- Publicat de: Mihaela Grigorescu
- 24-10-2022, ora 20:51
- Știri
„YOLO but Mollo” – un proiect ambițios cu elevi și profesori din Pitești
În perioada 10-15 octombrie 2022, șapte reprezentanți ai Colegiului Economic „Maria Teiuleanu” din Pitești au participat la cel de-al doilea schimb de elevi din cadrul proiectului „YOLO but Mollo” (You Only Live Once but Mollo-Trăiești o singură dată, dar cumpătat) ce s-a desfășurat în orașul Plzeň, Cehia.
Citiți și: Erasmus Days 2024: Colegiul Economic ,,Maria Teiuleanu”, excelență în educația europeanăEchipa de proiect a fost compusă din doi profesori: Lavinia Gabriela Iancu – coordonatorul proiectului și Raluca Mihaela Marinescu și cinci elevi din clasele a XI-a și a XII-a. Proiectul finanțat cu sprijinul Comisiei Europene prin programul Erasmus Plus, nr. referință: 2020-1-FR01-KA201-080263, este un parteneriat strategic între trei școli și trei ONG-uri internaționale din Martinica Franceză, Turcia, Cehia, Macedonia de Nord, Italia și România.
„Printre obiectivele proiectului regăsim: prevenirea excluziunii sociale prin evitarea intimidării, violenței și instigării la ură, promovarea dialogului inter-cultural între diferite țări și categorii socio-culturale, reducerea violenței, a abandonului școlar și a inegalității prin promovarea de valori precum toleranță și acceptare, descurajarea tendinței de a aplica stereotipuri și prejudecăți bazate pe cazuri izolate de comportament inadecvat.
Citiți și: Pitești. Ce face Colegiul Economic cu 120 000 €Hărțuirea cibernetică – tema proiectului
Tema întâlnirii a fost hărțuirea cibernetică ce reprezintă o formă de hărțuire prin mijloace electronice. Hărțuirea cibernetică este cunoscută și sub denumirea de hărțuire online. A devenit din ce în ce mai comună, mai ales în rândul adolescenților, pe măsură ce sfera digitală s-a extins și tehnologia a avansat. Hărțuirea cibernetică se manifestă atunci când cineva, de obicei un adolescent, hărțuiește pe alții pe internet și în alte spații digitale, în special pe site-urile de social media.
Comportamentul dăunător de agresiune poate include postarea de zvonuri, amenințări, remarci sexuale, informații personale ale victimelor sau etichete peiorative (adică discurs instigator la ură ). Hărțuirea poat fi identificată printr-un comportament repetat și o intenție de a vătăma. Victimele hărțuirii cibernetice pot avea o stimă de sine mai scăzută, o idee de sinucidere crescută și diverse răspunsuri emoționale negative, inclusiv să fie speriate, frustrate, furioase sau deprimate.
Obiectivul principal al întâlnirii s-a axat pe nenumaratele oportunități pe care le oferă internetul: locuri de muncă și cariere conexe, dar mai ales modul în care elevii utilizează internetul în viața de zi cu zi și în activitățile școlare.
Activitățile propuse de echipa din Cehia au fost variate și interesante provocându-i pe elevi și profesori deopotrivă să interacționeze unii cu ceilalți, să lucreze în echipă, să-și dezvolte abilitățile de comunicare în limba engleză. Totodată, aceștia au învățat cum să recunoască fenomenul de hărțuire cibernetică, să conștientizeze pericolul la care sunt expuși și cum să reacționeze în cazul în care devin victime: să ceară ajutorul imediat denunțând hărțuirea”, transmit coordonatorii proiectului.