Eurial 930 x 122

anaf

FISCUL DIN ARGEȘ ANUNȚĂ CONTROALE MASIVE ALE ANAF

Fiscul din Argeș anunță controale masive ale ANAF. În urma aprobării de către Guvern a inițiativei Ministerului Finanțelor Publice de a introduce nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat sub incidența Legii prevenirii, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), prin Administrația Județeană a Finanțelor Publice Argeș, informează:

Citiți și: Amnistia fiscală s-a prelungit! Află care este noua dată limită

“Măsura, care va fi în vigoare temporar, va asigura o abordare de tip preventiv, stimulativ, iar nu de sancționare a operatorului economic de la prima abatere.

Organele de control vor analiza situația fiecărui contribuabil în parte, iar dacă acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic, vor aplica avertismentul și vor stabili un termen de dotare de maximum 90 de zile, în funcție de constatări.”, transmite ANAF.

Citiți și: Pitești. Se anulează aceste datorii! Aveți termen limită

Potrivit sursei citate, inspectorii ANAF și lucrătorii Ministerului Afacerilor Interne care îi vor însoți vor analiza, în timpul controlului, situația de fapt a comerciantului și vor putea constata, de la caz la caz, cel puțin următoarele situații:

a)este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, situație în care organul de control nu aplică sancțiuni;

b)este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat și instalat, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen de instalare foarte scurt;

c)nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar există pe piață aparate corespunzătoare activității acestuia, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen scurt de dotare;

d)nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar există pe piață aparate și a făcut comandă la distribuitorul autorizat, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen de dotare și fiscalizare scurt;

e)nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic și nu există pe piață aparate de marcat cu jurnal electronic pentru activitatea sa, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește în planul de remediere un termen mai lung de dotare (exemplu: 90 de zile).

“Potrivit Legii prevenirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/instituția publică cu atribuții de control are obligația să reia controlul, iar în situația în care se constată neîndeplinirea obligațiilor legale în termenul acordat, se aplică sancțiunile prevăzute de OUG nr. 28/1999.

În acest context, atragem atenția asupra necesității ca toate entitățile implicate în acest proces să intensifice demersurile pentru finalizarea avizării tehnice, a fiscalizării, instalării și punerii în exploatare a noilor aparate de marcat, această măsură legislativă fiind ultimul sprijin care poate fi acordat de MFP în perioada de implementare.

Ministerul Finanțelor Publice va continua să monitorizeze permanent operațiunile pe care le presupune implementarea aparatelor de marcat cu jurnal electronic la nivel național.”, avertizează Fiscul.

Amintim că 1 septembrie 2018 a fost termenul final până la care contribuabilii mari și mijlocii au avut obligația să se doteze cu noi aparate de marcat cu jurnal electronic. Pentru contribuabilii mici, termenul este 1 noiembrie 2018 (AICI, subiectul pe larg). (Foto: sediul Administrației Județene a Finanțelor Publice Argeș) 

555×222  MAIA
HerasMed (570 x 90 px)