (deci mai mult decât pentru echipa PNL) pentru o postare despre baza sportivă Arpechim. Probabil intenţiile au fost bune, însă rezultatul a lăsat de dorit.

Citiți și: Pitești. Se anunță un nou eșec răsunător: Moșteanu candidează pentru Primărie

Per ansamblu, să spunem că Sorin Apostoliceanu şi-a făcut pagină de persoană publică pe Facebook în luna iulie a anului 2018, dar nu a băgat bani în promovare. PNL a cheltuit în această campanie aproximativ 11.000 de lei pe reclame ca să convingă argeşenii să-l voteze pe Apostoliceanu.

În schimb, PSD Argeş a lucrat mult mai viguros şi atent pe partea de promovare, investind în total 31.250 de lei.

Pe banner-ul principal cu candidatul Gentea au cheltuit aproximativ 2.000 de lei şi acesta a fost afişat masiv exact când trebuia: în ultimele trei zile înainte de alegeri.

Să spunem că promovarea pe Facebook, deşi nu pare a fi vitală în tranşarea unor alegeri, are totuşi o pondere în a atrage alegători nehotărâţi. Alegerea unui public ţintă bun, cu un mesaj adecvat şi fotografii relevante, pot aduce procente însemnate la votul final.

Bomba vine însă de la USR Argeş care a cheltuit, atenţie, aprope 40.000 de lei pe Ionuţ Moşteanu la aceste alegeri. Strategia USR a fost însă aceea de a concepe foarte foarte multe reclame (aproximativ 150) din care piteştenii nu au înţeles mare lucru. Sau, dacă e să judecăm după ceea ce este evident, au înţeles să stea acasă sau să iasă în parc să se plimbe în ziua alegerilor.

CLICK PE FOTO PENTRU A MĂRI

 

 

HerasMed (555 x 222 px)
Pizza Sapori Italia 570 90