- Publicat de: ePitești
- 5-02-2023, ora 11:27
- Știri
Schimbare importantă la obținerea actelor de identitate!
Schimbare importantă la obținerea actelor de identitate!
Citiți și: Schimbare radicală în lege! Ce se întâmplă cu permisul autoO serie de reguli legate de obținerea cărților de identitate, fie ele electronice sau simple, se vor modifica în curând, potrivit unei ordonanțe apărute recent, cele mai multe dintre schimbări vizând simplificarea procedurilor.
De pildă, din vară, de când au anunțat reprezentanții autorităților că se va extinde, la nivel național, emiterea de cărți electronice de identitate (acum se emit doar în județul Cluj), la eliberarea actelor de identitate, anumite informații vor fi preluate din sistemele informatice ale autorităților, cetățenii nemaifiind obligați, ca acum, să mai prezinte anumite acte (certificat de căsătorie, actele casei etc.).
Citiți și: Se schimbă! Toată lumea are așa ceva!Prin OG 12/2023, act normativ apărut marți, se modifică, de fapt, OUG nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, în sensul stabilirii unui mecanism prin care se conectează sistemele de evidență pe care Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor (DGEP) le gestionează, respectiv Sistemul Național Informatic pentru Evidența Persoanelor și Sistemul Informatic Integrat pentru Emiterea Actelor de Stare Civilă.
În plus, sistemul DGEP va fi conectat și cu alte sisteme, de exemplu, cel gestionat de Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), astfel încât să se preia automat cât mai multe informații despre cetățeni, iar aceștia să nu mai fie nevoiți, la eliberarea actelor de identitate, să prezinte toate actele care sunt acum necesare.
Astfel, potrivit OG 12/2023, începând cu data realizării condițiilor tehnice, datele solicitantului actului de identitate sau dovezii de reședință se preiau din sisteme informatice sau, după caz, din documentele prezentate în original care, potrivit legii, fac dovada numelui de familie și a prenumelui, datei de naștere, statutului civil, cetățeniei române, a domiciliului sau reședinței, în vederea constituirii sau actualizării mapei electronice.
Foto: Descriptiv