HerasMed (930 x 122 px)

maria cristina letu

Drepturile pasagerilor în cazul unui zbor anulat. Compensații de până la 600 €

Pierderea masivă din ultimii ani, de personal angajat la aeroporturi și la companiile aeriene fie prin concedieri, fie prin plecări voluntare, se resimte prin întârzierile și cursele anulate.

Citiți și: Despre recuzarea (înlocuirea) experţilor

La nivel european există legislație care stabilește drepturile pasagerilor transportului aerian dar și obligațiile companiilor aeriene în cazul în care, zborurile au întârzieri sau sunt anulate și care se aplică:

a) pasagerilor care pleacă de pe un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru în care se aplică tratatul;

Citiți și: Cum rezolvi rapid problema chiriaşilor care nu vor să plece sau nu îţi plătesc chiria?

b) pasagerilor care pleacă de pe un aeroport situat într-o ţară terţă către un aeroport situat pe teritoriul unui stat membru în care se aplică tratatul, exceptând cazurile în care aceştia au primit indemnizaţii sau compensaţii şi au beneficiat de asistenţă în ţara terţă respectivă, în cazul în care operatorul de transport aerian al zborului respectiv este un operator de transport comunitar.

DREPTURILE PASAGERILOR ÎN CAZUL ZBORULUI ANULAT

În cazul în care zborul este anulat, pasagerii au dreptul:

– Să li se ofere asistenţă de către operatorul de transport aerian respectiv să beneficieze de rambursarea, în termen de şapte zile a întregului cost al biletului, la preţul de achiziţie pentru partea sau părţile de călătorie neefectuate şi pentru partea sau părţile deja efectuate, în cazul în care zborul devine inutil în raport cu planul de călătorie iniţial al pasagerului, împreună cu, dacă este cazul, un zbor de retur la punctul de plecare iniţial, cât mai repede posibil redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, cât mai repede posibil sau redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală, la o dată ulterioară, la alegerea pasagerului, sub rezerva existenţei unor locuri disponibile.

– Să li se ofere asistenţă de către operatorul de transport aerian adică mese şi băuturi răcoritoare, direct proporţionale cu timpul de aşteptare şi totodată au dreptul la două apeluri telefonice gratuite şi de a trimite gratuit mesaje prin telex, fax sau e-mail, precum şi, în eventualitatea unei redirecţionări, în cazul în care ora de plecare anticipată a unui nou zbor este de cel puţin o zi după plecarea programată pentru zborul anulat, cazare hotelieră în cazul în care este necesară o şedere de una sau mai multe nopţi sau în cazul în care este necesară o şedere suplimentară faţă de cea prevăzută de pasager și transportul dintre aeroport şi locul cazării (hotel sau altele).

– Să primească o compensaţie din partea operatorului de transport aerian :

a) 250 EUR pentru toate zborurile de 1 500 kilometri sau mai puţin,

b) 400 EUR pentru toate zborurile intracomunitare de peste 1 500 kilometri şi pentru toate zborurile cuprinse între 1 500 şi 3 500 kilometri;

c) 600 EUR pentru toate zborurile care nu intră sub incidenţa literei (a) sau (b).

COMPENSAȚIILE MENȚIONATE NU SE VOR ACORDA ÎN URMĂTOARELE SITUAȚII:

(1) în cazul în care sunt informaţi despre anulare cu cel puţin două săptămâni înainte de ora de plecare prevăzută;

(2) în cazul în care sunt informaţi despre anulare într-un termen cuprins între două săptămâni şi şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cu cel mult două ore înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de patru ore după ora de sosire prevăzută;

(3) în cazul în care sunt informaţi despre anulare cu mai puţin de şapte zile înainte de ora de plecare prevăzută şi li se oferă o redirecţionare care să le permită să plece cel târziu cu o oră înainte de ora de plecare prevăzută şi să ajungă la destinaţia finală în mai puţin de două ore după ora de sosire prevăzută.

555 X 222 CAPRA
eurial 570×90