- Publicat de: ePitești
- 19-09-2024, ora 11:43
- Știri, Știri
Se schimbă certificatele de naștere, căsătorie și deces
Se schimbă certificatele de naștere, căsătorie și deces
Citiți și: Schimbare radicală în lege! Ce se întâmplă cu permisul autoO nouă ordonanță de urgență aduce schimbări semnificative în modul de emitere a actelor de stare civilă în România.
Începând de anul viitor, certificatele de naștere, căsătorie și deces nu vor mai fi completate manual, așa cum se întâmplă în prezent.
Citiți și: Noi vouchere de 2.000 de lei! Cine beneficiază!Conform ordonanței publicate în Monitorul Oficial pe 13 septembrie, aceste acte vor fi tipărite pe formulare dedicate.
Eliminând astfel procedura manuală și cozile lungi asociate cu eliberarea lor.
De la data de 31 martie 2025, toate actele de stare civilă vor fi tipărite numai pe formulare dedicate.
Se schimbă certificatele de naștere, căsătorie și deces
Ordonanța de urgență nr. 111/2024 prevede că „începând cu data de 31 martie 2025, Registrul de stare civilă exemplarul I se completează informatic.
Și se păstrează în Registrul de stare civilă exemplarul I pe suport hârtie.
Iar Registrul de stare civilă exemplarul II se întocmește numai în format electronic de către ofițerii de stare civilă din cadrul unităților administrativ-teritoriale din România.”
Pentru misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în alte țări, ordonanța stabilește că Registrul de stare civilă exemplarul I se va completa informatic.
Și se va păstra în format fizic, în timp ce exemplarul II va fi întocmit numai în format electronic începând cu 24 septembrie 2025.
Un alt aspect important introdus de această ordonanță este facilitarea depunerii cererilor privind actele de stare civilă.
Începând cu martie 2025, cererile vor putea fi depuse la orice serviciu de evidență a persoanelor sau primărie din țară.
Nu doar în anumite orașe, așa cum era până acum.
Această măsură va simplifica accesul cetățenilor la servicii și va reduce timpul de așteptare.
În plus, conform OG 26/2022, ordonanța stabilește o procedură clară pentru situațiile în care părinții nu se înțeleg asupra prenumelui copilului la declararea nașterii.
În astfel de cazuri, în certificatul de naștere se va înregistra prenumele din documentul emis de spital.
Aceste modificări au scopul de a moderniza și eficientiza procesul de emitere a actelor de stare civilă.
Oferind cetățenilor servicii mai rapide și mai accesibile.
Puteți lăsa comentarii la acest articol pe Facebook