- Publicat de: ePitești
- 25-11-2016, ora 14:21
- Știri
AUTOSTRADA PITEȘTI – SIBIU: ANUNȚ IMPORTANT
Autostrada Pitești – Sibiu: anunț important. După ce experții europeni Jaspers au atenționat că traseul ales de statul român pentru viitoarea autostradă Pitești – Sibiu ridică unele probleme, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a dat publicității cu puțin timp în urmă un comunicat de presă. „Pentru corecta informare a opiniei publice cu privire la stabilirea traseului viitoarei autostrăzi Sibiu – Pitești vă prezentăm un extras din avizul CTE CNAIR:
Citiți și: Despăgubiri record pentru exproprierile de pe Autostrada Pitești-Sibiu. Cine sunt marii câștigători„AVIZEAZĂ FAVORABIL traseul Sectiunii 2 Boița – Racoviță, respectiv traseul Secțiunii 3 Racoviță – Văleni pe alternativa 1 de traseu a autostrăzii și analiza multicriterială etapa 2 din cadrul documentației în faza Revizuire Studiu de Fezabilitate – alternative de traseu pentru obiectivul „Autostrada Sibiu – Pitești” în soluţia prezentată, cu următoarele condiții:
– în zona viaductului de la km 32 vor fi prevăzute la ambele capete ale viaductului platforme pentru depozitarea zăpezii provenită din activitatea de deszăpezire, pentru ca aceasta să fie ulterior încărcată și transportată în afara amprizei autostrăzii
Citiți și: Spectacol în construcții pe Autostrada Pitești-Sibiu: Grinzi de 70 de tone ridicate ,,la cer”– în cazul în care în desfășurarea etapei 3 apar situații de fapt care invalidează ipotezele și concluziile prezentate în rapoartele anterioare, elaboratorul SF va relua studierea și prezentarea unor alternative de coridor/traseu valide
– avizarea se referă la finalizarea etapei 2 și începerea etapei 3 de analiză pe alternativa 1 de traseu a întregii autostrăzi, respectiv: Secțiunea 1 Sibiu – Boița, km 0+000 – km 15+000, Secțiunea 2 Boița – Racovița, km 15+000 – km 43+000, Secțiunea 3 Racovița – Văleni, km 43+000 – km 72+000, Secțiunea 4 Văleni – Curtea de Argeș, km 72+000 – km 90+000, Secțiunea 5 Curtea de Argeș – Pitești, km 90+000 – km 123+037, și Secțiunea 6 – reabilitarea a 14 km din DN 73C și 2,5 km drum de legătură, fără a se înțelege că avizul acordat se referă la coridor/traseu final
– responsabilitatea analizei și a calculelor prezentate în susținerea alternativei 1 de traseu revenind exclusiv elaboratorului documentației
– se au în vedere și recomandările Jaspers cu referire la cele două alternative de traseu luate în considerare la această etapă, care menționează că se poate trece la etapa a treia, respectiv a dezvoltării aliniamentului selectat.”
Pentru zona critică cuprinsă între km 49+850 și km 50+35, aceasta a fost studiată în detaliu, luând în considerare toate datele și constrângerile disponibile la etapa actuală de proiectare, considerată de Proiectant, fără niciun dubiu, ca fiind construibilă și fezabilă din punct de vedere tehnic. Posibilitatea de a menține în exploatare drumul existent DJ703M a fost prezentat în secțiunea transversală actualizată inclusă în noua revizuire a raportului. Mai mult decât atât, din punct de vedere hidraulic putem confirma că pe râul Băiașu s-au realizat calculele hidraulice, acestea urmând a fi mai detaliate în etapa ulterioară, în condiții naturale și în conditii îmbunătățite, cu piloni în albia majoră, pentru a observa influența acestora în regimul de drenaj. Calculul hidraulic a fost realizat pentru un debit cu probabilitatea de depășire de 2% (conform STAS-ului în vigoare) și ulterior, în funcție de rezultat, se va evalua necesitatea lucrărilor de protecție hidrotehnice. Studiul hidraulic și studiul hidrotehnic propuse vor fi incluse în documentația depusă la Apele Române – Administrația Națională, în vederea obținerii Avizului de Gospodărire al Apelor.
În ceea ce privește soluția tehnică propusă la km 54+300 și aparenta interferență între proiect și DN7D, vă informăm că soluția a fost deja luată în considerare în propunerea actuală din punct de vedere tehnic și economic. Soluția propusă constă într-un realiniament al DN7D, inclusiv un nou pasaj superior care traversează autostrada prin intermediul structurii principale. Planul respectiv a fost actualizat și va fi prezentat în cadrul revizuirii raportului actualizat.
Având în vedere că mai multe detalii nu pot fi furnizate prin investigații suplimentare pentru cele două alternative luate în considerare la această etapă, problemele de mai sus fiind rezolvate din punct de vedere tehnic la această etapă, și că proiectul poate trece la etapa a treia a dezvoltării aliniamentului selectat, CNAIR a luat decizia avizării culoarului viitoarei autostrăzi.”, transmite CNAIR. (Foto Arhivă: automarket.ro)